Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-16, 20:15
  #13
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PapiChulo7
Bitcoin kommer att sväva runt 13800 USD i slutet av Januari, 2018 och Ethereum runt 1320 USD, så you do the math...

Hur kan du vara så säker på detta?

1320 lixom... väldig spesifikt


offT: ruzasd registrerad i 2005, skriver sitt första och enda inlägg höst 2017. Det måste väl vara rekord? Måste säga att jag är rätt imponerad. Ps. Lurker spotted
Citera
2017-10-16, 20:32
  #14
Medlem
Smackbangs avatar
Jag tror på diversifiering, att man sprider ut sina krypto besparingar på ett antal coins som man verkligen tror på.

Om man nu har Ethereum då är det smart att ha jämna tiotal coins då tio är minsta mängden för POS.
Citera
2017-10-16, 21:08
  #15
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smackbang
Jag tror på diversifiering, att man sprider ut sina krypto besparingar på ett antal coins som man verkligen tror på.

Om man nu har Ethereum då är det smart att ha jämna tiotal coins då tio är minsta mängden för POS.

Tvärtom så tycker jag TS gör helt rätt som håller sig till Bitcoin och Ethereum. Ska man hålla på och diversifiera i en massa andra coins så ska man inte "tro". Då gäller det att kunna läsa och förstå ett WP bland annat. Få här på forumet som är så insatta. Så fort det börjar skaka lite så är det dessutom till Bitcoin och Ethereum alla kommer fly.
Citera
2017-10-17, 01:37
  #16
Medlem
för första gången i mitt liv har jag tagit steget att lära mig om aktier, det första jag gjorde var att köpa BITCOIN XBT genom AVANZA. Och funderar nu på att köpa ETHEREUM XBT. se hur det går något år eller ska man sälja o köpa nya hela tiden under dippar o toppar ?

Vad är det här för plånböcker ni pratar om? räcker det inte med avanza

Tack!
Citera
2017-10-17, 13:45
  #17
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
för första gången i mitt liv har jag tagit steget att lära mig om aktier, det första jag gjorde var att köpa BITCOIN XBT genom AVANZA. Och funderar nu på att köpa ETHEREUM XBT. se hur det går något år eller ska man sälja o köpa nya hela tiden under dippar o toppar ?

Vad är det här för plånböcker ni pratar om? räcker det inte med avanza

Tack!

Vet inte hur avanza funkar, men vad jag förstår så köper man inte själva coinen?

De som köper och håller i "riktiga" coins, laddar oftast ner plånböcker till sina datorer och/eller mobiler och lagrar dem där. Sen finns det ett gäng onlinewallets också, vissa med inbyggda exchanges. blockchain.info är väl bland den första onlinewalleten och anses säker. coinbase är en annan.

Nerladdningsbara btcwallets som anses bra idag är bl.a electrum och exodus.
Citera
2017-11-08, 20:46
  #18
Medlem
Funderar på att investera lite i etherum, btc ligger just nu sjukt högt runt 60 lax för en btc.

Men hur tror ni framtiden ser ut för just etherum?
Citera
2017-11-25, 15:40
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
för första gången i mitt liv har jag tagit steget att lära mig om aktier, det första jag gjorde var att köpa BITCOIN XBT genom AVANZA. Och funderar nu på att köpa ETHEREUM XBT. se hur det går något år eller ska man sälja o köpa nya hela tiden under dippar o toppar ?

Vad är det här för plånböcker ni pratar om? räcker det inte med avanza

Tack!
XBT är ingen aktie om du tror det, det är ett certifikat för just Bitcoin. Är du långsiktig är det bara att behålla det är oerhört svårt att träffa dalar/toppar av just detta värdepapper.
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Funderar på att investera lite i etherum, btc ligger just nu sjukt högt runt 60 lax för en btc.

Men hur tror ni framtiden ser ut för just etherum?
Ethereum har ett värde av 475$ och har ökat markant nu på senare tid jag tror vi kan se 1000$ innan 2018 i alla fall. Bitcoins ligger just nu på 8600$ och jag tror ethereum i alla fall kan närma sig hälften av en Bitcoin. Det går bara att spekulera det svänger kraftigt
Citera
2017-11-26, 00:29
  #20
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
XBT är ingen aktie om du tror det, det är ett certifikat för just Bitcoin. Är du långsiktig är det bara att behålla det är oerhört svårt att träffa dalar/toppar av just detta värdepapper.

Ethereum har ett värde av 475$ och har ökat markant nu på senare tid jag tror vi kan se 1000$ innan 2018 i alla fall. Bitcoins ligger just nu på 8600$ och jag tror ethereum i alla fall kan närma sig hälften av en Bitcoin. Det går bara att spekulera det svänger kraftigt

1000 innan 2018?? Alltså en dubbling på 1 månad? Eller menar du under 2018? Isf håller jag absolut med.
Citera
2017-11-26, 00:32
  #21
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinegro
Funderar på att investera lite i etherum, btc ligger just nu sjukt högt runt 60 lax för en btc.

Men hur tror ni framtiden ser ut för just etherum?

Innan du gör någon form för investering borde du iaf researcha tillräckligt för att veta hur det du köper stavas


Och sluta skriva lax

__________________
Senast redigerad av adolfbubbla 2017-11-26 kl. 00:35.
Citera
2017-11-26, 01:05
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
1000 innan 2018?? Alltså en dubbling på 1 månad? Eller menar du under 2018? Isf håller jag absolut med.
Under 2018 och slutet kan vi nog se 2-3000. Om en månad tror jag vi ser närmare 1000.
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Innan du gör någon form för investering borde du iaf researcha tillräckligt för att veta hur det du köper stavas


Och sluta skriva lax

Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
spesifikt


SPECIFIKT
Citera
2017-11-26, 01:31
  #23
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
för första gången i mitt liv har jag tagit steget att lära mig om aktier, det första jag gjorde var att köpa BITCOIN XBT genom AVANZA. Och funderar nu på att köpa ETHEREUM XBT. se hur det går något år eller ska man sälja o köpa nya hela tiden under dippar o toppar ?

Vad är det här för plånböcker ni pratar om? räcker det inte med avanza

Tack!

Köper du via avanza har du en förvalningskostnad på 2,5% å andra sidan behöver du inte hålla reda på allt det tekniska tjafset kring BTC!
Citera
2017-11-26, 08:55
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
1000 om en månad alltså? Tror du verkligen det?

Det är stor skillnad på skrivfel och stavfel. Det sistnämnda beror på okunskap. Anledningen att jag skrev fel är att jag är språkförvirrad pga. tvåspråkig uppväxt, och i farten är det ofta svårt att hålla sådana subtila skillnader (s och c t.ex) från varandra. Hade någon frågat mig hur det stavas och jag tänkt igenom det istället för att gå på automat, hade jag sjävklart vetat det. Snubben jag citerade däremot stavade fel konsekvent.
Men ja, självklart kan jag också bli bättre.
Jag tror i alla fall inte vi är långt därifrån. Vad tror du själv? Är det en ursäkt att rättfärdiga dina fel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback