Citat:
Ursprungligen postat av
ImmortalDon
Jättebra svar tack! Ja jag har tvingat på mig att vara med på n0llning aktiviteterna pga att är livrädd att jag ska hamna utanför om jag inte är med däremot så mår jag inte alls bra under dom. För de e som du säger ingenting alls för någon med social fobi... Vart på med de första nu så tänkte börja skippa några nu iaf...
Kör 10mg inderal... Sobrilen tar jag inte varje dag utan bara ibland vid behov för är rädd att bli bereonde av en substans brukar dosera mig 10 - 30mg. Jag har betablockare på recept däremot är mitt sobril knapparnde mer självmedicinering.
Det är som sagt okej att skippa nollningen, eller "hoppa av" den. Hellre hoppa av nollningen än att hoppa av utbildningen.
Om du menar att du tar 10 mg Inderal per dag så är det en för låg dos tycker jag. 30-40 mg brukar vara en lämplig dos, för vissa räcker 20 mg.
Jag skulle inte ta mer än 40 mg vid samma tillfälle och inte mer än 60-80 mg per dygn om jag vore du. Högre doser än så ger inte bättre effekt men oftast mer biverkningar.
Ta helst Inderal vid behov, ca 2 timmar innan det behövs så att medicinen hinner få full effekt.
Vad gäller Sobril-knaprandet utan recept så är det ju inte optimalt att du tar det utan en läkare bakom dig, dessutom olagligt rent formellt, men om du nu gör det så är dosen som du anger ganska vettig. Det bästa vore ju att prata med en läkare och kanske få det på recept. Du kan ju prova att lägga korten på bordet och säga att du har provat det och att det fungerat (om det nu har fungerat).
Om du tar Inderal och Sobril samtidigt så behöver du nog inte ta lika mycket Sobril, kanske 40 mg Inderal och 10-15 mg Sobril inför en väldigt jobbig situation kan vara en fungerande kombination.
En variant du kan köra är Inderal som basbehandling, kanske 20-40 mg på morgonen när du vaknar. Sobrilen kan du använda kvällen innan stressande moment ifall du har svårt att sova. Då sover du bättre och är någorlunda utvilad på morgonen. Du har lite Sobril kvar i kroppen på morgonen men inte så mycket att hjärnan fungerar dåligt. Sen kan du, om det är någonting riktigt stressigt, ta lite mer Sobril på dagen inför det som du ska göra, även detta förslagsvis ca 2 h innan.
Och slutligen, håll nere konsumtionen av kaffe och annat som innehåller koffein.