Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-11-26, 18:43
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felleboy90
rekommenderar coinbase om du inte ska hålla på med daytrading

Coinbase tar en alldeles för fet fee och priset är skevt senast jag kollade.

Köpa för holding: Ethereum tror jag. Jag köper båda men kommer sälja av lite BTC varje månad i ett halvår.
Citera
2017-11-28, 18:02
  #26
Medlem
Tänkte citera mig själv från 2017-08-31, då bitcoin kostade 4648 USD.

Citat:
Ursprungligen postat av PapiChulo7
Bitcoin kommer att sväva runt 13800 USD i slutet av Januari, 2018 och Ethereum runt 1320 USD, så you do the math...


Här kommer en ny;
__________________
Senast redigerad av PapiChulo7 2017-11-28 kl. 18:06.
Citera
2017-11-28, 18:49
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnTillSko
Coinbase tar en alldeles för fet fee och priset är skevt senast jag kollade.

Köpa för holding: Ethereum tror jag. Jag köper båda men kommer sälja av lite BTC varje månad i ett halvår.

Logga in på gdax.com. Det är motsvarigheten för trading av coinbase. Mycket lägre avgifter. Du kan flytta via hemsidan över mellan båda utan någon avgift också.
Citera
2017-11-29, 01:03
  #28
Medlem
Yes jag var medveten om att det var certifikat och inte aktier.i vilket fall så hoppade jag tåget och köpte bitcoin xbt och det har ju ökat ganska fint må jag säga!

Om låt oss säga att bitcoins och bitcoin xbt fortsätter öka i värde och man vilö tjäna lite pengar.
Räcker det då med certifikat eller ska man köpa nynten fakt av om man. Förlorar man mkt av möjlig vinst av att ligga kvar med endast certifikat? Tack för alla svaren
__________________
Senast redigerad av vill3h 2017-11-29 kl. 01:42.
Citera
2017-11-29, 13:59
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PapiChulo7
Bitcoin kommer att sväva runt 13800 USD i slutet av Januari, 2018 och Ethereum runt 1320 USD, så you do the math...

Ser ut som du kan komma att få rätt
Citera
2017-11-29, 22:19
  #30
Medlem
Har ställt mig samma fråga. Men har kommit fram till att det är ether som gäller för min del just nu. Även ifall bitcoin är riktigt starkt just nu så tror jag att bitcoinstrukturen kommer att leda till ett fall för bitcoin. Tror som sagt mer på ether - Ett helt decentraliserat nätverk med hur många tokens som helst. Tror ether har lättare att gå från 400 till 4000 än vad bitcoin har att gå från 10000 till 100000. Så jag själv köpte ether via etherexchange.se för typ en månad sedan.
Citera
2017-12-07, 18:17
  #31
Avstängd
1. om jag har vinst på ethereum hur mycket % tar dom när man säljer?

2.kan man sälja för hur mycket som helst eller finns det gränser?

3. hamnar pengarna direkt på ens bank konto?
Citera
2017-12-07, 19:07
  #32
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
1. om jag har vinst på ethereum hur mycket % tar dom när man säljer?

2.kan man sälja för hur mycket som helst eller finns det gränser?

3. hamnar pengarna direkt på ens bank konto?

Vad snackar du om?

1. Du ska skatta 30% på vinsten, sen är det väl upp dig till bestämma om du vill chansa eller ej.

2. Sålänge det finns köpare så kan du sälja hur mycket som helst

3. Vaddå hamnar direkt på ens bankkonto? Det beror på var och hur du säljer. Säljer du via en exchange så får du $/€ på exchangen där du sedan får begära uttag till bankkonto. Säljer du till någon IRLare vs banktransfer/swish så får du ju pengarna på bankkonto direkt.
Citera
2017-12-08, 14:58
  #33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Vad snackar du om?

1. Du ska skatta 30% på vinsten, sen är det väl upp dig till bestämma om du vill chansa eller ej.

2. Sålänge det finns köpare så kan du sälja hur mycket som helst

3. Vaddå hamnar direkt på ens bankkonto? Det beror på var och hur du säljer. Säljer du via en exchange så får du $/€ på exchangen där du sedan får begära uttag till bankkonto. Säljer du till någon IRLare vs banktransfer/swish så får du ju pengarna på bankkonto direkt.

skatta 30% HAHAHAHA stor risk. njae tar hellre chansen!
Citera
2017-12-08, 15:14
  #34
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
skatta 30% HAHAHAHA stor risk. njae tar hellre chansen!

Haha samma här =)
Gör du mindre uttag så lär du ju aldrig riskera ngt.

Men säljer du 10 BTC för över miljonen... så lär du ju åka på skatt om du får in de på bankkontot =)
Citera
2017-12-08, 15:18
  #35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Haha samma här =)
Gör du mindre uttag så lär du ju aldrig riskera ngt.

Men säljer du 10 BTC för över miljonen... så lär du ju åka på skatt om du får in de på bankkontot =)

ja klart, tänkte lägga 10k på Stellar lumens med.
Citera
2017-12-08, 15:18
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Haha samma här =)
Gör du mindre uttag så lär du ju aldrig riskera ngt.

Men säljer du 10 BTC för över miljonen... så lär du ju åka på skatt om du får in de på bankkontot =)

Har diskuterats en del tidigare.. verkar som att gränsen då banken rapporterar in "suspekt aktivitet" på ditt konto ligger vid > 150k SEK per insättning. Det är iaf en siffra som några hävdat stämmer, men har ingen som bekräftat det.

Iaf, gör man flera mindre uttag under den gränsen och inte deklarerar för det bör det gå smita från skatten.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback