Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-01, 21:35
  #637
Medlem
jsa86-xs avatar
Dags att presentera veckans projekt-rulle som blir All that Jazz : https://www.imdb.com/title/tt0078754/?ref_=nv_sr_1



Rekomenderade filmer i genren = Singin´ in the rain och Moulin Rogue .
Citera
2018-09-01, 23:16
  #638
Medlem
jsa86-xs avatar
KingStannis : Blir det någon uppföljning på detta projekt ?
Citera
2018-09-02, 00:42
  #639
Medlem
jsa86-xs avatar
Veckans film = All that Jazz

Under uppsättningen av en Broadwaymusikal får koreografen, dansaren och regissören Joe Gideon en hjärtinfarkt. För att överleva måste han dra ner på tempot och sluta förstöra sig själv med sprit och cigaretter. Något som Joe visar sig ha svårt för även om han skulle vilja. En del lättklätt ibland och riktigt fina dansnummer. Bortsett från när musik och dans var igång så var det mest en lång transportsträcka.

Betyg ? 2,5/5
Citera
2018-09-02, 19:30
  #640
Medlem
KingStanniss avatar
Film 52: Vecka 35. Genre - Musical

Vald Film: The Sound of Music
Betyg: 2,5/5
Kommentar: De flesta är väl familjära med handlingen på ett eller annat sett så har egentligen inte så mycket att säga om filmen, den är svår att hata då den har en del grejer som får en att sitta med ett leende under filmens speltid, men samtidigt så är det extremt mycket som du kan störa dig på under filmens gång. Intressant anekdot är att den kanske mest inflytelserika kritikern of all time (Pauline Kael) fick sparken från sin tidning efter att ha varit en av få kritiker som slaktat filmen rejält i sin recension.
Citera
2018-09-02, 19:38
  #641
Medlem
KingStanniss avatar
Idag var projektets sista dag då vecka 35 avslutas om några timmar. Jag vill därmed passa på att säga STORT TACK till alla som på något sätt varit involverade under dessa 52 veckorna, alla former av recensioner och rekommendationer har av mig uppskattats starkt och jag hoppas att detta har givit något för er som deltagit. Jag vet att projekt av detta slag är tidskrävande för alla som deltar, så från min sida så hyser jag inget ont till folket som droppat ur under resans gång, utan istället så är jag tacksam att det fanns ett intresse för detta projekt då jag personligen tycker att det varit väldigt kul att se andras åsikter och reaktioner, även om det inte alltid sågs samma film.


Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x
KingStannis : Blir det någon uppföljning på detta projekt ?
Jag tror inte att det blir något projekt här på forumet från min sida, men det är möjligt att jag i framtiden startar något personligen och sen om läget finns expanderar det hit. Men som jag nämnde tidigare i texten, stort tack till alla som deltagit och jag hoppas att denna typ av projekt ges liknande möjligheter i framtiden om någon startar upp det, även om det inte är jag som sitter vid rodret vid det tillfället.
Citera
2018-09-02, 20:01
  #642
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingStannis
Idag var projektets sista dag då vecka 35 avslutas om några timmar. Jag vill därmed passa på att säga STORT TACK till alla som på något sätt varit involverade under dessa 52 veckorna, alla former av recensioner och rekommendationer har av mig uppskattats starkt och jag hoppas att detta har givit något för er som deltagit. Jag vet att projekt av detta slag är tidskrävande för alla som deltar, så från min sida så hyser jag inget ont till folket som droppat ur under resans gång, utan istället så är jag tacksam att det fanns ett intresse för detta projekt då jag personligen tycker att det varit väldigt kul att se andras åsikter och reaktioner, även om det inte alltid sågs samma film.



Jag tror inte att det blir något projekt här på forumet från min sida, men det är möjligt att jag i framtiden startar något personligen och sen om läget finns expanderar det hit. Men som jag nämnde tidigare i texten, stort tack till alla som deltagit och jag hoppas att denna typ av projekt ges liknande möjligheter i framtiden om någon startar upp det, även om det inte är jag som sitter vid rodret vid det tillfället.

Även om jag droppade av tidigt så vill jag bara säga att det var ett härligt initativ av dig KingStannis att dra igång det hela och fullfölja det till slutet. Strongt gjort och en stor eloge!

Kul med lite mer aktivitet i filmforumet då det är det bästa sub/del-forumet imo här på Flashback.
Citera
2018-09-02, 20:11
  #643
Medlem
Young Girls of Rochenfort

Musikal av Jacques Demy som tidigare gjort utmärkta Umbrellas of Cherbourg. Denna följer en del personer i en liten fransk stad som alla söker efter kärlek på olika sätt. Utförandet är väldigt amerikanskt, det är inte så mycket en dramafilm med ett fåtal sång och dansnummer, utan det är musiken och dansen som är i fokus. Jag tycker inte att det fungerar speciellt bra här då det inte finns någon riktigt lysande stjärna som kräver ens uppmärksamhet, utmärkta Gene Kelly är med, men får inte så mycket utrymme.

Jag tror man måste älska fransk 60-tals musik för att uppskatta detta, jag gör inte det.


Slut på projektet


Riktigt kul idé och det blev en stor och fet tråd, även om inte många deltog hela vägen så sågs det ändå många filmer. Stor framgång.
Citera
2018-09-02, 20:30
  #644
Medlem
jsa86-xs avatar
Tack för ett trevligt projekt Riktigt kul, även om man missa några veckor så var det kul att läsa allas omdömen. Tummen upp.
Citera
2018-09-23, 02:31
  #645
Medlem
Captinheros avatar
Kul projekt att följa, även om jag också droppade av efter ett tag. Kanske försöker se några av de filmer jag hade på listan nu senare.

Skulle vara kul med ngt liknande gemensamt projekt igen, men kanske lite mindre :P

bra gjort iallafall de som höll i längst
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback