Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-21, 22:16
  #1
Medlem
Tjena

Ska köpa en kryptovaluta för runt 10t för att sitta på, långsiktigt. Har just nu ca 50t i bitcoins och inget i Ethereum. Vad tror ni, är det bästa att hålla sig till enbart BTC eller borde man även investera i Ethereum?

BTC har på senaste tid (senaste veckan) gått dåligt och droppat runt 10% samtidigt har ETH gått upp 17% vilket innebär att de inte följer varandra så som jag trodde. Brukar vara som så att när BTC går bra/dåligt följer de andra valutorna efter.

Vad tror ni kunniga, är det läge för Ethereum eller ska jag sitta still i båten och fortsätta med BTC?
Citera
2017-08-21, 22:28
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj
Tjena

Ska köpa en kryptovaluta för runt 10t för att sitta på, långsiktigt. Har just nu ca 50t i bitcoins och inget i Ethereum. Vad tror ni, är det bästa att hålla sig till enbart BTC eller borde man även investera i Ethereum?

BTC har på senaste tid (senaste veckan) gått dåligt och droppat runt 10% samtidigt har ETH gått upp 17% vilket innebär att de inte följer varandra så som jag trodde. Brukar vara som så att när BTC går bra/dåligt följer de andra valutorna efter.

Vad tror ni kunniga, är det läge för Ethereum eller ska jag sitta still i båten och fortsätta med BTC?

BTC har knappast gått dåligt. Det som hände är att den nådde runt 4500$ och sedan blev det en liten, helt naturligt korrektion. Ethereum har legat väldigt stabilt i flera veckor och det var sist igår som den äntligen bröt ~310$-vallen som den kämpat att ta sig igenom.

Jag har personligen investerat i ethereum eftersom jag ser stor potential i det. Bitcoin kommer också bara växa sig större, men jag skulle fortfarande välja ethereum idag eftersom priset är så pass högt på bitcoin.
Citera
2017-08-21, 23:29
  #3
Medlem
Tack för info!
Vilken plånbok använder ni för ethereum?
Finns det en för både ethereum och bitcoin?
En med hög säkerhet.
Citera
2017-08-22, 00:24
  #4
Medlem
Kolla in NEO!

Verkar kunna bli något utav det..

Edit*

Som plånbok använder jag Exodus, som håller flera olika valutor med bra säkerhet.
Citera
2017-08-22, 01:12
  #5
Medlem
DigiFlaxs avatar
Jag hade nog köpt Bitcoin just nu eftersom att de aktiverar SegWit på onsdag kväll. Sedan kanske köpt Ethereum lite senare, innan de går PoS.
Citera
2017-08-22, 10:55
  #6
Medlem
Jag tror starkt på en blandning av bitcoin och etherum. Jag själv har x antal pengar i bitcoin och ska i veckan lägga cirka 30% motsvarande var jag har i Bitcoin på Etherum! För övrigt använder jag som Gizze också Exodus som plånbok då jag litar på den pga förtroende för utvecklarna samt så gillar jag designen!

Ska bli kul att se hur det går för Etherum kommande månaderna/åren, hoppas på en stor profit, kanske inte som bitcoin från 2010 ish - idag men ändå.
Citera
2017-08-22, 13:46
  #7
Medlem
Hur köper man Ethereum
Citera
2017-08-22, 20:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruzasd
Hur köper man Ethereum
Bitfinex eller Kraken eller en annan exchange. Du kan se mer här: https://www.reddit.com/r/ethtrader/ Grattis till ditt första inlägg.
Citera
2017-08-23, 14:35
  #9
Medlem
felleboy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruzasd
Hur köper man Ethereum
rekommenderar coinbase om du inte ska hålla på med daytrading
Citera
2017-08-31, 01:45
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj
Tjena

Ska köpa en kryptovaluta för runt 10t för att sitta på, långsiktigt. Har just nu ca 50t i bitcoins och inget i Ethereum. Vad tror ni, är det bästa att hålla sig till enbart BTC eller borde man även investera i Ethereum?

BTC har på senaste tid (senaste veckan) gått dåligt och droppat runt 10% samtidigt har ETH gått upp 17% vilket innebär att de inte följer varandra så som jag trodde. Brukar vara som så att när BTC går bra/dåligt följer de andra valutorna efter.

Vad tror ni kunniga, är det läge för Ethereum eller ska jag sitta still i båten och fortsätta med BTC?


Bitcoin kommer att sväva runt 13800 USD i slutet av Januari, 2018 och Ethereum runt 1320 USD, så you do the math...
Citera
2017-10-11, 23:06
  #11
Medlem
Ethereum XBT finns nu på avanza att köpa!
Citera
2017-10-12, 21:26
  #12
Medlem
pajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888Erik
Ethereum XBT finns nu på avanza att köpa!

Tyvärr inte genom appen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback