2017-08-18, 13:05
Medlem
Om man vill hitta Kim Wall så ska man börja med att räkna ut hur långt dansken kan ha hunnit köra ubåten den aktuella natten för att sedan hinna till den plats där han påträffades. På denna cirkelbåge, leta efter den djupaste platsen och utgå därifrån. Ta hänsyn till strömmarna i området och planera sökandet. Jag antar att det är på detta sätt sökinsatsen gjorts? Annars vore det tjänstefel. Dansken vet så klart att djupaste platsen så långt bort som möjligt är att föredra om man vill att kroppen aldrig ska hittas. Troligtvis är han så pass påläst om förhållandena i sundet att han kan ha dumpat kroppen så den befinner sig halvvägs till island redan.
Citera
2017-08-18, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det var det jag misstänkte hela tiden-kim och madsen har bott tätt inpå varann.

Case closed
Så bara för att de bodde nära varandra så känner man varandra? I mitt område bor 4000 personer. Jag känner verkligen inte alla. Jag känner 1% till namn. Jag känner 5% till utseende. Begriper inte vad boendet har med detta att göra.
Citera
2017-08-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ärligt talat tror jag Madsen har försagt sig eller nåt eftersom man säger att: "Enligt domaren beror rubriceringen på Madsens egna förklaring till vad som hänt, dvs att han genom oaktsamhet ska ha orsakat hennes död".

Ja då låter det mer som att det har skett en olycka och att det inte var PM's fel enligt honom? Men jag förstår inte varför han inte är orolig eftersom jag läste någonstans att det kan ge upp till 8 års fängelse fast det är kanske förutsatt att kroppen hittas?
Citera
2017-08-18, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ja då låter det mer som att det har skett en olycka och att det inte var PM's fel enligt honom? Men jag förstår inte varför han inte är orolig eftersom jag läste någonstans att det kan ge upp till 8 års fängelse fast det är kanske förutsatt att kroppen hittas?
Klart att han är orolig. Annars vore han väl konstig? Å andra sidan verkar han vara en ovanligt intelligent människa som är både kompromisslös och temperamentsfull med dålig impulskontroll. Så fan vet. Kanske han är narcissistisk också. Kanske oro för sin egen situation inte skulle falla honom in. Att "detta händer inte mig. Självklart måste de tro mig att det var en olycka och släppa mig fri".

Nej, allt det här är så märkligt att det är som en riktigt dålig film.
Citera
2017-08-18, 13:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hur länge han tänkt vara ute den här gången är inte relevant. En lanterna, hur löstagbar den än är tar man förstås inte med sig iland varje gång utan låter ligga där den ligger i sin farkost. Jag har ett sladdanslutet sökarljus i båten om jag skulle behöva den någon gång, det är inget som jag tar hem och bara tar med mig när jag tror jag ska vara ute i mörker.
Det var bara en fundering kring varför han inte använde lanternan den aktuella natten.
Citera
2017-08-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var bara en fundering kring varför han inte använde lanternan den aktuella natten.

Han ville inte bli sedd. Inte konstigt ju.
Citera
2017-08-18, 13:22
Medlem
Ponera att PM har låtit KW åka med i ubåten trots att han har vetat att hon har varit berusad. De kanske har träffats före avfärd och ätit och druckit tillsammans. Efter ett tags färd känner sig KW nödgad att uppsöka toaletten som gissningsvis är en smula spartansk på en ubåt? Jag kan se två scenarion baserade på den tanken framför mig. Antingen går PM ut utanför ubåten för att inte störa och det händer KW någonting inne i båten som han inte har räknat med - Tornluckan kanske går igen? Hon skadar sig på något sätt allvarligt eller det kanske uppstår diskussion kring att KW vill vända åter tidigare än PM räknat med.

Alternativt föreslår PM att KW skall ta sig ut på utsidan av båten för att ifred få göra sina behov. KW faller i detta läge över bord och hamnar olyckligtvis så nära båtens propeller att skada eller omedelbar död inträffar. Antingen försvinner KW ganska fort ner i djupet eller så kanske PM får panik och gör en eller annan dum grej i ren rädsla att plötsligt mista alla de saker som betyder mest i hans liv.

En alternativ tanke är att KW av ett eller annat skäl kontaktar sin pojkvän via sms och redogör för något hon är missnöjd med under resan. PM som inte har räknat med att KW skall ha telefon med sig och hålla en någorlunda regelbunden kontakt med närstående blir av ett eller annat skäl missnöjd med detta och saker och ting utvecklas i en dålig riktning.
Citera
2017-08-18, 13:25
Medlem
En bild av honom idag i ett tabloidpapper visar psykopaten i ansiktet.
Ärendet avslutat.
Men att det går att få honom fälld för annat än vållande till annans död är tveksamt.
Men hans bana bör vara körd. Ingen vill ha med honom att göra i fortsättningen.
Citera
2017-08-18, 13:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han ville inte bli sedd. Inte konstigt ju.
Självklart. Men folk är ju upprörda över att han inte använde lanternor på natten. Jag ville bara påpeka att han inte räknade med sin nattliga tur. Och sedan fick han annat att pyssla med.
Citera
2017-08-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPitiful
Ponera att PM har låtit KW åka med i ubåten trots att han har vetat att hon har varit berusad. De kanske har träffats före avfärd och ätit och druckit tillsammans. Efter ett tags färd känner sig KW nödgad att uppsöka toaletten som gissningsvis är en smula spartansk på en ubåt? Jag kan se två scenarion baserade på den tanken framför mig. Antingen går PM ut utanför ubåten för att inte störa och det händer KW någonting inne i båten som han inte har räknat med - Tornluckan kanske går igen? Hon skadar sig på något sätt allvarligt eller det kanske uppstår diskussion kring att KW vill vända åter tidigare än PM räknat med.

Alternativt föreslår PM att KW skall ta sig ut på utsidan av båten för att ifred få göra sina behov. KW faller i detta läge över bord och hamnar olyckligtvis så nära båtens propeller att skada eller omedelbar död inträffar. Antingen försvinner KW ganska fort ner i djupet eller så kanske PM får panik och gör en eller annan dum grej i ren rädsla att plötsligt mista alla de saker som betyder mest i hans liv.

En alternativ tanke är att KW av ett eller annat skäl kontaktar sin pojkvän via sms och redogör för något hon är missnöjd med under resan. PM som inte har räknat med att KW skall ha telefon med sig och hålla en någorlunda regelbunden kontakt med närstående blir av ett eller annat skäl missnöjd med detta och saker och ting utvecklas i en dålig riktning.

Ingen kvinna gör sina behov ute om det finns en toa. Och absolut inte ett ubåtsskrov där inget finns att hålla i. Aldrig i livet.
Inte ha med sig mobilen på ett uppdrag? Skulle DU lämna mobilen hemma? Aldrig i livet att en journalist gör det. Där finns ju dessutom en bandspelare för inspelning istället för att som vi gjorde förr, släpa med oss en extern bandspelare. Man gör inte anteckningar längre.
Citera
2017-08-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Självklart. Men folk är ju upprörda över att han inte använde lanternor på natten. Jag ville bara påpeka att han inte räknade med sin nattliga tur. Och sedan fick han annat att pyssla med.
He he. Jag är också upprörd över att han inte hade belysning på skeppet. Men har man inte det, och riskerar olyckor på vattnet, då har man en anledning - och det är ju just det att inte bli sedd. Och som du, tror jag också att han tänkt vara hemma på torsdagskvällen. Men som du säger "så fick han annat att pyssla med".
Citera
2017-08-18, 13:37
Medlem
KurZks avatar
I brevet till tv2 skrivs uttryckligen "Vi - Kim Walls föräldrar och bror". Varför är inte pojkvännen med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in