2023-03-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Vad är det för firmor du menar som förnyar nåt slags abonnemang till höger och vänster. Bullshit. Då skulle man ju inte våga prenumerera på någonting om så var fallet. Om man ingår ett abonnemang ska man ju få kännedom om det och godkänna. Klart att det är ett kriminellt beteende och nu har jag inget mer att tillägga.
telefonbolag, streamingtjänster, tidningar osv
Du lever i vanföreställningen om att om man slutar betala så upphör tjänsten - du har inte flytta hemifrån va?
Man läser dagligen om unga som verkar tro att världen fungerar så och därför sitter med jätteskulder hos inkasso. Är det inte bättre att läsa avtalet innan man skriver på - istället för att fantisera ihop något eget som man tror ska stå?
Senast redigerad av martinator 2023-03-07 kl. 21:36.
Citera
2023-03-07, 21:44
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
telefonbolag, streamingtjänster, tidningar osv
Du lever i vanföreställningen om att om man slutar betala så upphör tjänsten - du har inte flytta hemifrån va?
Man läser dagligen om unga som verkar tro att världen fungerar så och därför sitter med jätteskulder hos inkasso. Är det inte bättre att läsa avtalet innan man skriver på - istället för att fantisera ihop något eget som man tror ska stå?
Jag har ju för fan aldrig skrivit på något avtal. Dessutom fungerade inte tjänsten som jag betalade för i förskott ett år. Dessutom är dom omöjliga att få kontakt med och har hundratals omdömen som visar vilka bluffmakare dom är. Klart som fan att man inte bara kan skicka en faktura flera år senare utan att man ens varit inne på deras sida.

Enligt polisen så försöker dom så länge en del betalar men i mitt fall skulle dom aldrig få rätt. Har aldrig haft nåt med dom att göra mer än att jag var dum nog att betala för något som inte gick att använda. Hoppas jag har uttryckt mig tillräckligt klart nu och skulle du själv betala för något som du inte skrivit under eller informerats om och en tjänst som inte ens fungerade? Nu är det slutkommenterat då det inte finns mer att tillägga. Tack för visat intresse!
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-07 kl. 21:46.
Citera
2023-03-07, 21:48
Medlem
Citat:
Jag har ju för fan aldrig skrivit på något avtal. Dessutom fungerade inte tjänsten som jag betalade för i förskott ett år. Dessutom är dom omöjliga att få kontakt med och har hundratals omdömen som visar vilka bluffmakare dom är. Klart som fan att man inte bara kan skicka en faktura flera år senare utan att man ens varit inne på deras sida.

Enligt polisen så försöker dom så länge en del betalar men i mitt fall skulle dom aldrig få rätt. Har aldrig haft nåt med dom att göra mer än att jag var dum nog att betala för något som inte gick att använda. Hoppas jag har uttryckt mig tillräckligt klart nu och skulle du själv betala för något som du inte skrivit under eller informerats om och en tjänst som inte ens fungerade? Nu är det slutkommenterat då det inte finns mer att tillägga. Tack för visat intresse!
Men då menar du ju inte faktura - utan ett erbjudande som är utformat att se ut som en faktura....
Det är ju jättevanligt numera. Får ett sådant erbjudande i veckan från försäkringsbolag, bilbesiktningsföretag med mera. Det är bara kasta dem. Är inte heller olagligt.
Citera
2023-03-07, 21:54
Medlem
Citat:

Vad står det för Bankgiro på fakturan, med tanke på att bolaget är registrerat i Estland.
Citera
2023-03-07, 21:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men då menar du ju inte faktura - utan ett erbjudande som är utformat att se ut som en faktura....
Det är ju jättevanligt numera. Får ett sådant erbjudande i veckan från försäkringsbolag, bilbesiktningsföretag med mera. Det är bara kasta dem. Är inte heller olagligt.
Jag skulle önska att så var fallet så man slapp en massa besvär. Känner till såna fakturor som du räknar upp. Den här var inte en sån. Jag blev skärrad när jag fick deras faktura då jag inte haft med dom att göra sen jag betalade år 2019 för en oduglig årsprenumeration. Flera år senare dimper det ner en djävla faktura. Nu har jag lugnat ner mig och tar detta med ro för dom har ingenting att komma med. Skulle hellre om det var nödvändigt betala 50.000 till en advokat än att ge bluffbolag en enda krona.

Nu orkar jag inte ens skriva om skiten mer utan bara se till att jag har det som behövs ifall dom vill fortsätta kravet för något som dom inte ens klarade av att prestera 2019. Ska man hårdra det hela så är det dom som ska betala mig 365:- Jag bjuder dock bluffbolaget på detta och hoppas dom köpte nåt fint.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-07 kl. 22:13.
Citera
2023-03-07, 21:57
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camorraro
Vad står det för Bankgiro på fakturan, med tanke på att bolaget är registrerat i Estland.
Bg 5665-7893 Just det där att dom är registrerade i Estland bekräftar bara hur ljusskygga dom är.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-03-07 kl. 22:10.
Citera
2023-03-07, 23:46
Medlem
ziggarillens avatar
Egentligen hade jag inte behövt skriva någonting då det i början av tråden redan 2017 står om exakt likadana bluffakturor från Fria Tider. Helt sjukt. Man undrar ju hur många dom skickat ut genom åren och om det är dessa dom försörjer sig på. Klart att man då måste gömma sig i Estland. Jag kommer inte att bli en av dom som betalat deras påhitt och finns det ens någon som skulle börja prenumerera på nåt som är löpande? Har aldrig hört talas om sånt skit. Äcklig djävla människa som kan brinna i helvetet.
Citera
2023-03-08, 04:35
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Vad är det för firmor du menar som förnyar nåt slags abonnemang till höger och vänster. Bullshit. Då skulle man ju inte våga prenumerera på någonting om så var fallet. Om man ingår ett abonnemang ska man ju få kännedom om det och godkänna. Klart att det är ett kriminellt beteende och nu har jag inget mer att tillägga.

Jag misstänker att du aldrig har prenumererat på en dags- eller veckotidning? Kan vara en generationsfråga.
Citera
2023-03-08, 16:31
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag misstänker att du aldrig har prenumererat på en dags- eller veckotidning? Kan vara en generationsfråga.
Jodå, och där flyter allt på som det ska. Dessutom brukar man kunna använda det man betalar för och slipper falska fakturor flera år senare. Du behöver inte lägga dig i mer nu då du verkar ha svårt att fatta.
Citera
2023-03-09, 23:01
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:

Det brukar väl stå rätt tydligt i samband med att man löser prenumerationen. Ex: "Pröva på BookBeat.se i 30 dagar. PS. Tjänsten övergår i betalprenumeration 99kr/månad därefter förutsatt att du inte avslutar kontot" DS.

Men Fria Tider har säkert löst det på annat sätt. Det är många missnöjda kunder där.
Citera
2023-03-28, 22:17
Medlem
Fick ett ”Bevakat krav” från dessa idioter i lådan idag. Gäller något jävla plusabonnemang mellan 2016-2019. Aldrig varit inne på deras hemsida ens. Närmare 3000 vill de ha efter inkasso och ränta (aldrig sett något brev innan dock). Så jävla drygt att man ska behöva ödsla sin tid på sån skit.
Citera
2023-03-28, 22:42
Medlem
Psykonaut-s avatar
Sitter de och gör inkasso från Malta eller är bara offshore-bolagets brevlåda, då deras inkasso-personal är i Estland? Eller på det bara VWdar Nord som bor i Estland?

Det finns två bilder på Widar Nord på nätet.

25 år sedan
https://ibb.co/M81SRJz

Nutid och ser fortfarande opålitligt kriminell ut.
https://photo.weidelworks.com/pictur...erade_personer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in