2017-08-29, 04:10
Medlem
snabbmats avatar
De rasistiska kurdföräldrarna måste inse att de bor i det NYA Sverige och inte i det gamla tråkiga Sverige som befolkades av "Svenskar" som talar det blivande minoritetsspråket svenska. Rätta in er i leden och omfamna mångkulturen!
Citera
2017-08-29, 05:48
Medlem
Bland det fullständigt jävla mest idiotiska jag har hört i år.
"Ett barns vardag har fler inlärningsperioder än bara skolan. Det är så här vi vill ha det".
Den skolchefen ska utvisas ur landet och fråntas även sitt minne av Sverige.
För det har hon ändå både förlorat, förfelat och för fan besudlat.

Den skolchefen är en fara för barnens förnuft och psykiska hälsa.
Snälla någon, väck mig och säg att det bara är en ond dröm. Sverige har inte blivit så här. Jag drömmer bara.
Citera
2017-08-29, 06:34
Medlem
0.999...s avatar
Det är väl hur vi har kommit och man får helt enkelt nöja sig med det? Det går inte att genomföra den mångkulturella drömmen och sen förvänta sig att alla ska kunna prata svenska osv.

Allt handlar som bekant om prioriteringar och här får det helt enkelt göras en kompromiss. Antagligen finns det väl ingen behörig lärare som vill ta sig an eländet. Vem vill frivilligt vistas i en miljö med kaosmänniskor vilket jag förmodar skolan är?
Citera
2017-08-29, 06:39
Medlem
Praktiserade på ett dagis i Jakobsgårdarna i Borlänge i 6e klass. Det satt en lapp på dörren som löd: Innan du går hem, kan du räkna till 9 på somaliska?
Det är bra att barnen lär sig...
Citera
2017-08-29, 07:18
Medlem
När jag var liten så gick det humor som var såhär..

..Jag är nya svenskläraret. Ormet kryper!

Haha, det tyckte vi var kul då, svenskläraret undervisar, Ormet kryper!

Men det är väl värre än så när det kommer till den här läraren misstänker jag!
Citera
2017-08-29, 07:19
Medlem
Tjärnaängar i Borlänge har numer en minimal svensk befolkning. Speciellt familjer med småbarn. Svenska lärare var utsatta för både det ena och andra. Och resultatet blir, trallala, inga vill jobba där. Fö är hela Borlängens förfall en mans jobb. Sossen Hultqvist. Som lön för mödan fick han den post han har nu och missbrukar rejält.
Citera
2017-08-29, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Tjärnaängar i Borlänge har numer en minimal svensk befolkning. Speciellt familjer med småbarn. Svenska lärare var utsatta för både det ena och andra. Och resultatet blir, trallala, inga vill jobba där. Fö är hela Borlängens förfall en mans jobb. Sossen Hultqvist. Som lön för mödan fick han den post han har nu och missbrukar rejält.

Dra till Leksand istället, nära och mycket finare där! Siljan som granne med svenskar som fiskar som om tiden stått still. Och riktiga svenska vikingar i Leksands Hockeylag!

Leksand är tradition, folkdräkt, knäckbröd och dalarna! Kan det bli bättre?

Leksand är i stort sett helt vitt!
Citera
2017-08-29, 07:44
Medlem
Djurmos avatar
Hon ser en fördel i att öka mångfalden, kan säkert vara bra, men i en skola där det är en så stor andel med utländsk bakgrund och så få med svenska som modersmål blir det inte en ökad mångfald med fler utlandsfödda. Dessa båda utlandsfödda lärare skulle bidra till mångfalden på skolorna i de mer välbärgade områdena. Ornäs, Forsa, Gylle eller Kvarnsveden skulle helt klart ha en större nytta av denna mångfald. Dock inte första gången dessa språksvaga familjer drabbas av denna snedfördelning. Det har hänt tidigare, men då larmade inte familjerna.
Citera
2017-08-29, 08:01
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Någonstans därute bakom mörka gardiner sitter det några utvalda och gnuggar händerna till denna nyhet.
Ett steg närmare världsherravälde med allt mer dummare goyer.

Självklart är det så att detta problem finns överallt i Sverige och där vita bor, att alla skall fördummas och degenereras. Det skall vara undermänniskor från tredje världen som undervisar vita barn, somalier på AF som handlägger arbetslösa svenska akademikers ärenden osv osv.

Jag har bekanta övre medelklassfolk, vars 6-åriga unge på dagis pratar så illa svenska, att han använder sina "pedagogers" usla svenska när han är hemma, att föräldrarna måste korrigera det stackars barnet, som är liksom miljoner andra utsatta för den massiva judiska fördumningsapparaten.

Det går inte att skylla på batikkärringen Ulrika Forsell här, hon har ju het rätt. Svenska goyen vill ha det så här. 87 procent har röstat för denna utveckling och judarna tackar och bugar.
Att inte ens kunna bli undervisad
språket i landet de flyttat till,skrämmande utveckling och agendan blir tydligare för var dag som går. Vakna goy

https://happygoy.wordpress.com/
Citera
2017-08-29, 08:18
Medlem
Sigstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Edit: Hur tar man sig igenom lärarutbildningen och får lärarbehörighet och samtidigt knappt kunna språket?

Det har antagligen fungerat som på alla andra utbildningar som domineras av invandrare. De blir godkända av lärarna fast att de egentligen inte skulle bli det. De slussas igenom systemet så fort som möjligt så att nästa flock kan få plats. Att de sedan misslyckas totalt i arbetslivet på grund av detta verkar ingen bry sig om. Det få bli någon annans problem.

Från mina egna personliga erfarenheter.
Citera
2017-08-29, 08:43
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Det har antagligen fungerat som på alla andra utbildningar som domineras av invandrare. De blir godkända av lärarna fast att de egentligen inte skulle bli det. De slussas igenom systemet så fort som möjligt så att nästa flock kan få plats. Att de sedan misslyckas totalt i arbetslivet på grund av detta verkar ingen bry sig om. Det få bli någon annans problem.

Från mina egna personliga erfarenheter.
Har närstående som jobbar med utbildning av invandrare det jag får höra är precis samma sak som du skriver.

Det är satt i system och samtliga på chefsnivåer uppmanar alla inblandade att godkänna elever även om de inte lärt sig något alls eller ens har förutsättningar att lära sig något. Många lärare godkänner 100% av invandrareleverna på uppmaning från uppdragsgivare.

Tänk på det nästa gång du behöver vård, hjälp av polis, skickar barnen till skolan mm.

Svenska är kanske ändå redan ett minoritetsspråk på Tjärnaängskolan? Bara en tidsfråga ändå innan svenska är ett minoritetsspråk i hela Borlänge och Sverige. Importerar man U-länder blir delar av sverige U-länder. Det sjukaste är att svenskar ska tvingas ingå i dessa invandrarghetton och politiker påstår att det är "bra med integration"
Citera
2017-08-29, 08:44
Bannlyst
finns det nån dalmas/borlänge bo som vet hur snacket går just nu, både denna tråd och reportagen i dt borde satt igång en viral "thang".

- nämns isåfall ulrika forsell??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in