Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Polisen hanterar inte tvister med företag. Förstår ni inte det, som hela tiden hotar med polisanmälan?
Du kan vända dig till ARN om beloppet är minst 500 kr.
Nej, jag tror inte att dom sätter igång en utredning men vad jag läst så ska man göra det ändå. Speciellt om dom inte slutar och det går till kronofogden. Jag anser att Fria Tider är skyldiga mig 365 kronor då det inte gick att logga in och kunna använda tjänsten jag fick betala för. Helt sanslöst att komma flera år senare och skicka en faktura för nåt som inte ens fungerade från start.
Har aldrig kunnat utnyttja tjänsten och om jag vill läsa nåt går jag in på Samnytt. Prenumererade ett tag på den sajten och allt gick seriöst och korrekt till. Jag kommer fullfölja det jag tänkt och det är ofattbart hur Fria Tider ens existerar då få gillar dom. Omöjliga att nå och firman i utlandet vilket säger allt.
Fick ingen information om att man skulle ha någon löpande prenumeration för då hade jag aldrig betalat den gången. Existerar verkligen sånt lagligt? Har lite att ta reda på nu och vad jag förstår efter att ha läst omdömen så hjälper det varken att säga upp skiten eller om man betalar så är man fast för evigt. Vill dom gå vidare så har jag all tid i världen. Har man tur så sitter det några sossar i rättsalen..
Ska tillägga att är det nåt jag är noga med så är det att betala räkningar. Har inte råkat ut för nåt liknande tidigare.