2017-08-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Wizard]
Jag tycker det ser ut som att de fått hjälp med att skriva det brevet, men det är bara vad min magkänsla sade när jag läste det. Oavsett så måste det vara det värsta man kan bli tvingad att göra som förälder - att skriva ett brev där man letar sitt förmodade döda(de) barn...

Det är heller inte säkert att pojkvännen är så integrerad i familjen så det behöver inte vara någonting konstigt med det heller - men det är absolut en adekvat observation!
Släkten är inom nyhetsbranchen - så betrakta dem alla som professionella på att formulera texter.
Citera
2017-08-18, 14:23
Medlem
Merwinnas avatar
Någon som vet om det kan finnas stora grottor i detta område? Som man enbart kan nå genom en undervattenspassage med en ubåt? Kan M ha hittat en sådan, och skapat ett undervattensrike åt sig där? Väntat på att rätt kvinna ska dyka upp, som han kan bilda en ny dynasti med? Innan ni skrattar, betänk hur mycket denne man redan har gjort för att efterlikna hjältarna i Jules Verne!
Citera
2017-08-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Just det där undrade jag över. Vi har ju fått veta att han verkligen hade en mobil Han stod i tornet, sen går han ner i båten en bra stund, och sen upp i tornet och då börjar ubåten sjunka. Mobilen är ju något som är som ens högra hand numera. Varför tog han den inte med sig? Han var lugn som en filbunke och om han inte hade komprometterande uppgifter så borde han haft mobilen med sig. NÅT lurt är det med den där mobilen.
Hur ser fickorna ut på hans kläder? Han tillbringar en hel del tid på huk i ubåten om man tittar på video. Är fickorna stora och inte alltför djupa så finns risk att telefonen ramlar i golvet.

Inte orimligt att han har fast rutin att han lägger av sig telefonen i ubåten. Jag brukar ofta lägga ifrån mig telefonen vid bildskärmen hemma och sedan ligger den där tills jag behöver den eller skall ut.
Citera
2017-08-18, 14:33
Medlem
Liberty75s avatar
Nu vill danska polisen tydligen titta närmare på UC1 Freya, hans första ubåt som han också sänkte. I alla fall vill de veta exakt var den ligger. Då kan man ju undra varför.
Citera
2017-08-18, 14:34
Medlem
Citat:
Det besvarar inte min fråga: Varför kallas han för Uppfinnare? Det är en titel på människor som hittar på något nyttigt som inte finns innan. Typ.

Pressen kallar ju nästan vem som helst med en uppfattning för "expert". Skulle inte hänga upp mig för mycket på vad pressen kallar honom.
Senast redigerad av dartvejder 2017-08-18 kl. 14:38.
Citera
2017-08-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Nu vill danska polisen tydligen titta närmare på UC1 Freya, hans första ubåt som han också sänkte. I alla fall vill de veta exakt var den ligger. Då kan man ju undra varför.
De misstänker väl att KW finns i den...

Skämt åsido - det är väl inte direkt normalt att sänka ubåtar. Någon liten skrotpeng borde han väl kunnat få för den. Så varför så personligt band att han känner att hon (Freya alltså) måste få en marin begravning i stället för att bara skrotas.

Vi vet att han är något egen. Varken vi eller polisen har väl något som kan bevisa om han är normalt egen eller sjukligt egen och att han då gjort sjukliga saker av signifikant brottslig karaktär.
Citera
2017-08-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
De kan ha tanken att Kim dumpats där hon med.
Citera
2017-08-18, 14:43
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Och turbomotor är inte vad man vill ha i ubåten så den äldre V3700 har då rimligen då inte turbo.
Där är ju turbo på babord maskin och dom har uppgraderat backslaget tilll ett ZF - 25 för det gamla var för klent.
Senast redigerad av dack 2017-08-18 kl. 14:56.
Citera
2017-08-18, 14:45
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det besvarar inte min fråga: Varför kallas han för Uppfinnare? Det är en titel på människor som hittar på något nyttigt som inte finns innan. Typ.
Har du koll på hans patentansökningar? Kan vara en indikation.
Citera
2017-08-18, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Där är ju turbo på barbords maskin och dom har uppgraderat backslaget tilll ett ZF - 25 för det gamla var för klent.

Hade han ett barbord?
https://www.google.se/search?q=barbord&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwjp18fh5-DVAhVBKFAKHS9VAx8Q_AUICigB&biw=1680&bih=920
Du menar kanske babord?
Citera
2017-08-18, 14:52
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Den lilla skillnaden i max hastighet på el och med dieseln antyder att dieseln inte kan vara 150-200 hp utan rimligen några tiotal hästkrafter - så 35-40 hp låter som trolig storlek på motorn.
Man hanterar inte ett fartyg eller ubåt med ett deplaciment på 40 ton med 35-40 hp det är lika mycket eller lite om man vill som i en gammal saab V-4.
Citera
2017-08-18, 14:55
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hade han ett barbord?
https://www.google.se/search?q=barbord&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwjp18fh5-DVAhVBKFAKHS9VAx8Q_AUICigB&biw=1680&bih=920
Du menar kanske babord?
Babords skall den vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in