2017-08-18, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurZk
I brevet till tv2 skrivs uttryckligen "Vi - Kim Walls föräldrar och bror". Varför är inte pojkvännen med?
Därför att det är hennes familj som uttalade sig?
Citera
2017-08-18, 13:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
I brevet till tv2 skrivs uttryckligen "Vi - Kim Walls föräldrar och bror". Varför är inte pojkvännen med?

Det tänkte jag också på. Det vore ju naturligt att inkludera honom... OM man inte har en liten misstanke gentemot honom också?
Citera
2017-08-18, 13:41
Medlem
Browndawgs avatar
Polisen har fått tag i mail mellan MGM och Kim. Där dom hade professionell kontakt.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article25694993.ab
Citera
2017-08-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det tänkte jag också på. Det vore ju naturligt att inkludera honom... OM man inte har en liten misstanke gentemot honom också?
Beror ju lite på också hur länge de varit ihop. Han kanske ännu inte blivit inkluderad i familjen?
Citera
2017-08-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

/.../
Inte ha med sig mobilen på ett uppdrag? Skulle DU lämna mobilen hemma? Aldrig i livet att en journalist gör det. Där finns ju dessutom en bandspelare för inspelning istället för att som vi gjorde förr, släpa med oss en extern bandspelare. Man gör inte anteckningar längre.

Så långt är vi överens. Vad jag menade var att PM kanske inte hade räknat med att KW skulle vara så snabb med att kontakta någon närstående (vilket kan ha rubbat en eller annan av hans planer) och detta kan i sin tur ha gjort honom arg och farlig.
Citera
2017-08-18, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPitiful
Så långt är vi överens. Vad jag menade var att PM kanske inte hade räknat med att KW skulle vara så snabb med att kontakta någon närstående (vilket kan ha rubbat en eller annan av hans planer) och detta kan i sin tur ha gjort honom arg och farlig.
Har hon kontaktat nån? DET har jag fullständigt missat!
Citera
2017-08-18, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Han behöver inte ha berättat ett smack, det viktigaste för Polisen var att få honom häktad, och det kunde di på vållande i egenskap av att han var Kapten.

Man ska inte stirra sig blind på anklagelserna på så här tidigt stadium.

Om det NU ändras till mord är det en annan 5.
Man skulle kunna tänka sig att det polisen egentligen antyder är att efter att man har pratat med honom väljer man vållande till annans död. Vilket inte innebär att det finns något erkännande eller information som visar på vållande. Bara att det han sagt inte är graverande nog för att redan på en gång välja att häkta för mord. Samtidigt som man har tillräckligt starka misstankar för att inte vilja släppa ut honom innan man kört igenom körschemat av utredningsuppgifter.
Citera
2017-08-18, 13:50
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:

Jag tycker det ser ut som att de fått hjälp med att skriva det brevet, men det är bara vad min magkänsla sade när jag läste det. Oavsett så måste det vara det värsta man kan bli tvingad att göra som förälder - att skriva ett brev där man letar sitt förmodade döda(de) barn...

Det är heller inte säkert att pojkvännen är så integrerad i familjen så det behöver inte vara någonting konstigt med det heller - men det är absolut en adekvat observation!
Citera
2017-08-18, 13:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Vad säger radarexperterna här i tråden? Fanns inte allt inspelat? Borde vara enkelt att hitta ubåten då vi vet minst en position och tidpunkt.

Hitta ubåten?? Den är ganska hittad. Sedan länge.
Citera
2017-08-18, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ja då låter det mer som att det har skett en olycka och att det inte var PM's fel enligt honom? Men jag förstår inte varför han inte är orolig eftersom jag läste någonstans att det kan ge upp till 8 års fängelse fast det är kanske förutsatt att kroppen hittas?

De har bott nära varandra, och inte behövt använda vare sig telefon eller kontakt via email. ........ för att kanske prata långa stunder. .... ( planerat detta försvinnande mycket noga in i minsta detalj )......

Isåfall lever KW ...... och vill vara frivilligt försvunnen. ........ (hur länge hade KW varit tillsammans med sin pojkvän i Sverige ?)..

Kaptenen på fartyget som meddelar att de ser ubåten kl 10.14. ..... vad vet Polisen om denne?

Tror att Kim lever. ... finns ju inget som direkt talar för att KW skulle vara avliden. ...... PM vet var hon är, men vill inte bryta en överenskommelse med KW. ...

Polisen drar ner resurserna i och med att de påstår att man letar efter en avliden person. ...

Varför Isåfall inte låta PM vara med och hjälpa till?
Citera
2017-08-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Jag förstår. Tror dock inte att det BEHÖVER vara så att han medgivit något. Kanske man tyckte att det fanns utrymme för en skärpning ändå men antagligen har han väl kuckilurat om nånting..
Egentligen tvärt om. Innan åklagaren gick till domstolen så var planen att rubrisera som dråp. Därför som denna tråd i början hade sidor av vilda slagsmål eftersom danska drabe kan vara både dråp eller mord i svensk nomenklatur.
Citera
2017-08-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
De har bott nära varandra, och inte behövt använda vare sig telefon eller kontakt via email. ........ för att kanske prata långa stunder. .... ( planerat detta försvinnande mycket noga in i minsta detalj )......

Isåfall lever KW ...... och vill vara frivilligt försvunnen. ........ (hur länge hade KW varit tillsammans med sin pojkvän i Sverige ?)..

Kaptenen på fartyget som meddelar att de ser ubåten kl 10.14. ..... vad vet Polisen om denne?

Tror att Kim lever. ... finns ju inget som direkt talar för att KW skulle vara avliden. ...... PM vet var hon är, men vill inte bryta en överenskommelse med KW. ...

Polisen drar ner resurserna i och med att de påstår att man letar efter en avliden person. ...

Varför Isåfall inte låta PM vara med och hjälpa till?

Låter klockrent som ytterligare en konspirationsteori i klass med ryssar, nordkoreaner och columbianer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in