2020-02-01, 12:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så - skuggat igenom domen. Det enda som står är rörstykker. Inget om material. Men fy fan vilken läsning. Läser man vad hon gick igenom med fanskapet nere på havsbotten är det så vidrigt att det knappt går in. Och samma fanskap har sperma i kalsongerna vid den undersökning han genomgick senare på Rigshospitalet. Urk.
Jag försökte kolla då du nämnde domen men den delen är det väl inte fokus på, mer de hemska skadorna som du säger.

Det kvittar men det lutar mer åt järnrör via Möllers bok - ihop m citat från då de hittade torson som överensstämmer för övrigt med Madsens försök att föra fokus bort fr verkstaden via hylsor/hylsnyckelsats.
Citera
2020-02-01, 13:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag orkar inte en vända till av metallrören! Så mycket är i alla fall säkert, att de var för lätta. Alldeles för lätta.

Det är skumt, för Zagadka känns vara av samma typ som Jennys emailadress-namn: Shulxan. Det har i sin tur associationer till både Peru och judendomen, om man googlar. Kan i och för sig vara M som har hittat på båda. Han vill ju gärna strö gåtor och hintar omkring sig.
Jag har rett ut metallrören själv.

Sväva inte iväg. Det betyder gåta, hemlighet, det okända, dolt på polska och ryska.
Varav ryska u137 har det namnet via en bok.

Edit. Shulchan är inte Shulxan.
Senast redigerad av develi 2020-02-01 kl. 13:30.
Citera
2020-02-01, 13:01
Medlem
@Develi:

2018-04-04, 13:52

Remark
Medlem

Reg: Aug 2013
Nu har Åklagaren kommit in på aluminiumrör

"Åklagaren återvänder nu till 27 juli, då användaren sökte på "220x3mm aluminiumrör". Dagen efter använde en användare telefonen för att söka efter grova våldsfilmer.
Intressant enligt åklagaren, då det på Kim Walls kropp tyngts ned med just aluminiumrör.

Nu måste jag dra iväg och hinner inte söka mer. Men ovanstående var vad jag hittade vid en snabb sök i tråden
Citera
2020-02-01, 13:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
@Develi:

2018-04-04, 13:52

Remark
Medlem

Reg: Aug 2013
Nu har Åklagaren kommit in på aluminiumrör

"Åklagaren återvänder nu till 27 juli, då användaren sökte på "220x3mm aluminiumrör". Dagen efter använde en användare telefonen för att söka efter grova våldsfilmer.
Intressant enligt åklagaren, då det på Kim Walls kropp tyngts ned med just aluminiumrör.

Nu måste jag dra iväg och hinner inte söka mer. Men ovanstående var vad jag hittade vid en snabb sök i tråden
Jag har redan skrivit att det är med
som sökord och att det troligen satt annat/mer än bara aluminiumrör:
Citat:
Det var väl även annat han trädde på nylonlinor som ett slags bälte.

Däremot nämns hans sökord på aluminiumrör i juli.

Det nämns annan metall i påsen: "To rør, stykker af metal. 10 styk toppe til topnøglesæt."
"metalstykker" är ordval gällande torson eller "afskåret rør" från verkstan.
Annan live skriver "jernrør".
Senast redigerad av develi 2020-02-01 kl. 13:11.
Citera
2020-02-01, 18:58
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag orkar inte en vända till av metallrören! Så mycket är i alla fall säkert, att de var för lätta. Alldeles för lätta.

Ja dom var för lätta, och det är i grund och botten det enda som är relevant i sammanhanget. Ett mycket slarvigt «arbete» Madsen gjorde där. Helt vansinnigt klantigt av en tekniskt kunnig man var det.
Citera
2020-02-01, 21:47
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Säg inte det. Jag tyckte att tom jag fick någon stressreaktion. Jag blev faktiskt deprimerad av att vara här i tråden och fick göra ett uppehåll ett tag. Jag mådde fysiskt/psykiskt dåligt när någon talade om det där som jag bara ville förtränga. Och alla pratade om det..... Hu. Det var som att FB var en stor fabriksbyggnad där jag irrade omkring och försökte komma undan. Jag ville inte möta någon som började prata med mig om det där med "kniven". Att det bara var att lägga ner laptoplocket tänkte jag aldrig på. Jag var så inne i det där så att det blev till smärtsam verklighet.

Lite tråkigt så har början av tråden blivit väldigt hårt bantad.
Men vi minns nog alla dessa fruktansvärda vändningar ändå som man knappt kunde ta till sig.
Inte för mordoffrets skull och inte för Raket-Madsen skull heller. Att något spårat ut på ubåten var man beredd på men den fasansfulla sanningen att han styckat och skändat kroppen det var så fasansfullt. Så svårt att ta in. Och det var ju bara början för att sedan bara bli värre och värre.
Tänk när praktikanter som haft Madsen som hjälte i kanske flera år insåg att han var...en sexualsadist ...och mördare. Då måste ju avgrunden ha öppnats framför deras fötter. Så jag förstår om de lider av posttraumatisk stress än idag.
En sorts massosykos som Merwinna nämnde. Hela livet kretsade kring Madsen och denna tråden, allt annat blev helt eftersatt. Det hela kulminerade för mig när någon beskrev en otäck mardröm där trådskrivaren (Magica-nånting tror jag), hade fluttit omkring i vattnet runt ubåten, så fasansfull dröm som verkligen visade hur illa besatta alla var. Försöker hålla distans nu, men är rädd att alltihop börjar igen när dokumentären har visats. Tror faktiskt inte någon som var med då orkar med en vända till i mörkret utan att få liknande hemska mardrömmar.
Citera
2020-02-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
En sorts massosykos som Merwinna nämnde. Hela livet kretsade kring Madsen och denna tråden, allt annat blev helt eftersatt. Det hela kulminerade för mig när någon beskrev en otäck mardröm där trådskrivaren (Magica-nånting tror jag), hade fluttit omkring i vattnet runt ubåten, så fasansfull dröm som verkligen visade hur illa besatta alla var. Försöker hålla distans nu, men är rädd att alltihop börjar igen när dokumentären har visats. Tror faktiskt inte någon som var med då orkar med en vända till i mörkret utan att få liknande hemska mardrömmar.
Ja, masspsykos. Och jag tror att vi blev väldigt, väldigt avtrubbade.
Nu när det förflutit lång tid så tror jag väl att vi tillfrisknat. Så pass att man reagerar på vissa saker.
Igår skrev jag något om den 10/8 men det kändes inte bra, så jag raderade det.
För det var den sista dagen Kim Wall levde, helt oskuldsfullt och intet ont anande.
Och det jag skrev reducerade henne enbart till en orsak/anledning i Madsens handlande och tänk.
Och det kändes respektlöst/hjärtlöst att skriva om henne så nästan som i förbifarten.

I början av fallet upplevde jag att Kim var väldigt närvarande. Med sedan skiftade fokus nästan över enbart på mördaren.
För med tiden så blev hennes enda kommunikation med omvärlden genom sina sår. Hennes skador som motbevisade alla Madsens lögner. Och det var väl därför vi blev avtrubbade. För vi ville föra hennes talan gentemot hennes baneman.

Jag har glömt väldigt mycket men det får vara så. Jag känner att jag skiter i vad han tänkte och hur han gjorde. Vilka snörstumpar och sänken han använde och varför.
Jag vill inte gå tillbaka i fallet på det sättet. Vi vet ju till 100 % hur han är funtad nu.
Ingen gåta längre.
Senast redigerad av ottoplommon 2020-02-01 kl. 22:59.
Citera
2020-02-02, 01:06
Medlem
SkyRaiders avatar
Vet någon om Peter Madsens fru skiljt sig från honom?
Citera
2020-02-02, 01:46
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Vet någon om Peter Madsens fru skiljt sig från honom?

Han gifte sig den 19 december: https://www.friatider.se/peter-madsen-gift-i-fangelset-med-beundrarinna
Citera
2020-02-02, 05:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja dom var för lätta, och det är i grund och botten det enda som är relevant i sammanhanget. Ett mycket slarvigt «arbete» Madsen gjorde där. Helt vansinnigt klantigt av en tekniskt kunnig man var det.
Nej. Det är inte det enda som är relevant. Det är fler stepping stones på vägen.

De var uppenbart för lätta för ändamålet när förruttnelseprocessen aktiverades. Den processen kunde han tydligen inte beräkna som "tekniskt kunnig man" - trots perforerade tarmar och två djupgående snitt i båda sidor torson på över 2O cm.

Nåt han tursamt nog missberäknade så den flöt upp. Alternativt har nåt mer snöre med metall lossnat än det som satt runt midjan.

En annan sak som var tur var att torson inte fastnade i nåt på havsbotten.
Det var även tur att den drev inåt land mot Amagers kustremsa.

Det var tur att den upptäcktes av förbipasserande och inte hunnit angripas av djur.

Det var även tur relaterat till tidsperspektivet. Ett par dagar till drivande i vattnet hade bevisning varit förstörd gällande stick, snitt och hugg förutom blodansamling i bäckenet som bevittnade resterande livstecken.

Slutligen var det tur att fisk och andra havsdjur inte förstört bevisningen eller ätit upp den.

Resten är intensiva insatser från dansk polis med Möller i spetsen, samverkan med svensk polis och duktiga hundnäsor.
Men fortsatt som att leta efter en nål i en väldigt blöt höstack.Grymt bra jobb parallellt med fortsatt tur.
.
Det är i huvudsak torson som bevittnar sexuellt våld och tortyr och blir motbeviset gällande Madsens lögner. Förutom huvudet och lucklögner.

Så det var mycket nära att helvetet kunnat komma undan lindrigare pga flera faktorer vlket är väldigt skrämmande.

Jakob Buch-Jepsen:
Citat:
"Ud frra nogle skader på torsoen fandt retsmedicineren tidigt ud af, at den eller de personer, der var skyldig i, at den var endt i Øresund, hade et ønske om at den ikke skule komme på til overflafen igen.

Det var bundet noget tungt om livet, som for at holde torsoen nede i vandet."

Ur Jeg som anklager: Drabet i ubåden og andre sager fra den mørke side
Senast redigerad av develi 2020-02-02 kl. 05:47.
Citera
2020-02-02, 05:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Det är inte det enda som är relevant. Det är fler stepping stones på vägen.

De var uppenbart för lätta för ändamålet när förruttnelseprocessen aktiverades. Den processen kunde han tydligen inte beräkna som "tekniskt kunnig man" - trots perforerade tarmar och två djupgående snitt i båda sidor torson på över 2O cm.

Nåt han tursamt nog missberäknade så den flöt upp. Alternativt har nåt mer snöre med metall lossnat än det som satt runt midjan.

Det var även tur relaterat till tidsperspektivet. Ett par dagar till drivande i vattnet hade bevisning varit förstörd gällande stick, snitt och hugg förutom blodansamling i bäckenet som bevittnade resterande livstecken.

Resten är intensiva insatser från dansk polis med Möller i spetsen, samverkan med svensk polis och duktiga hundnäsor.
Men fortsatt som att leta efter en nål i en väldigt blöt höstack.Grymt bra jobb parallellt med fortsatt tur
.
Det är i huvudsak torson som bevittnar sexuellt våld och tortyr och blir motbeviset gällande Madsens lögner. Förutom huvudet och lucklögner.

Så det var mycket nära att helvetet kunnat komma undan lindrigare vlket är väldigt skrämmande.

Jakob Buch-Jepsen:

Ja, det är obegripligt hur en så tekniskt kunnig man (vilket epitet du sätter inom citationstecken, men det är ju ingen tvekan om att han var/är det), kunde klanta till det så mycket, vid detta det viktigaste tillfället i hela hans liv, då verkligen inget fick gå fel. Inte ens jag, som saknar teknisk utbildning, skulle ha litat till så få och lätta tyngder. Och inte heller skulle jag ha sänkt en kropp på så grunt vatten, när jag hade hela natten på mig att leta upp ett av Östersjöns djuphål i stället. Han måste ju ha känt dem på sina fem fingrar, eller i alla fall haft ett sjökort ombord... Sjökort med djupangivelser finns dessutom i mobilen idag, för vem som helst att slå upp... Jag kommer aldrig att förstå hur kan kunde missa så grovt.

Har du fler intressanta uppgifter från Jeppes bok, förresten? Och/eller Møllers? Du skulle inte kunna scanna in kapitlen om Madsen och lägga upp någonstans..? *ber snällt*

EDIT: påminner försynt om att jag översatte åtskilliga sidor ur "fartygschefens" bok åt er...
Senast redigerad av Merwinna 2020-02-02 kl. 05:51.
Citera
2020-02-02, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Det var tur att den upptäcktes av förbipasserande och inte hunnit angripas av djur.

Slutligen var det tur att fisk och andra havsdjur inte förstört bevisningen eller ätit upp den.

Men fortsatt som att leta efter en nål i en väldigt blöt höstack.Grymt bra jobb parallellt med fortsatt tur.
.

Så det var mycket nära att helvetet kunnat komma undan lindrigare pga flera faktorer vlket är väldigt skrämmande.

Jakob Buch-Jepsen:

Ja, vetskapen om hur nära det var att Madsen skulle kunna lyckats klara sig, ger mig fortfarande kalla rysningar inombords. Han var en seriemördare i vardande ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in