2020-02-02, 14:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Varför blir kvinnor attraherade av dem värsta galningarna? Speciellt efter vad Madsen gjort. Vill hon bli nummer två eller?

Det kan man ju tycka vad man vill om, men farlig för sin egen fru lär han inte bli. Dessa typer av brottslingar ger sig på främmande kvinnor, sådana som de inte har någon relation till. Han verkar ju ha varit gullig mot sin fru i alla år - hon anade säkert inget om den sidan hos honom.
Citera
2020-02-02, 14:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ju mer jag läst, ju mer betvivlar jag att han är så tekniskt kunnig.
Han är säkert kunnig på teknisk information via ww2, gamla dieselmotorer och att blanda raketbränsle - samt att han givetvis är innovativ och bra på att marknadsföra sig som en slags fantastisk enmansshow.

Han vore ingenting utan folket runt omkring honom.
Mycket har han nog fått som reklam via stjärnögda beundrare och överdrivna mediarubriker.

UC3 ser ut som ett rostigt vrak efter bara två års bruk:
https://ing.dk/sites/ing/files/styles/blog_inline/public/rusten_nautilus.jpg

Det är väldigt mycket som ändras, uppgraderas och renoveras via ubådsforeningen. Förutom batteriexplosionen som sprängde upp tornluckan.

För övrigt hade han noll koll på navigationssystem och struntade i säkerhetsfrågor.
En av schismerna med föreningen var att han ville tjäna pengar via upplevelsebiljetter.
UC3 ansågs inte ha den säkerhet som krävs för att använda den i kommersiellt syfte för allmänheten.

Stämmer rätt bra med ubåtsexpertens uttalanden.

Tror nog många tänker idag på den klassiska rekommendationen gällande psykopati:
" If something sounds too good to be true, it probably is."

Madsen var ju alltid en för snabba, enkla lösningar, och med mindre säkerhet än de flesta andra konstruktörer. Han hade inte tålamod att göra allting från grunden och ordentligt, till skillnad från tysken som till och med röntgade alla svetsfogar i sin ubåt. Och när han (M) var färdig med en pryl, så tröttnade han ofta fort på den, och började med något nytt som fick all hans entusiasm. Men DUM tror jag absolut inte att han var... detta sitter i karaktären, inte i intelligensen.
Citera
2020-02-02, 14:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Madsen var ju alltid en för snabba, enkla lösningar, och med mindre säkerhet än de flesta andra konstruktörer. Han hade inte tålamod att göra allting från grunden och ordentligt, till skillnad från tysken som till och med röntgade alla svetsfogar i sin ubåt. Och när han (M) var färdig med en pryl, så tröttnade han ofta fort på den, och började med något nytt som fick all hans entusiasm. Men DUM tror jag absolut inte att han var... detta sitter i karaktären, inte i intelligensen.
Typisk psykopati. Vilket inte är en positiv egenskap tekniskt sett och en av grälen med CS. Att han inte fokuserade på raketer, att han han var överallt och ingenstans.
Förutom bristande säkerhet, förutom att han inte kunde samarbeta.
1, 2, 3..…. Typisk psykopati det också.

Han bryr sig föga om mordet. Hoppas iaf han sitter och grämer sig över CS där han nu sitter i en halv evighet. Bitter och sur in i benmärgen med pappersraketer.

https://youtu.be/7oqaFkjUd-c
Senast redigerad av develi 2020-02-02 kl. 14:32.
Citera
2020-02-02, 14:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kan man ju tycka vad man vill om, men farlig för sin egen fru lär han inte bli. Dessa typer av brottslingar ger sig på främmande kvinnor, sådana som de inte har någon relation till. Han verkar ju ha varit gullig mot sin fru i alla år - hon anade säkert inget om den sidan hos honom.
Hörru. Det kan vända på en kvart och vi vet inget om hur Sirid haft det.
Egentligen.

De finns ingen universell säkerhetsregel.

... och Madsen verkar bära på nåt latent kvinnohat mitt i allt han visar upp utåt.
Nu har han aktiverat monstret inombords - feed me..
Så hur han beter sig framledes vet ingen.
Reagerar du inte på vad han säger i filmen?

Sen kan du väl fundera på DK, den som borde ha varit hans fru som han sa. Den han känt i 14 år.
En av de fem som tackade ja..

Läser fn om John Sweeney, en sadistisk psykopat (makt och kontrollfreak) som dömdes för mord på sina två flickvänner, styckade och slängde dem i kanaler. Den sista överlevde kniv- och yxattacken.
Senast redigerad av develi 2020-02-02 kl. 15:36.
Citera
2020-02-02, 15:34
Medlem
develis avatar
Citat:
En fråga eftersom du sällan eller aldrig diskuterar själva sexualmordet.
Hur ser du på Madsens tändningsmönster relaterat till mordet?
Mordplanen som är hans ultimata sexdröm.

Fastbunden i armar och ben via stroppar vid sittbänken och rör uppe i taket.
Nån rem fastspänt i ansiktet. Möjligen nåt i munnen då det är två skador på tandköttet - "kneblet" som det heter på danska.

Jag tänker på hobbykniven samt skruvmejsen och alla stick och snitt.
13 på huvudet, 37 på torson var det väl.
Halsavskärning.

Han verkar inte ha haft samlag. Påminner om hans fluktande på BDSM klubbarna, en annan gång var han med som säkerhetslina och stod väl och glodde även då med koøjnene.

Makt och kontroll?
Njuter av att skrämmas?
Piquerism?
Rollspel?

»Så kommer hobbykniven frem og jeg kikker på din hals… hvor er pulsåreren?« ..
Citera
2020-02-02, 15:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nån rem fastspänt i ansiktet. Möjligen nåt i munnen då det är två skador på tandköttet - "kneblet" som det heter på danska.

Halsavskärning.

Han verkar inte ha haft samlag. Påminner om hans fluktande på BDSM klubbarna, en annan gång var han med som säkerhetslina och stod väl och glodde även då med koøjnene.

Makt och kontroll?
Njuter av att skrämmas?
Piquerism?
Rollspel?

Jag vill inte ens tänka på den biten.

"Tändningsmönster" - tja, det verkar ju som att han har haft helt normalt sex med ett stort antal kvinnor också. Inklusive Sirid. Men det här är egentligen inte heller något jag vill veta något om... (Jag menar "tändningsmönster" och sådant. Madsen och hans kvinnor är förstås ett spännande kapitel ännu! )
Citera
2020-02-02, 15:42
Medlem
develis avatar
Citat:

"Tändningsmönster" - tja, det verkar ju som att han har haft helt normalt sex med ett antal kvinnor också. Inklusive Sirid. Men det här är egentligen inte heller något jag vill veta något om...
Jag frågar om mordet.

Du ska tänka på den biten. För att detta ÄR Peter Madsen.

Han går inte till historien som en duktig svetsare eller tekniker med normalt sex.
Det är inte heller vad den här tråden handlar om.

Jag ser att du flyr detta väldigt medvetet och just därför blir din bild och tolkning av Madsen väldigt skev.

För att inte tala om Kims smärta och lidande.
Senast redigerad av develi 2020-02-02 kl. 15:48.
Citera
2020-02-02, 15:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Ju mer jag läst, ju mer betvivlar jag att han är så tekniskt kunnig.
Han är säkert kunnig på teknisk information via ww2, gamla dieselmotorer och att blanda raketbränsle - samt att han givetvis är innovativ och bra på att marknadsföra sig som en slags fantastisk enmansshow.

Jo, så är det, han är inget tekniskt geni eller nåt. Många människor är otroligt tekniskt kunniga. Och grejen är heller inte att han gjorde misstag, helt normalt att göra så i skarpt läge. Men just i det här fallet gjorde han något som var bortom all normal logik. Saker som uppdrift, termokliner, skillnad på saltvatten och sötvatten, undervattensströmmar etc är ju 100% basic för en mann som sysslar med ubåtar.
Det han gjorde när han försökte sänka torson var beyond stupid. Psykopati, kåtchock, otur, whatever, det visar att han är en mann med en mycket konstig natur, en zagadka...

Det enda rimliga måste vara att hans autodiakta tillvägasätt kombinerat med hans diagnos gör att han har enorma luckor ( svarta hål) i sin kunskap.
Citera
2020-02-02, 15:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, så är det, han är inget tekniskt geni eller nåt. Många människor är otroligt tekniskt kunniga. Och grejen är heller inte att han gjorde misstag, helt normalt att göra så i skarpt läge. Men just i det här fallet gjorde han något som var bortom all normal logik. Saker som uppdrift, termokliner, skillnad på saltvatten och sötvatten, undervattensströmmar etc är ju 100% basic för en mann som sysslar med ubåtar.
Det han gjorde när han försökte sänka torson var beyond stupid. Psykopati, kåtchock, otur, whatever, det visar att han är en mann med en mycket konstig natur, en zagadka...

Det enda rimliga måste vara att hans autodiakta tillvägasätt kombinerat med hans diagnos gör att han har enorma luckor ( svarta hål) i sin kunskap.
Ja, det är diagnosen. Ihop med extrem sexuell sadism.
Han är psykopat är svaret. Knappast nån gåta och ett offer dök upp i all hast mitt i hans sadistiska hypersexualitet.
Packningen blev därefter. I all hast.

Han är kort i roten, tidsoptimist, ingen uthållighet och har sist men inte minst en fet övertro på sig själv. Högmod går före fall.

Som Dennis Rader sa. Det var inte alls lika enkelt som i fantasierna.
Där var alla mord perfekta.
Citera
2020-02-02, 15:59
Medlem
kugutts avatar
Citat:

"Tändningsmönster" - tja, det verkar ju som att han har haft helt normalt sex med ett stort antal kvinnor också. Inklusive Sirid. Men det här är egentligen inte heller något jag vill veta något om... (Jag menar "tändningsmönster" och sådant. Madsen och hans kvinnor är förstås ett spännande kapitel ännu! )

Fair enough, men då blir ju din bild av det här fallet mycket obalanserad.
Citera
2020-02-02, 16:00
Medlem
Citat:

Halsavskärning.

Han verkar inte ha haft samlag.
Påminner om hans fluktande på BDSM klubbarna, en annan gång var han med som säkerhetslina och stod väl och glodde även då med koøjnene.

Makt och kontroll?
Njuter av att skrämmas?
Piquerism?
Rollspel?

Han behövde inget samlag. Det gick i brallorna för honom. De hittade ju sperma i kalsingarna. Han tände på den nakna flickan, våldet, skriken, sadismen. Han behövde definitivt inte någon sorts beröring på sina genitalier.
Citera
2020-02-02, 16:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han behövde inget samlag. Det gick i brallorna för honom. De hittade ju sperma i kalsingarna. Han tände på den nakna flickan, våldet, skriken, sadismen. Han behövde definitivt inte någon sorts beröring på sina genitalier.
Ja, jag vet. Det var det jag hintade om med att han glor.
En peeping Tom.
Andemeningen är dock att Merwinna blundar och separerar Madsen.

De hittade sädesvätska utan spermier för att precisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in