Citat:
Ursprungligen postat av
Armadou
Det är alltid dom som blir ratade som klagar av någon anledning.
kom en sån kille när jag ryckt in. en av dom där kaxiga killarna i min egen klass som spelade hockey och alltid skulle vara tuffa och hotade med stryk då och då fast jag aldrig brydde mig.
En dag var han bara där på vårt kompani, hade åkt ur jägarförbandet och skyllde då på dålig rygg (Sånt vet man ju förfan redan i mönstringen, inget man kan ljuga bort).
jag förstod direkt att han åkt ut på grund av det mentala typ pallade inte när det väl gällde.... kort tid efteråt så var han bara borta och nästa gången jag såg honom8tio år senare) så sa en gammal klasskompis att han söp och var hemma jämt.
En kompis som är Jägarsoldat sa att det kom en del såna som hade gymmat lite för mycket men som grinade efter några dar ute i fällt där man bara skulle gå lite. Man gav alltså upp redan innan det blev särskilt tufft. Dom som fixar det är vanliga killar från vanliga familjer, med lite panna. Svårare än så är det inte.
Jag hade i alla fall sökt om det inte vore för att jag är väldigt närsynt. jag vet att jag hade klarat det samt att jag har alltid fattat att det alltid är roligare om man söker sig till ställen dit folk söker sig frivilligt och gett sig fan på att klara det.
Vanliga lumpen var inte alls kul med massa bybor som hellre ville blir fulla och saknade vanligt hyfs och som hatade det. Vissa små kriminellas, jag gick på en rättegång där en gjort småbott som han åkt dit på. En bunt dittvingade mer eller mindre.
Typ minst hälften hade inte vart önskade med dagens krav det är ett som är säkert.
Alt vad det innebar med ett allmänt försvar antar jag där alla ska med. jag önskar att det aldrig blir så fullt ut någonsin igen.