2017-08-30, 16:13
Medlem
godhetsapostelns avatar
Detta är naturligtvis en konsekvens av normupplösning man påtvingat samhället. Barn med svagare akademisk bakgrund i invandrartäta områden, som verkligen behöver stärka sina svenskakunskaper skall nu mötas av lärare som inte ens talar svenska.
Klart att vuxna människor (föräldrar) reagerar. Om dom nu bara kunde tipsa släkten där hemma om hur det verkligen förhåller sig i sverige.

Vad som var ett absurt skämt på 60-talet är idag bister verklighet. På lärarhögskolan krävs det bara 0,1 i HP för att komma in och väl där räcker det att man läser baksidestexten på böckerna.
många som går på lärarhögskolan kan inte själva skriva och räkna och har rätt till extraresurser för att ta sig igenom utbildningen. Min favorit är nog alla dom på lärahögskolan som pga social fobi är befriade från att skriva ihop med dom andra eleverna. Man undrar hur dom skall kunna utföra jobbet utan elever i klassrummet???

Stort grattis till Malou von Sivers...ditt arbete har burit frukt
Senast redigerad av godhetsaposteln 2017-08-30 kl. 16:18.
Citera
2017-08-30, 16:17
Medlem
– Jag ser det som en tillgång. Det är så samhället ser ut och det är så vi vill ha det, ett rikt kulturellt samhälle, säger Ulrika Forsell.

Denna Ulrika är inte frisk i huvudet.
Citera
2017-08-30, 18:59
Medlem
När jag gick i skolan hade vi en lärare som körde våra historielektioner på engelska. Detta var för 20 år sedan.
Citera
2017-08-30, 19:30
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Beror i min mening på:

1) Vilken ålder är barnen.

2) vilket ämne det gäller.. (i ämnet Engelska tex ska ju inte svenska talas i klassrummet).

I regel är det ju såklart viktigt att en lärare kan förmedla kunskap till alla sina elever.
1) Årskurs ett, så barnen lär vara i sjuårsåldern.
2) Engelska har inte förstaårselever så vitt jag vet.
Citera
2017-08-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
När jag gick i skolan hade vi en lärare som körde våra historielektioner på engelska. Detta var för 20 år sedan.
I lågstadiet?
Citera
2017-08-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Beror i min mening på:

1) Vilken ålder är barnen.

2) vilket ämne det gäller.. (i ämnet Engelska tex ska ju inte svenska talas i klassrummet).

I regel är det ju såklart viktigt att en lärare kan förmedla kunskap till alla sina elever.
Här pratar vi om lågstadiet, 7 – 9 år. I låg och mellanstadiet är det i princip klassföreståndaren har hand om all undervisning. Undantagen är väl främst om de har gymnastik och ev någon sorts slöjd.
Svenska språket är en del i all denna undervisning, barnen lär sig mer och mer av det svenska språket i alla ämnen de undervisas i. Det är lika viktigt del som den undervisning de får speciellt i att lära sig skriva och läsa.

Det är totalt befängt att tro man kan ha lärare som inte kan svenska felfritt utan att det blir till men för barnen som ska få undervisning.
Citera
2017-08-30, 20:47
Medlem
kuntakinte55s avatar
Här är vad vi kan se fram emot i sverige, om det inte redan är igång:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Troj...ingham_Schools)
Citera
2017-08-30, 21:16
Medlem
Herostratoss avatar
Men enligt Carl Bildt och Fritzon är allt fantastiskt.
Citera
2017-08-30, 21:35
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Men enligt Carl Bildt och Fritzon är allt fantastiskt.

Både Calle och den där horan är ju köpta 😂
Citera
2017-08-30, 23:09
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Både Calle och den där horan är ju köpta 😂
Att Bildt har utnyttjat sitt kontaktnät för att lyckas i affärer är väl allmänt känt. Men jag vet inte hur Lundin Mining skulle gynnas av att Sverige går under?

Och om Frizton är köpt så är väl alla avlönade politiker det?

Nej, den enkla förklaringen är alltid den bästa. Bildt har målat in sig i ett hörn med sina lögner och byggt en karriär på att leka överklass-Jesus. Nu kan han inte erkänna att han har fel eftersom det skulle såra hans ömtåliga självförtroende.
Citera
2017-08-31, 11:50
Medlem
Även jag mailade skolchefen igår och fick exakt samma copypaste-svar som tidigare skribenter.

Jag har mailat DT och mittmedia och bifogat Ulrikas svar. Återstår att se vad dom svarar.

Ingen rättelse och inget dementerande från Ulrika får mig att börja misstänkas att hon ljuger. Återkommer med svar.
Citera
2017-08-31, 12:02
Medlem
power.rangerss avatar
Det här landet är ett stort jävla skämt. KAN INTE SVENSKA Någon måste ta tag i detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in