Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Ja det är nästan så att man kan tro detta. Inget verkar logiskt i denna historia. Vilken förklaring man än försöker med så faller den på något. Dessutom får jag en känsla av att det på något sätt är planerat.
Om man leker med tanken att detta är ett enormt practical joke och KW lever, vad skulle han kunna få för straff? Skulle han kunna få betala ett enormt skadestånd för att han har lurat polisen? Finns det öht någon sådan brottsrubricering, typ konstprojekt?
Det finns en dansk kriminalroman, kvinnan i rummet, skriven av Jussi Adler-Olsen, som har vissa likheter. Det handlar om en framgångsrik kvinna som blir bortrövad på en färja och instängd i en tryckkammare under flera år och ingen har en aning om var hon är eller varför hon är borta.
Retar mig att jag inte kan hitta artikeln.
Tror det var en dansk sida.
Men Madsen är ju en klurig jäkel, han har kanske listat ut något som gör att han/de undviker allt för stora skadestånd och skit.
Eller så har hon försvunnit frivilligt, av någon anledning.
Om han oavsiktlig tagit livet av henne, förstår jag inte varför han nte tillkallade hjälp.
Och var det medvetet, så är det ju jävligt korkat att döda någon i en liten ubåt mitt ute i sundet, då det självklart leder till en massa oönskad uppmärksamhet.