Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-16, 09:43
  #1
Medlem
Give-Em-Alls avatar
Hej. Jag behöver hjälp. Fick veta att mitt ex träffat en ny kille förra veckan. Jag råkade av en slump se en bild på dem när de kysstes på Facebook. Det skar verkligen till i hjärtat och sen dess har jag hamnat i en tung depression. Bara nu på morgonen har jag gråtit, har knappt sovit något de senaste dagarna, har ätit väldigt lite.

Saken som gör mig så jävla besviken (förutom det uppenbara att det är tungt att veta att man blivit utbytt) är det faktum att det gått över ett helt år sen det tog slut. Ändå känns det såhär jävligt! Jag trodde verkligen att jag gått vidare från henne och var i processen av att lämna allt bakom mig. Jag har gjort framsteg! Jag har börjat plugga, jag har flyttat, jag tränar mycket, jag äter rätt, jag har slutat dricka så mycket som innan, etc. Men nu när det här verkligen tagit knäcken på mig så blir jag så jävla besviken på mig själv att jag fortfarande är lika bitter som jag varit sen det tog slut.

Mitt ex hade borderline och vår relation började med att vi fann varandra direkt, och under relationen var jag så jävla älskad av henne, och sen vände det och hon blev totalt likgiltig inför mig. Under relationen försökte hon b.l.a. vara otrogen med en av mina vänner. Så all logik säger att jag borde glömma henne och gå vidare, och det vill jag. Men det går fan inte! Det går verkligen inte för mig att bryta det här destruktiva mönstret!

Kan någon hjälpa mig? Vad fan ska jag göra? Håller på att bryta ihop snart!
Citera
2017-08-16, 09:51
  #2
Medlem
Jisses mannen sansa dig och gå vidare med ditt liv. Man lever bara en gång och det finns massor med andra fiskar i havet.
Citera
2017-08-16, 09:52
  #3
Medlem
RonHowards avatar
Varför sitter du och kikar på ditt ex ett år senare på sociala medier? Lägg ner det omedelbart.

Det du gör är att du sitter och tar in något gammalt, lite som att försöka äta gammal mat. Klart att du mår dåligt av det.

Du har redan tagit de steg du behöver för att gå vidare och fram tills att du bestämde dig för att sitta och glo på exet så har det ju gått bra, inte sant?

Lösningen är således: Ta bort exet från dina flöden och gå vidare.
Citera
2017-08-16, 09:54
  #4
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Give-Em-All
Hej. Jag behöver hjälp. Fick veta att mitt ex träffat en ny kille förra veckan. Jag råkade av en slump se en bild på dem när de kysstes på Facebook. Det skar verkligen till i hjärtat och sen dess har jag hamnat i en tung depression. Bara nu på morgonen har jag gråtit, har knappt sovit något de senaste dagarna, har ätit väldigt lite.

Saken som gör mig så jävla besviken (förutom det uppenbara att det är tungt att veta att man blivit utbytt) är det faktum att det gått över ett helt år sen det tog slut. Ändå känns det såhär jävligt! Jag trodde verkligen att jag gått vidare från henne och var i processen av att lämna allt bakom mig. Jag har gjort framsteg! Jag har börjat plugga, jag har flyttat, jag tränar mycket, jag äter rätt, jag har slutat dricka så mycket som innan, etc. Men nu när det här verkligen tagit knäcken på mig så blir jag så jävla besviken på mig själv att jag fortfarande är lika bitter som jag varit sen det tog slut.

Mitt ex hade borderline och vår relation började med att vi fann varandra direkt, och under relationen var jag så jävla älskad av henne, och sen vände det och hon blev totalt likgiltig inför mig. Under relationen försökte hon b.l.a. vara otrogen med en av mina vänner. Så all logik säger att jag borde glömma henne och gå vidare, och det vill jag. Men det går fan inte! Det går verkligen inte för mig att bryta det här destruktiva mönstret!

Kan någon hjälpa mig? Vad fan ska jag göra? Håller på att bryta ihop snart!
Ta det lugnt nu mannen.

Fimpa alla tankar som du har angående ditt psykiskt sjuka ex. Det är enda sättet!

Rök en holk och känn dig som folk.
Citera
2017-08-16, 10:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Varför sitter du och kikar på ditt ex ett år senare på sociala medier? Lägg ner det omedelbart.

Det du gör är att du sitter och tar in något gammalt, lite som att försöka äta gammal mat. Klart att du mår dåligt av det.

Du har redan tagit de steg du behöver för att gå vidare och fram tills att du bestämde dig för att sitta och glo på exet så har det ju gått bra, inte sant?

Lösningen är således: Ta bort exet från dina flöden och gå vidare.

Lättare sagt än gjort :P sexet var kanske bra och de hade många goda minnen tillsammans?
Citera
2017-08-16, 10:10
  #6
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Give-Em-All
Kan någon hjälpa mig? Vad fan ska jag göra? Håller på att bryta ihop snart!
Vi har alla gått igenom det här. Det är bara till att härda ut, ta en dag i taget.
Troligen är det inte din ofriska tjej du saknar, utan du har separationsångest.
Nu verkar det som om hon ger den nya killen samma behandling som du fick i början. Du vet ju hur det slutar...
Citera
2017-08-16, 10:23
  #7
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Vi har alla gått igenom det här. Det är bara till att härda ut, ta en dag i taget.
Troligen är det inte din ofriska tjej du saknar, utan du har separationsångest.
Nu verkar det som om hon ger den nya killen samma behandling som du fick i början. Du vet ju hur det slutar...
Det är ett helvete när man är mitt uppe i det, och känslorna kan dyka upp flera år efter, även om relationen inte har varit perfekt.

Som note-it skriver är det bara att härda ut. Snacka med någon vän om det. Det hjälper att någon annan lyssnar, samt även att lyssna på sig själv när man pratar (dvs inte bara inne i huvúdet där allt snurrar). Gå på långa raska promenader och prata högt för dig själv om det du tänker på. Så fort du märker att tankarna och känslorna börja ta över så går du ut och går. Även om det är mitt i natten.

Har du någon tjej/kvinna du kan träffa och ha sex med så brukar även det hjälpa lite att få tankarna att bromsa upp.

Härda ut så kommer du att komma ur helvetetet.
Citera
2017-08-16, 10:43
  #8
Medlem
AX64s avatar
Gå vidare, för ditt eget bästa. Vet du inte hur så rekommenderas blöta krogbesök som avrundas med några flörtar eller till och med one night stands. Kör den kuren ett tag så kan du lugna ner dig och komma på banan sen igen.
Citera
2017-08-16, 10:44
  #9
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Gå vidare, för ditt eget bästa. Vet du inte hur så rekommenderas blöta krogbesök som avrundas med några flörtar eller till och med one night stands. Kör den kuren ett tag så kan du lugna ner dig och komma på banan sen igen.
Bra tips! Lite fett på nålen gör en bara gott.
Citera
2017-08-16, 10:51
  #10
Medlem
Give-Em-Alls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Varför sitter du och kikar på ditt ex ett år senare på sociala medier? Lägg ner det omedelbart.
Nej, jag gör inte det. Utan nu var det utav en ren slump jag råkade se bilden (en kompis som gillade bilden). Jag har tagit bort henne från exakt allt - Facebook, Instagram, hennes nummer är raderat, osv. Nu hade jag helt enkelt en jävla otur bara
Citera
2017-08-16, 11:17
  #11
Avstängd
Ett helt år? Dom flesta tjejer hoppar in i någon annans famn snabbare än så.

Kan ju inte ha varit helt oväntat för dig att hon snart skulle hitta någon ny?
Citera
2017-08-16, 11:23
  #12
Medlem
Give-Em-Alls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Ett helt år? Dom flesta tjejer hoppar in i någon annans famn snabbare än så.

Kan ju inte ha varit helt oväntat för dig att hon snart skulle hitta någon ny?
Nej det var det såklart inte. Men ändå... Jag tänker på att allt vi hade och allt vi gjorde tillsammans inte var någonting värt för att i slutändan är det någon annan som får det istället för mig.

Jag vet inte vad felet är med mig. Jag har gjort så jävla mycket för att försöka släppa det här! Har gått hos en psykolog och pratat av mig, tagit tag i saker som jag alltid velat göra, försökt träffa nya människor, uppleva nya saker, etc. Men ingenting fungerar ju! Och det gör mig så jävla frustrerad och ledsen på mig själv!! Varför kan jag bara inte släppa taget även fast jag verkligen försöker?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback