2017-08-28, 18:02
Medlem
Aviarts avatar
Ska också hållas i åtanke att det är olagligt med hemskolning i Sverige. Smaka på det. Olagligt... Istället är barnen tvungna att närvara under 9 års hjärntvätt.

Självklart ska "lärarna" avskedas med omedelbar verkan och ersättas av svenska, svenskspråkiga lärare.
Citera
2017-08-28, 18:13
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epicedium
Intressant att grannstaden Falun inte verkar lika hårt belastad av invandringen (rätta mig om jag har fel).

Vi har inget område som är lika kört som Tjärnaängar, men det går snabbt åt fel håll här också.
Citera
2017-08-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80

Jag är arbetslös, men utbildad lärare i tre ämnen och har inte fått ett enda läraryrke. Mitt rum är fullt med böcker och har därför inga problem att börja arbeta som lärare. Problemet ligger inte i att hitta lärare, problemet ligger i att hitta "rätt" lärare som ansvariga skolpolitiker i skolnämnden vill ha att göra med. Vidare är arbetsmiljön inte särdeles bra och det beror på att alltför många klåparpolitiker lägger sig i skolan med lagstiftning, ideologiskt betonade ideer, bristande auktoritet hos lärarna. Skolan är på väg utför och problemet är skapat av S- och M-anstrukna politiker.

Öh? Du är utbildad i tre ämnen men arbetslös? Då bör det vara något annat än att skylla på politikerna...
Citera
2017-08-28, 18:24
Medlem
Grejen med det sverigehatande etablissemanget som har vävt sina trådar runt nästan allt i ens liv, är att det t.o.m. är DE som är rasisterna!
De har inget som helst problem med att hålla en högre standard för svensk-dominerade områden (vård, POLIS, skola) områden, i syfte att mörka att samhället förfaller. Men konsekvensen när de är slapphänta mot brottslingar och privatiserar allt och inte vågar kränka någon blir ju att de schyssta invandrarna drabbas hårdast av alla! Lärarna kan inte svenska, kassa näringsliv/samhällsinstutitioner i närområdet, brottslingar härjat fritt på gatan.
Fyfan vad ruttet allt detta är.
Jag ska erkänna att jag bryr mig mer om svenskars öde än invandrares men vill dem inget illa, och som det ser ut nu skickar dom skenheliga antirasistiska signaler men i själva verket drabbas sk "rasifierade" hårdast.
Senast redigerad av skyclad 2017-08-28 kl. 18:27.
Citera
2017-08-28, 18:30
Medlem
Isnatts avatar
Börjar redan på förskolan, en kompis skolar in sin unge på en förskola som hade 3 arabiska kvinnor i hijab som satt och kacklade i personalrummet, två av dom var några slags nyanlända praktikanter och den andra anställd med bidrag. Ingen av dom pratade med dom manliga föräldrarna.
Billigt och bra det här ju och med lite otur så kan kidsen ta sig igenom grundskolan utan att lära sig prata svenska. Micket micket bra
Citera
2017-08-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Öh? Du är utbildad i tre ämnen men arbetslös? Då bör det vara något annat än att skylla på politikerna...
Det är de villkor som politikerna har satt upp i samhället som påverkar vilka som anställs, vilka som utbildas och hur skolan styrs. Det är inte din utbildning eller meriter i första hand som avgör vem som blir anställd, detta har påvisats flera gånger utan det är skolnämnden och rektorerna som har sina politiska/ekonomiska skäl som styr vem de vill anställa. En privat skola vill spara pengar medan den kommunala skolan vill spara pengar OCH ha en lärare som slaviskt följer värdegrunden.
Citera
2017-08-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Jag ska erkänna att jag bryr mig mer om svenskars öde än invandrares men vill dem inget illa, och som det ser ut nu skickar dom skenheliga antirasistiska signaler men i själva verket drabbas sk "rasifierade" hårdast.

Ingen har dock tvingat dessa invandrare att komma hit. Visst finns det många schyssta invandrare, men ingen har tvingat dem att komma hit. Väldigt få har flytt direkt från krig. De flesta är välfärdsmigranter.
Citera
2017-08-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamsparon
Ingen har dock tvingat dessa invandrare att komma hit. Visst finns det många schyssta invandrare, men ingen har tvingat dem att komma hit. Väldigt få har flytt direkt från krig. De flesta är välfärdsmigranter.

Ja det vet jag väl, min poäng var att det multikultikramande antirasistiska sverigehatande etablissemanget på något sätt ändå lyckas med att diskriminera och skada invandrarna.
Eller alltså jag vet väl att det är med flit för att förstöra samhället ännu mer (liksom radikalisera och fördumma folk bl.a. genom att vissa människor inte får lära sig svenska i skolan) så borde inte vara förvånad men ville bara peka ut hyckleriet i det hela.

Vill också tillägga att andra/osv - generationens invandrarbarn är helt oskyldiga. Jag sätter som sagt svenskar först men typ nån irakisk tjej har ju ingen skuld i att hon är född i ett främmande land. Det svider som nationalist OCH humanist, eller vad man ska säga, att så många hamnar i kläm, även de från andra folkslag.

EDIT IGEN: med svensk menar jag alltså svensk och inte "svensk".
Senast redigerad av skyclad 2017-08-28 kl. 18:42.
Citera
2017-08-28, 18:44
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
"Kan inte svenska" kan betyda ganska mycket. Låt oss hoppas att det är nån finsk lektor som trots att hon doktorerat i nordiska språk fortfarande har svårt att uttala u-ljudet...

Edit: Alltså lite som jag själv, men utan doktorsexamen
Senast redigerad av Mr.J.Pilvikukka 2017-08-28 kl. 18:46.
Citera
2017-08-28, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
"Kan inte svenska" kan betyda ganska mycket. Låt oss hoppas att det är nån finsk lektor som trots att hon doktorerat i nordiska språk fortfarande har svårt att uttala u-ljudet...

Edit: Alltså lite som jag själv, men utan doktorsexamen

Hoppas kan man ju.

Nej har inte tid här mer nu ska jag sälja huset och bilen och satsa allt på 13 i roulette! Verkar som en turdag.
Citera
2017-08-28, 18:58
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Grejen med det sverigehatande etablissemanget som har vävt sina trådar runt nästan allt i ens liv, är att det t.o.m. är DE som är rasisterna!

De har inget som helst problem med att hålla en högre standard för svensk-dominerade områden (vård, POLIS, skola) områden, i syfte att mörka att samhället förfaller.
Folkmord är också väldigt rasistiskt. Att medvetet utrota ett folk med dess kultur, språk och historia uppfyller kriterierna för folkmord. Det förnekas att det ens existerar svenskar, det är en extrem aggresiv och rasistisk hållning.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Detta har, tyvärr, inget med uttal eller dialekt att skaffa. Finländare är naturligtvis inget problem och har inte varit det under de senaste 1000 åren eller så. Om alla finnar skulle börja bete sig som lobotomerade apor påtända på smutsigt kokain så skulle de utgöra ett problem men så har de aldrig bettet sig.

...och man kan ju verkligen fråga sig varför
Citera
2017-08-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Folkmord är också väldigt rasistiskt. Att medvetet utrota ett folk med dess kultur, språk och historia uppfyller kriterierna för folkmord. Det förnekas att det ens existerar svenskar, det är en extrem aggresiv och rasistisk hållning.

Jag instämmer till 100% bara så du vet, tror vi är på samma sida, men visst håller du med att det är hyckleri av det så kallade antirasistiska etablissemanget att förneka invandrarbarn en schysst utbildning som låter dom komma in i samhället?

Hade ju självklart varit bättre om det inte fanns en massa invandrarbarn som måste in i samhället men ändå. Inget blir bättre av att dom segregeras och behandlas annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in