2017-12-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Tycker den är ett mästerverk riktigt bra film. James stewart är ju briljant som vanligt. Men men folk gillar ju olika

Jo, när jag säger att den är som en Disneyfilm menar jag det i strikt negativ bemärkelse, samtidigt vet jag ju att filmer som Star Wars 7 och Inside Out är omåttligt populära bland folk i alla åldrar så det är lätt för mig att förstå varför det blev en klassiker.
Citera
2017-12-21, 20:24
Medlem
mrbooms avatar
Vecka 51. Genre - Christmas

Filmen jag valt:The Snowman (1982) Tecknad kortfilm på 26 minuter
Betyg: 4/5
Kommentar på filmen:
En pojke bygger en snögubbe på julafton. Vid midnatt väcks den till liv.

Filmen är utan tal där bildspråket och musiken står för berättelsen.
En blandning av lycka och nedstämdhet präglar filmen och scenen med musik av Howard Blake och 9årige Declan Galbraith sjunger är fantastisk och bör ses.
Citera
2017-12-22, 19:00
Medlem
Jag brevar nästa veckas film lite tidigt, kommer ha annat för mig på Söndag. (God jul tråden)!

52. American New Wave - Clint Eastwood

Tidigare sedda; sex stycken.

Rekommenderade; Gran Torino, Unforgiven.

Filmen jag valt; Million Dollar Baby. Den vann Best Picture och är på IMDB top 250.
Citera
2017-12-23, 20:46
Medlem
BlackMetals avatar
Film 17: Vecka 52. American New Wave - Clint Eastwood

Tidigare sedda filmer av regissören: 10st - The Eiger Sanction (1975), Heartbreak Ridge (1986), Unforgiven (1992), Space Cowboys (2000), Mystic River (2003), Million Dollar Baby (2004), Changeling (2008), Gran Torino (2008), Jersey Boys (2014), American Sniper (2014)

Rekommenderade filmer: Million Dollar Baby (2004) och Gran Torino (2008) är mina starkaste rekommendationer.

Filmen jag valt: Gör det lätt för mig och väljer hans senaste film som jag såg fanns på Netflix -> Sully (2016)
Citera
2017-12-24, 12:03
Avslutad
Sista filmen 2017 i detta projekt. Varit en bra start och sett en hel del bra filmer. Så hoppas nästa år blir lika bra. Ska byta ut murder on the orient express såg den nu för någon vecka sen. Blir the deadly affair istället.

Kommande vecka American new wave- Clint eastwood.

Gillar Eastwood bra skådis och bra filmskapare. har spelat och gjort en hel del bra filmer. Brukar ota gilla det han gör och är med i.

Tidigare sedda Sully, Gran torino , mystic river,absolut makt, unforgiven, the rookie,

Rekommenderade. Sully var helt ok , Gran torino var riktigt bra film. Även Absolut makt och the rookie är sevärda.

Vald film. Finns en del jag vill se som han har gjort. Men blir Millon dollar baby. Mycket omtalad film och vet hur mkt det snackades om den när den kom ut. Vet tyvärr redan slutet men hoppas jag ändå kan njuta av filmen. Tyvärr har ju de 3 senaste varit lite av en besvikelse så hoppas att denna ändrar trenden.

52. American New Wave - Clint Eastwood Million dollar baby

Citera
2017-12-25, 10:47
Medlem
KingStanniss avatar
Film 16: Vecka 51. Genre - Christmas

Filmen jag valt: Holiday Inn
Betyg: 3/5
Kommentar på filmen: Fred Astaire och Bing Crosby har en akt ihop med en flicka på Broadway och filmen handlar om en form av triangeldrama mellan dem, detta leder till att Crosby's karaktär flyttar till landet där han öppnar "Holiday Inn". Filmen är klart sevärd för julkänslan, Astaire är som vanligt briljant när det gäller danssekvenser, men filmens överlägset bästa scen är när Crosby sjunger "White Christmas" för första gången. Crosby's röst när han sjunger låten ger en gåshud så det räcker och blir över.
Citera
2017-12-25, 10:52
Medlem
KingStanniss avatar

Tidigare sedda filmer av regissören: 11 stycken, High Plains Drifter, The Outlaw Josey Wales, Pale Rider, Unforgiven, Absolute Power, Mystic River, Million Dollar Baby, Gran Torino, Invictus, American Sniper & Sully

Rekommenderade filmer: Mystic River och Million Dollar Baby är Clintans mästerverk enligt mig.

Filmen jag valt: Letters from Iwo Jima har jag varit sugen på länge, inte omöjligt att Flags of our Fathers ses med för se de från båda perspektiven.
Citera
2017-12-25, 11:00
Medlem
Vecka 52. American New Wave - Clint Eastwood

Jag såg Million Dollar Baby och jag tyckte att den var bra. Hillary Swank gör sin roll väldigt bra och är en av filmens stora behållningar. Clint gör en karaktär som trots sina många fel är lätt att tycka om, precis som i Gran Torino. Den balanserar på en tunn lina i fråga om trovärdighet och sentimentalitet, ibland har jag lite svårt att köpa Swanks raketkarrirär och ibland anstränger den sig så mycket för att vara deppig att den blir förutsägbar. Men, den går aldrig för långt och slutprodukten känns trots allt väldigt bra.

Jag dealar ut 3.5 / 5
Citera
2017-12-25, 22:51
Avslutad
Sammanfattning American new wave Clint Eastwood Million dollar baby.

Handlar om en kvinnlig boxare som vill bli tränad av eastwood. Först så vägrar han men såklart så börjar han träna henne. Efter ett tag så satsar hon på att bli proffs genom att köra matcher. Sen händer det något tragiskt.

Bra story och snyggt gjord överlag. Starka insatser runt om i många roller. För oss marvel nördar är Falcon snubben från ant-man och Luke cage med i filmen:P Eastwood gör ett bra arbete framför och bakom kameran. Inget mästerverk tycker jag men riktigt sevärd 3.5/5

36 American New Wave - Martin Scorsese - King of comedy 3.5/5
37. Foreign Director- François Truffaut La mariée était en noir/The Bride Wore Black 4/5
38 " Old Master" - John Ford The man who shot Liberty Valance 3/5
39. Genre - Sci-FI predestination 3/5
40. American New Wave - David Lynch dune 2.5/5
41. Foreign Director - Fritz Lang Das Testament des Dr. Mabuse 2/5
42. "Old Master" - Douglas Sirk Imitation of Life 3.5/5
43. Genre - Silent körkarlen 4/5
44. American New Wave - Woody Allen Manhattan 3/5
45. Foreign Director - Akira Kurosawa Kagemusha 3/5
46"Old Master" - Billy Wilder Stalag 17 3.5/5
47. Genre - Western Shane 2/5
48. American New Wave - Robert Altman Images3.5/5
49. Foreign Director - Michelangelo Antonioni Blow up 1.5/5
50. "Old Master" - Stanley Kubrick Fear and Desire 1.5/5
51. Genre - Christmas A christmas story 1.5/5
52. American New Wave - Clint Eastwood Million dollar baby 3.5/5

Citera
2017-12-27, 16:08
Medlem
BlackMetals avatar

Filmen jag valt: Sully (2016)
Betyg på filmen: 3/5
Kommentar: Ett biografiskt drama om miraklet på Hudson som inte lyckas sticka ut som något speciellt men är samtidigt habil på de flesta områden. NTSB framställs dock nästan som parodiskt okänsliga men det kanske var precis hur de agerade, vad vet jag. Tom Hanks har samtidigt en kraftfull närvaro och är väldigt bra som Kapten Sully och jag tyckte att Eastwood verkligen lyckades med pacingen, något som han ofta är bra på. Han är väldigt duktig på osynligt filmskapande.
Citera
2017-12-29, 11:32
Medlem
jsa86-xs avatar
Hej allesammans. Hur går det med projektet ?
Anledningen till att jag drog mig ur var för att min "film-mani" försvann och fastnade tillfälligt i FIFA18 några veckor , men undrar är det ok att jag joinar igen fast jag drog mig ur innan ? MVH Jsa86
Citera
2017-12-29, 12:02
Medlem
KingStanniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x
Hej allesammans. Hur går det med projektet ?
Anledningen till att jag drog mig ur var för att min "film-mani" försvann och fastnade tillfälligt i FIFA18 några veckor , men undrar är det ok att jag joinar igen fast jag drog mig ur innan ? MVH Jsa86

Bara att hoppa på/av när man känner för det! Så välkommen tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in