2017-08-29, 00:29
Bannlyst
Citat:
– Skoldagen är en del av ett barns vardag. De har många språkliga inlärningssituationer, säger Ulrika Forsell och syftar på att skolan inte är det enda tillfället då barnen har möjligheten att lära sig svenska.

Invandrarungar brukar väl ofta prata modersmålet med föräldrarna, bara umgås med andra invandrarungar och bo på ett ställe där affärerna drivs av invandrare? Vilka andra tillfällen finns det? Läsa Kalle Anka, titta på TV?

Jag har lärt mig ganska mycket engelska genom att titta på engelskspråkiga filmer, men de är textade och man kan läsa översättningen samtidigt. Och jag lärde mig inte speciellt bra att uttrycka mig på engelska, mer att förstå det.
Citera
2017-08-29, 00:32
Bannlyst
Hur ser invandrartätheten ut i Borlänge? Dom som beklagade sig över beslutet var knappast svenskar. Dom borde flyttat till ett MENA land istället. Shit happens. Stämmer det att Borlänge heter 'Lilla Mogadishu' numera?
Citera
2017-08-29, 00:38
Medlem
RingRing2014s avatar
– Jag ser det som en tillgång. Det är så samhället ser ut och det är så vi vill ha det, ett rikt kulturellt samhälle, säger Ulrika Forsell.

Ulrika Forsell, detta är ett fullständigt bisarrt svar som går helt stick i stäv med vad alla andra för fram, just det att språket är nyckeln in i samhället.

Jag kan nästan inte tro att det är sant.
Jag vill inte att det ska vara sant.

Vilket djävla mörker.
Citera
2017-08-29, 00:48
Medlem
burtllls avatar
Så sant.finns ju några i samhället som står över lagar som en annan måste följa, är legalt o våldta, mörda o allting inom svensk lag. Det är ju synd om dom (krigsoffer)fan behövs medbogargarden som skyddar svenskar. Fan skottengar på huliganerna
Citera
2017-08-29, 00:52
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
– Jag ser det som en tillgång. Det är så samhället ser ut och det är så vi vill ha det, ett rikt kulturellt samhälle, säger Ulrika Forsell.

Ulrika Forsell, detta är ett fullständigt bisarrt svar som går helt stick i stäv med vad alla andra för fram, just det att språket är nyckeln in i samhället.

Jag kan nästan inte tro att det är sant.
Jag vill inte att det ska vara sant.

Vilket djävla mörker.

Ulrikas uttalande gör en alldeles matt. Hur kan en människa resonera så urbota korkat?!
Hon ser alltså inga problem i att hennes lärare inte kan svenska tillräckligt bra för att kunna kommunicera med eleverna.

Det är så vidrigt. Det är så sjukt. Det är så bisarrt.

Historien kommer döma dig hårt Ulrika
Citera
2017-08-29, 01:10
Medlem
Här är en artikel med anknytning till ämnet, nämligen hur barnen ska kunna lära sig svenska när de går i klasser helt utan infödda svenskar. Också i Borlänge.

http://www.dt.se/opinion/debatt/deba...-fa-integreras
Citera
2017-08-29, 01:57
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogssmultronet
Här är en artikel med anknytning till ämnet, nämligen hur barnen ska kunna lära sig svenska när de går i klasser helt utan infödda svenskar. Också i Borlänge.

http://www.dt.se/opinion/debatt/deba...-fa-integreras

Tack.

Skrämmande! Och bissart. Galet tillstånd i vårt land. Och värre blir det.
Citera
2017-08-29, 02:31
Medlem
Inte ett dugg förvånande att det blir så här med tanke på vilken slags massinvandring vi haft under 2000-talet. Parallellsamhällen byggs upp i Sverige. Svenskar inkl. svenska lärare vill ej ta i detta samhälle ens med tång. Svensken fortsätter att white-flighta sej bort från det här problemet men när kameran eller mikrofonen dyker upp så säger att han ofta att han gillar invandring trots allt.

Sverige består idag lite förenklat av två parallella delsamhällen:

1) En svensk del med multikulturella inslag från hela världen. Huvudspråket är här svenska. I stort sett fungerar det även som ett tidigare västerländskt samhälle med engelska som andraspråk. Icke-religiöst även om en del sporadiskt utövar olika religioner på fritiden.

2) En arabisk-afrikansk-afghansk del där det arabiska språket dominerar. Även språk såsom somaliska, persiska förekommer. En stor del är muslimer. Religion är viktigt för dessa människor. Naturvetenskap betraktas som trams. Egen rättsuppfattning som helt kolliderar med det svenska rättssamhället, det anses ok att familjen eller klanen tar hand om rättskipandet och det hämnas och hederuppgörs istället.

Inga löneökningar för lärare eller tvångsintegrationsåtgärder kommer kunna få ordning på det här, Sverige är förlorat.
Citera
2017-08-29, 03:02
Medlem
Hexen666s avatar
Låt dessa piss skolor förfalla! Jag antar att eleverna består av 95% invandrare, lärarna likaså. Låt dom bli muslimska kalifatskolor, låt segregationen bli total så att inte en enda jävel kan stå i tv och försvara invandring från tredje världen. Vilket satans haveri Sverige har blivit. Helt makalöst sämst
Citera
2017-08-29, 03:05
Bannlyst
Jag ser det som en tillgång. Det är så samhället ser ut och det är så vi vill ha det, ett rikt kulturellt samhälle,

det låter lite som att det är något som pådyvlats rektorn och eftersom man står sig själv närmast så gör hon som alla andra mutkolvar tjänstemän och politiker.
Citera
2017-08-29, 03:15
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Bara att skicka ett mejl till henne och förklara hur man tycker:
ulrika.forssell@borlange.se

Eller ringa på hennes nummer:
0243-74687

Jag skickade mail till personen och undrade lite över saker och ting (inga hot eller förolämpningar) och råder alla andra att göra det med!

Någonstans där måste även den mest inbitna pk-feministen fatta något men då gäller det att tala klarspråk.
Citera
2017-08-29, 03:29
Medlem
ParkLane66s avatar
Jag tror hon är fullblodsrasist och har insett att om barnen inte kan lära sig svenska har dom inte chans i samhället. Då blir dom kvar på samhällsbotten.
Det är ju nästan bara invandrarungar på den skolan.
Har hon tur så kanske lärarna går på nån form av nystartsjobb för invandrare. Då slipper ju kommunen betala full lärarlön.
Senast redigerad av ParkLane66 2017-08-29 kl. 03:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in