Citat:
Ursprungligen postat av
TonyMontanaz
En bra backup när du tröttnat på att leva på bidrag

Jag är takläggare, så var snäll. inget roligt yrke. slitigt och monotont, och inte så bra betalt som många tror.
Vill egentligen bara hitta någon karriär med lite mer
umph i, du vet. vill inte göra samma skit varje dag, men ändå känna att man gör något vettigt. Var två år på Sundsvalls Bostäder som fastighetsskötare och även om det var slappt finns det inget i världen som i mina ögon känns så jävla meningslöst som att grusa när det blir halt, för att sen sopa upp skiten på våren. Onödigt, förbannat evighetsprojekt. Att ligga på alla fyra som en hund och plocka ogräs är ännu värre. Ett bra yrke om man är supersvennig dock... Jag arbetade med typ 50 pers, typ 3 blattar totalt. Alla var så jävla Kalles kaviar att jag övervägde både självmord och massmord. Huva!
Men nä, att bli "soldat" känns nästan lika meningslöst. Hade krig brutit ut i Sverige hade jag stuckit omedelbart. Att försvara en enda stor soptipp som hela livet satt käppar i mina, och många andras med mig, hjul gör en inte direkt sugen på att riskera ens skoskav för det här landet

Kanske dock tur att det finns blåögda människor som fortfarande lever i villfarelsen att det är något ädelt att ta sig an, men det får stå för dem. Att jag överväger snut har mer att göra med att jag ser stora möjligheter till personlig vinning snarare än att vara regimtrogen knähund som upprätthåller redan rutten lag och rättvisa. Detta är ju dock förstås heller inget Pliktverket hade fått höra, så väljer jag den vägen så ljuger jag mig igenom det. Du kan chilla, jag kommer inte skjuta dig i onödan om jag får betalt för att åka radiobil. Eller ja, kan inte lova något