Citat:
Under fackeltåget kom ingen till skada, men det var först dagen efter det smällde. Men var i helvete var polisen? Till och med den dövblinde kunde ju förutse att det skulle bli bråk mellan grupperna, men de lät dem mötas lik förbannat. Fick de order att inte upprätthålla lag och ordning? Sen att en bil körde in i folkmassan var pricken över i.
Vad som orsakade det finns det teorier om, antingen går man det spår som media vill höra och säga det var en dödsknarkarnazist bakom ratten ute efter blod, eller en man olyckligen körde in på fel gata och plötsligt har en folkmassa framför sig som viftar med påkar och slår på bilen vilket utlöser en panikattack hos föraren. Att media går ut och säger att denne person var deltagande i "vit makt"-tåget är lätt man när använder ett luddigt foto av vem som helst i tåget.
Kanske lite utanför ämnet i tråden, men samtidigt har det mycket att göra med vad vi nu diskuterar. Själv är jag emot all censur och fast det finns folk från alla håll med rätt ut sagt vidriga åsikter, så skall dem ändå få höras. Först då kan man få en klar bild av vad de representerar och du som individ bestämma om du stödjer dessa åsikter eller ej. Personligt ansvar. Men tyvärr är detta en sällsynt dygd idag, utan istället låter man Sanningsministeriet, sköta tänkandet åt en. Och detta är just precis vad vi nu ser. Globalisterna och massmedia säger "hoppa", de drägglande cykloperna säger "hur högt?".
Fy fan för censur.
Vad som orsakade det finns det teorier om, antingen går man det spår som media vill höra och säga det var en dödsknarkarnazist bakom ratten ute efter blod, eller en man olyckligen körde in på fel gata och plötsligt har en folkmassa framför sig som viftar med påkar och slår på bilen vilket utlöser en panikattack hos föraren. Att media går ut och säger att denne person var deltagande i "vit makt"-tåget är lätt man när använder ett luddigt foto av vem som helst i tåget.
Kanske lite utanför ämnet i tråden, men samtidigt har det mycket att göra med vad vi nu diskuterar. Själv är jag emot all censur och fast det finns folk från alla håll med rätt ut sagt vidriga åsikter, så skall dem ändå få höras. Först då kan man få en klar bild av vad de representerar och du som individ bestämma om du stödjer dessa åsikter eller ej. Personligt ansvar. Men tyvärr är detta en sällsynt dygd idag, utan istället låter man Sanningsministeriet, sköta tänkandet åt en. Och detta är just precis vad vi nu ser. Globalisterna och massmedia säger "hoppa", de drägglande cykloperna säger "hur högt?".
Fy fan för censur.
"Sanningsministeriet" är nog något som högerextrema fått på hjärnan, ALLT är inte sanning bara för att högerextrema påstår det.
Sanningen ligger i betraktarens ögon, vilket betyder att i demokratisk anda vinner de som är i majoritet.
Censur gillar jag däremot inte, då har samhället misslyckas, och går mot något som liknar det totalitära samhället som de högerextrema eftersträvar.