Att exponera sig för såna här aktiviteter i syfte att bli bättre på det sociala tar tid.
När jag var utomlands och skulle va social så sög det rätt hårt, hade varit arbetslös i 1år och inte umgåtts någonting knappt. Men kroppen ställde in sig på det rätt snabbt efter 1/2 veckor, och det blev genast mer chill och kul. Fast jävlar vad rostig man var i början
Kommer du ifrån en mindre stad? Det gör jag och den stora sociala fobin med folk överallt 24/7 försvann efter 1/2 veckor med.
Häng kvar på studierna och läs klart de kurserna du hinner börja, att studera handlar lite själv om vad man vill göra på fritiden. Låt inte folk lura dig med att supa 100% innan du börjar komma in i student feelingen.
Och skit i att prata med folk förutom direkt information om det ni gör. Vem har sagt man måste vara vän med sin partner? Om du inte trivs med att prata med andra, prata in med de då. Skaffa en stor jävla mängd integritet och gör det som känns rätt när det känns rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
xamfetamin
Börja ät Lyrica är mitt bästa tips (dåligt tips enligt många då det är en beroendeframkallande medicin men den har räddat mitt liv iallafall)
all min sociala ångest och all annan ängslighet har försvunnit helt pga att jag nu äter lyrica mot det, har för första gången börjat plugga igen (hoppade av gymnasiet pga ångest) och har fått massa kompisar i alla kurser jag går. Kan kallprata utan problem, även fast jag hatar det.
Även klarat av muntliga redovisningar och fått högsta betyg till och med, hade aldrig klarat det med all ångest jag hade innan.
Lyssna inte på den här idioten, iallafall inte innan du har gett det jag sa en chans. Du kommer få äta upp jobbiga stunder och små mindre pinsamheter. Men börja ta medicin för man inte kan tala med andra människor? Då har det gått för långt om det inte är absolut sista utvägen.
Bit ihop och njut av det obehagliga och du kommer ha gott om tid för dina nya klasskamrater. Och om inget annat, kan du hänga med han på fest du redan känner.