2017-08-18, 15:58
Medlem
Riomios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Har du koll på hans patentansökningar? Kan vara en indikation.

Ni får skilja på uppfinnare och patentinnehavare. Uppfunnit saker har vi säkert gjort alla någon gång i livet. Viker du ett pappersflygplan på ditt eget vis så är det en uppfinning, men det är kanske inte patenterbart, dock fortfarande en uppfinning.
Citera
2017-08-18, 16:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror de har hittat spår av henne på PM (under naglarna?) vilket tvingade honom att ändra sin historia. Sedan ansågs hans nya utsaga vara kränkande för hennes anhöriga. Därifrån kan man spåna.

Eller att de pejlat hur hennes telefon rört sig. Fast borde inte just han av alla förstå sig på det?
Citera
2017-08-18, 16:23
Medlem
Riomios avatar
Sydsvenska Dagbladet
"Nautilus ”hjärna” är förstörd. Därmed går ubåtens kurs inte att återskapa. Det slår Köpenhamnspolisen fast."
Då står de på torra land igen, där var ingen information att hämta.
Citera
2017-08-18, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är du riktigt navlad? Tror du mamn skulle ta risken att chansa på att släppa lös honom och låta honom manipulera ev bevisning om det nu skulle visa sig att man tror fel (om de händelsevis skulle tro vad du tror)?

Jodå, jag förstår hur du menar....men faller sällan i massmedias tycke och smak. .. (kanske är även min person inte som du, och jag menar inget illa).... som sagts tidigare, hittar man ingen kropp, som bevisar att den är livlös. ..... så tror jag faktiskt uppriktigt att KW fortfarande är i livet.

Med tanken riktad åt att Polis, Kustbevakningen haft möjlighet att dra igång ett mycket stort eftersök .......kan DE vara nödvändiga att använda uttrycket. ...försvunnen .. fara för annans död. ..... eller..... försvunnen kan vara skadad. ...och behöver hittas fort. .... annars blir nog inte pådraget så stort. ..

Det ÄR möjligt att jag har på tok fel, men min förhoppning är att KW blir funnen oskadd. ...... för mig spelar det ingen roll vad Polisen säger, innan VI allihop vet vad som hänt.....

Det finns ju tydligen en människa som vet mer. ..... om detta försvinnande....... försvararen till PM...... Därför är inte PM orolig.....för....... att vara anklagad för vållande till annans död......
Citera
2017-08-18, 16:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Där är ju turbo på babord maskin och dom har uppgraderat backslaget tilll ett ZF - 25 för det gamla var för klent.

Citat:
Ursprungligen postat av dack
Babords skall den vara.
Huvudmaskinen som vi diskuterar sitter på babords sida. Tänk på att filmen där PM berättar om renoveringen är filmad sett framifrån i ubåten och han har propelleraxeln (som sitter baktill i ubåten) bakom ryggen och huvudmaskinen till höger i bild. Till höger i bild blir ubåtens vänstra sida och vänster vet du ju är babord.

Jag ser inte något turboaggregat på den. Jag ser nog inte ens där ett sådant skulle sitta om det fanns så jag vet inte hur du kan säga att det är det. Kan du peka ut exakt var du menar att det syns eller vad du grundar det på?

Om du blandat ihop höger och vänster så har inte hjälpmaskinen någon turbo, se http://www.kubota.com.au/product/d722/
Senast redigerad av skunkjobb 2017-08-18 kl. 16:30.
Citera
2017-08-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jodå, jag förstår hur du menar....men faller sällan i massmedias tycke och smak. .. (kanske är även min person inte som du, och jag menar inget illa).... som sagts tidigare, hittar man ingen kropp, som bevisar att den är livlös. ..... så tror jag faktiskt uppriktigt att KW fortfarande är i livet.

Med tanken riktad åt att Polis, Kustbevakningen haft möjlighet att dra igång ett mycket stort eftersök .......kan DE vara nödvändiga att använda uttrycket. ...försvunnen .. fara för annans död. ..... eller..... försvunnen kan vara skadad. ...och behöver hittas fort. .... annars blir nog inte pådraget så stort. ..

Det ÄR möjligt att jag har på tok fel, men min förhoppning är att KW blir funnen oskadd. ...... för mig spelar det ingen roll vad Polisen säger, innan VI allihop vet vad som hänt.....

Det finns ju tydligen en människa som vet mer. ..... om detta försvinnande....... försvararen till PM...... Därför är inte PM orolig.....för....... att vara anklagad för vållande till annans död......

Varför skulle man be honom om hjälp att söka när man har faktisk vetskap om att han lämnat en felaktig uppgift beträffande henne?
Citera
2017-08-18, 16:30
Medlem
Jag förstår inte följande:
Vi vet att Kim försvann mellan torsdag kväll och fredag fm när Madsen rapporterade ALLA OMBORD MÅR BRA. Det är i sig korrekt eftersom han var ensam och mådde bra.
Varför han var ensam har två personer känt till, men hon kan inte berätta.
Återstår Madsen, och han bubblade av iver att få berätta för journalisterna men rätten (byretten) hindrade honom.

Rätten vet att han vet, och han vet att rätten vet att han vet.

Då kan man ju tänka sig lite tortyr, skendränkning passar väl bra.
Eller döm honom på indicer till 15 år och lås in fanskapet tills han snackar.

För rätten vet att han vet, och han vet att rätten vet att han vet.

Min privata teori är enkel. Hon har drullat i utan flytväst och drunknat med sina kjolar och stickade tröjor. Det är i princip omöjligt att ensam plocka upp nån ur vattnet från en ubåt.
Resten av natten tillbringar han med att leta och gör därför allting fel.
Hade han direkt larmat på Ch16 så hade han kunnat köra hem och äta flæskesteg med rødkål.
Citera
2017-08-18, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite

Varför skulle man be honom om hjälp att söka när man har faktisk vetskap om att han lämnat en felaktig uppgift beträffande henne?

Hans Holmers före detta livvakt blev väl dömd för mord på sin fru trots att man inte hittade kroppen?
Citera
2017-08-18, 16:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulpit
Min privata teori är enkel. Hon har drullat i utan flytväst och drunknat med sina kjolar och stickade tröjor. Det är i princip omöjligt att ensam plocka upp nån ur vattnet från en ubåt.
Resten av natten tillbringar han med att leta och gör därför allting fel.
Hade han direkt larmat på Ch16 så hade han kunnat köra hem och äta flæskesteg med rødkål.

Men varför larmade han inte då när hon föll i?
Varför skulle han låta bli?
Citera
2017-08-18, 16:35
Medlem
dialektikers avatar
Det lutar väl ändå åt att det varit någon slags olyckshändelse, och att den här u-båtsföraren hanterat det dåligt, eller vad säger ni?
Jag tror ändå på honom på något vis. Eller jag kanske vill tro på honom, delvis?
Han verkar iallafall inte vara en kallblodig mördare, tycker jag.
Men att han agerat irrationellt, så verkar det vara.
Och irrationellt verkar han ha agerat för att han är lite udda sådär?
Fast alla kanske kan få panik, vid någons död sådär.

Ja, att hon är död, kan man ju förstå när det varit sånt här pådrag och hon ändå inte visat sig. Hon hade nog visat sig, om hon levt.

Oavsett om det visar sig att han varit en mördare (kallblodig eller dräpare av en olyckshändelse) eller inte, så tycker jag att han varit en inspirerande person.
Bara för att det här hände, så fick man möjligheten att lära känna honom och han har ju tydligen kört inspirerande föreläsningar också.
Tar intryck av det där han säger på någon föreläsning på youtube, att man blir lyckligare av att kämpa med svåra saker (han syftar på sina egna omöjliga projekt).
Senast redigerad av dialektiker 2017-08-18 kl. 16:40.
Citera
2017-08-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Beroende på hur förhören går, så kommer man nog kunna fiska fram en och annan uppgift från Madsen som kommer kontrolleras. Det är ett långsamt arbete. Ett tålamodsprövande arbete. En människa som lämnar en uppgift och sen vägrar frångå den är svår att knäcka. Nu är inte Madsen sån. Han har ju ändrat sin första utsago. Och tyvärr har vi ingen insyn i utredning. Hade varit skoj att få kika in i hans förhörsprotokoll och beslagsprotokollen med analyserna .

Jag är övertygad om att den danska polisen kommer sy ihop hur allt har hänt. Och jag är övertygad om att de kommer få ihop så mycket att det går att åtala Madsen. Däremot lär det ta tid. Blir det ett indiciemål, om inte Kims kropp hittas, så krävs det starka indicier som inte går att bortse ifrån, för att han skall fällas. Men håller tummarna.
Citera
2017-08-18, 16:39
Medlem
Browndawgs avatar
Kommit uppgift om hans elektroniska utrustning ombord. Den är förstörd och går inte rädda.

Polisen hade hoppats att man kunde få en rutt från hans GPS men den går inte rädda.

Jag blir mer och mer skeptisk till att någon militärmakt har haft koll på honom. Varken med super-radar eller på annat sätt.

Källa http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25696262.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in