2017-08-18, 20:50
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyndrome
Under fackeltåget kom ingen till skada, men det var först dagen efter det smällde. Men var i helvete var polisen? Till och med den dövblinde kunde ju förutse att det skulle bli bråk mellan grupperna, men de lät dem mötas lik förbannat. Fick de order att inte upprätthålla lag och ordning? Sen att en bil körde in i folkmassan var pricken över i.
Vad som orsakade det finns det teorier om, antingen går man det spår som media vill höra och säga det var en dödsknarkarnazist bakom ratten ute efter blod, eller en man olyckligen körde in på fel gata och plötsligt har en folkmassa framför sig som viftar med påkar och slår på bilen vilket utlöser en panikattack hos föraren. Att media går ut och säger att denne person var deltagande i "vit makt"-tåget är lätt man när använder ett luddigt foto av vem som helst i tåget.

Kanske lite utanför ämnet i tråden, men samtidigt har det mycket att göra med vad vi nu diskuterar. Själv är jag emot all censur och fast det finns folk från alla håll med rätt ut sagt vidriga åsikter, så skall dem ändå få höras. Först då kan man få en klar bild av vad de representerar och du som individ bestämma om du stödjer dessa åsikter eller ej. Personligt ansvar. Men tyvärr är detta en sällsynt dygd idag, utan istället låter man Sanningsministeriet, sköta tänkandet åt en. Och detta är just precis vad vi nu ser. Globalisterna och massmedia säger "hoppa", de drägglande cykloperna säger "hur högt?".

Fy fan för censur.

"Sanningsministeriet" är nog något som högerextrema fått på hjärnan, ALLT är inte sanning bara för att högerextrema påstår det.
Sanningen ligger i betraktarens ögon, vilket betyder att i demokratisk anda vinner de som är i majoritet.
Censur gillar jag däremot inte, då har samhället misslyckas, och går mot något som liknar det totalitära samhället som de högerextrema eftersträvar.
Citera
2017-08-18, 20:54
  #146
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
"Sanningsministeriet" är nog något som högerextrema fått på hjärnan, ALLT är inte sanning bara för att högerextrema påstår det.
Sanningen ligger i betraktarens ögon, vilket betyder att i demokratisk anda vinner de som är i majoritet.
Censur gillar jag däremot inte, då har samhället misslyckas, och går mot något som liknar det totalitära samhället som de högerextrema eftersträvar.

Sanningsministeriet är ett begrepp från Orwells roman 1984

Citat:
Oceanien styrs av ett politiskt parti som går under namnet "Partiet". Individen är alltid underordnad staten, och det är delvis den filosofin som gör att Partiet kan manipulera och kontrollera människorna. I Sanningsministeriet är protagonisten Winston Smith en tjänsteman som ansvarar för att bevara Partiets propaganda genom att ändra historien för att visa att Partiet alltid har rätt och är allvetande.
https://sv.wikipedia.org/wiki/1984_(roman)
Vad han gör är att han ändrar uppgifter i tidningarna så att det framstår som partiet alltid har rätt.

Som det har blivit nu så är media själva med och friserar sanningen. Vad jag vet så kallar man SVT ironiskt sanningsministeriet.

Edit. ja det gäller ju ännu hellre nyhetsrapporteringen i USA. Eftersom journalister så ensidigt är leftiesar och drivs av konfirmeringsbias dvs de har bestämt sig för att alla som inte tycker som dom är nazister eller vit övermakt, och då kommer de rapportera på det viset helt oavsett vad som sker i verkligheten.

Vänstern idag är lika fanatisk som hitleranhängarna var. Helt blinda.
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2017-08-18 kl. 20:59.
Citera
2017-08-18, 21:17
  #147
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Fascism att företag och personer själva får välja vilka åsikter de vill förmedla och vilka personer de vill samarbeta med?
Lägg ner.

Dessa "systemkritiker" får precis som alla andra hitta plattformar att nå ut med. Hittar de ingen som vill är villiga att sprida deras budskap får de väl skapa egna plattformar.

Fascism är när stora företag bildar karteller och använder sin nyvunna makt för att exploatera andra människor (i regel genom att bryta mot lagar och rättigheter). Ett företag får absolut inte "göra vad dom vill" enligt normala länders lagar.

När du skriver "dom får väll göra vad dom vill" fast dom uppenbarligen utnyttjat en maktposition till att inskränka på andra människors rättigheter (i det här fallet yttrandefriheten) sån visar du att du ändra är fascist själv eller väldigt naiv. Jag vet inte vad som är mest tragiskt i situationen då båda i förlängningen går ut över dig själv...

Du får tänka på vad du säger annars sitter du där själv en dag i ett arbetsläger.

ONT: Det har idag blivit uppenbart att hela spektaklet är kordinerat från högre maktpositioner. Det gäller nu MÄNGDER med större näst intill monopolföretag, t.ex. Youtube, Google, GoDaddy, Spotify etc. De som drabbas är uteslutande systemkritiker så USA har flyttat fram positionerna ytterliggare i sin omvandling till en fullfjädrad fasciststat. Det går inte så bra för dom uppenbarligen med sin propaganda.
__________________
Senast redigerad av Linguas 2017-08-18 kl. 21:24.
Citera
2017-08-18, 21:29
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Fascism är när stora företag bildar karteller och använder sin nyvunna makt för att exploatera andra människor (i regel genom att bryta mot lagar och rättigheter). Ett företag får absolut inte "göra vad dom vill" enligt normala länders lagar.

När du skriver "dom får väll göra vad dom vill" fast dom uppenbarligen utnyttjat en maktposition till att inskränka på andra människors rättigheter (i det här fallet yttrandefriheten) sån visar du att du ändra är fascist själv eller väldigt naiv. Jag vet inte vad som är mest tragiskt i situationen då båda i förlängningen går ut över dig själv...

Du får tänka på vad du säger annars sitter du där själv en dag i ett arbetsläger.

Jag har aldrig sagt att de får göra vad de vill men alla individer och företag måste få vara fria att få stå för sina värderingar och åsikter och inte tvingas sprida andras budskap.

Era resonemang är helt enkelt att för att ni inte har lyckats skapa egna plattformar och framgångsrika företag skall andra tvingas att göra jobbet åt er.
Det är skitsnack och det tror jag ni förstår.

Och framförallt så hade ni aldrig haft samma inställning om förhållandena var omvända.
Hade kommunister klagat på att en stor socialmedia-aktör eller en stor tidning vägrat publicera saker för dem så hade ni ALDRIG protesterat. Tvärt om så hade ni stöttat ett sådant beslut till 100%.
Bry er inte ens om att protestera, alla vet att det är så ni resonerar.
Citera
2017-08-18, 21:32
  #149
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Vilket skitsnack. Du låter som en tidig propagandafilm och är troligtvis ett troll. I bästa fall är du bara felinformerad, vilket iofs inte är ditt fel utan den svenska skolan och MSM.

Jag är väldigt rätt informerad om den nazistiska historiens illdåd, i allt från det etniska folkmordet på judar och romer, dess förföljelse av politiskt oliktänkande och andra sk. avvikare, till dess aggressionskrig i öster i syfte att skapa ”Livsrum” på slavernas bekostnad, samt göra dessa till trälar i det Tredje Riket. Jag är också väldigt medveten om vilka som var nazisternas medlöpare, samt vilka som till slut kom att stoppa nazisternas framfart - och detta var kommunister som Stalin som ledde denna kamp, men där fanns även socialister och anständiga borgare - som de dåvarande regimerna i USA och UK.

Och nej, vi tänker inte släppa in nazisterna på planen igen. Kostnaden för detta är alltför hög.

Det är just denna historia som gör att även olika aktörer i USA börjar dra rätt slutsatser, därför att nazisterna tar sig ton och börjar splittra även USA, riskerar stort samhälleligt tumult, där hatet frodas vilket leder till stora konsekvenser.

I kulturrevolutionen kommer de som försvarar nazism och rasism, pläderar för folkutrotning och som uppmanar till hat på etnisk grund att få det allt svårare inom hela samhället. De kommer att bli än mer marginaliserade, vilket förstås har vissa nackdelar då det gäller deras beredvillighet att axla ett martyrskap, men att inte angripa dem på alla fronter har ännu större nackdelar.

En bred anti-fascistisk folkfront är det som mest effektivt stoppar den etno-nationalistiska extremismen och det är en sådan folkfront som vi ser bildas, inte i strikt organiserad form, men som en bred flodvåg som kommer att skölja bort det nazistiska bruna kletet.
Citera
2017-08-18, 21:39
  #150
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag har aldrig sagt att de får göra vad de vill men alla individer och företag måste få vara fria att få stå för sina värderingar och åsikter och inte tvingas sprida andras budskap.

Era resonemang är helt enkelt att för att ni inte har lyckats skapa egna plattformar och framgångsrika företag skall andra tvingas att göra jobbet åt er.
Det är skitsnack och det tror jag ni förstår.

Och framförallt så hade ni aldrig haft samma inställning om förhållandena var omvända.
Hade kommunister klagat på att en stor socialmedia-aktör eller en stor tidning vägrat publicera saker för dem så hade ni ALDRIG protesterat. Tvärt om så hade ni stöttat ett sådant beslut till 100%.
Bry er inte ens om att protestera, alla vet att det är så ni resonerar.

Du är ju dum i huvudet.

Företag som Google, Facebook och Twitter är inte normala företag. De är en del av deep state.
Citera
2017-08-18, 21:40
  #151
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Så då menar du alltså att staten skall tvinga privat företag att arbeta med personer/grupper de inte vill?

Avpixlat skall inte få säga nej om någon skriver en kommunistisk insändare skall de vara tvungen att publicera detta och Reklam från V får de inte heller tacka nej till då?

När SD har något projekt där de delar ut informationsblad så måste de då enligt dig delat ut åt V också om de ber om det

Det är uppenbart att du inte tänkt igenom vad konsekvenserna skulle bli om privata företag/grupper inte fick välja själva.
Testa och se vad som händer om du som privat företag väljer att inte arbeta med homosexuella eller invandrare.

Fundera på vad diskrimineringsombudsmannen är till för.

Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Bryr man sig om demokrati och mänskliga rättigheter då ser man till att neutralisera de aktörer som gör allt för att kränka demokratin och de mänskliga rättigheterna.
Låter lite som skämtet om vakten på Empire State Building som skröt om att han lyckades förhindra ett självmord genom att skjuta personen i huvudet innan han hann hoppa.

Man kan inte bevara demokrati och mänskliga rättigheter genom att begränsa vem som demokrati och mänskliga rättigheter gäller för. Det är det som kallas för diktatur och avsaknad av mänskliga rättigheter och definitionen av en demokrati är just att dessa rättigheter är universella.
Du kan gå till den mest repressiva diktaturen som någonsin existerat och du kommer att se att mänskliga rättigheter existerar där också, bara att det är begränsat till att det endast gäller för de med rätt åsikter.
Citera
2017-08-18, 21:47
  #152
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Finns det inget webbhotell som är höger(extremt)? Det finns ju bokförlag, datorspel, filmer, klubbar, partier och allt däremellan.
Nej, detta eftersom extremhögern saknar finansiella tillgångar.

Extremvänstern är nämligen finansierad av den rumsrena vänstern, George Soros skänker många miljoner dollar till diverse våldsförhärligande organisationer. Aschberg är starkt knuten till Expo och researchgruppen, som också finansieras via LO/SAP, allmänna arvsfonden och privata donationer från diverse vänsterprofiler.


Den rumsrena högern håller däremot sig på långt avstånd från extremhögern, och högerprofiler blir hårt kritiserade om de så skänker pengar till relativt moderata konservativa grupper som Pioneer Fund eller Family Research Council.
Citera
2017-08-18, 21:49
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Testa och se vad som händer om du som privat företag väljer att inte arbeta med homosexuella eller invandrare.

Fundera på vad diskrimineringsombudsmannen är till för.
.

Inga av dessa sidor har blivit nedsläckta för att ägaren varit vit eller icke-invandrare.

Skulle den homosexuella driva en sida eller posta massa saker om att döda eller förtrycka alla hetero eller den invandraren driva sidor om att döda/förtrycka alla svenskar(eller vilket land det nu är i) eller posta massa hat mot Svenskar så hade du till 100% kunnat välja att inte jobba med dem.
Citera
2017-08-18, 21:52
  #154
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Rasism är lika naturligt som att sova. Det finns hos alla djurarter och av en stor viktig anledning: Att bevara och utveckla sina gener till det bättre. Skall man förtränga detta? Är det bara dina judiska vänner som får vara rasister?
https://yourlogicalfallacyis.com/appeal-to-nature
"Det är bra för att det är naturligt"..? Really?

Rasism finns för att idioti finns. Det stämmer att idioti är naturligt, och att det i olika grad finns hos alla djurarter. Det finns även i olika grad hos alla människor, även mig.

Rasism är ett resultat av generalisering, som är nödvändigt i den vilda naturen där snabba beslut måste tas på bekostnad av rationalitet och logik. Hjärnan är inte oändligt snabb och kan inte ta hänsyn till alla relevanta variabler. Därför behöver man förbise väldigt många variabler när man ska fatta snabba beslut. Besluten blir mer dumdristiga, felaktiga och impulsiva (men snabba).

Det betyder inte att man bör förespråka dumhet eller arbeta för dumhet. Vi har idag betydligt större möjligheter att fatta rationella och logiska beslut när det kommer till lagstiftning och behandling av människor.


Jag är förmodligen helt för dessa organisationers nedstängning av nazistiska sajter (om de var det). Jag hade nog fattat samma beslut, om det var sådana sajter som jag tänker mig. Generellt sätt så hade jag nog förbjudit de sajter som förespråkade att "födelse" är ett brott som människor måste bestraffas för.

I mina ögon skiljer det sig inte detta nämnvärt från t.ex. de islamister som förespråkar terrordåd mot oskyldiga. (Vilket jag för övrigt inte skulle bli ett dugg förvånad om de nedstängda sidorna har förespråkat)

Arvssynd är höjden av orättvisa. Det är att förespråka bestraffning av oskyldiga. En människa bör endast bestraffas utifrån dennes gärningar i livet, inget annat.


Vill du utveckla gener så finns det för övrigt oändligt effektivare, billigare, humanare, friare, snabbare och pricksäkra metoder än vad någon nazist någonsin förespråkat. T.ex. genmodifikation. Där kan du uppnå dina önskade förändringar ske på loppet av en avkomma, istället för de hundratals eller tusentals dyra år (med mycket osäkra resultat) det hade tagit för metoden som nazisterna förespråkar.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-08-18 kl. 22:26.
Citera
2017-08-18, 22:12
  #155
Medlem
Anti-Misess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
En bred anti-fascistisk folkfront är det som mest effektivt stoppar den etno-nationalistiska extremismen och det är en sådan folkfront som vi ser bildas, inte i strikt organiserad form, men som en bred flodvåg som kommer att skölja bort det nazistiska bruna kletet.
Det är besvärligt att skapa en antifascistisk "folkfront" utan något folk. De reaktionära krafter som nu söker omintetgöra friheten på Internet, ja, som söker förgöra Internet som vi känner det (den mest revolutionära, för friheten och sanningen mest positiva uppfinningen i världshistorien), är inget "folk", utan en plutokratisk klick – rikemän, som använder sin totala ekonomiska makt och kontroll över marknaden för att avskaffa demokratiska fri- och rättigheter. Som stöd har de - storfinansen - sina duktiga små springpojkar i vänstern.

"Folkfront."
Citera
2017-08-18, 22:26
  #156
Medlem
Anti-Misess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy

I mina ögon skiljer det sig inte detta nämnvärt från t.ex. de islamister som förespråkar terrordåd. (Vilket jag för övrigt inte skulle bli ett dugg förvånad om de nedstängda sidorna har förespråkat)
Tvärtom. The Daily Stormer har konsekvent tagit avstånd från våld. Samtliga uppmaningar till våld i deras kommentarsfält har tagits bort och postarna blivit bannlysta.

En "rationalist" som du kanske ska ta reda på fakta och analysera sakfrågan innan du postar en massa skräp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in