Citat:
Självklart kan man det - och kan man inte säga det öppet eller till person så ska man hålla käften. Ränna i pressen som anonym är i klass med Krösa-Maja, dummaste jag hört och det vittnar om att källan vill gnälla istället för att ta tag i saken. Det sker inte ett jävla dugg via att bete sig på det där sättet, det är inte konstruktivt.
Det kan ju vara någon polis - jag uppfattade för övrigt att det var flera? - som fick vara ute och leta kroppsdelar i Öresund i regn och storm i november t.ex.. Vi har meddelarfrihet i de skandinaviska länderna, och det ska vi vara glada för. Annars skulle ju ingen våga säga någonting. Man KAN inte ifrågasätta en överordnad (och poliskåren är dessutom en mycket hierarkisk organisation) helt öppet, för då lär man själv få känna av konsekvenserna.
Den här vägen leder inte till annat än spekulationer och mer skitsnack i värsta fall. Han är chef för 70 fastanställda (kringpersonal lär det finnas) och det vore rent otroligt om han dög full ut åt alla i den position han har.
Den är inte mer hierarkiskt än att de själva satte dit kapten Klänning i Sverige, en rätt pinsam affär för många.
Resonerar man som dig så bejakar man snarare en förlegad syn, "Whistle blower" är aktuellt, skyddas faktiskt via facklig aspekt för att just ifrågasätta obekväma omständigheter på en arbetsplats som riskerar mörkas av personer i ledande position.
Citat:
Vilka smaskiga detaljer?
Exakt så, exakt. Det gäller att smida medan järnet är varmt, och att ta med så många smaskiga detaljer som möjligt så att boken säljer bra.
Citat:
Nej, du drar snarare ner mig på din patetiska nivå med din fascination över Madsen där du beter dig som en tonårig förälskad fjolla av och till. Förtjust i en mediabild som fanns innan mordet...
Är du KÄR i Møller, eller varför får man inte kritisera honom för dig? (Ja nu är jag nere på samma låga nivå som du.)
Jag har gång efter annan skrivit att om utredningen leder till att han begått fel ska han dömas likt alla andra.
Återigen:
Jag ifrågastätter ursprungligen en lögn från dig.
Jag ifrågasätter varför det är ett så överdrivet ståhej just kring denna bok då det finns tusentals liknande biografier sen decennier.
Jag ifrågasätter vad agendan är med att blanda ihop vad han är under utredning som inte har ett dugg med aktuellt rättsfall att göra.
Att ständigt ge sig på offer, anhöriga och nu Möller som har stöttat familjen luktar ren skit och du tycks inbilla dig att ju mer du förtalar, överdriver, har en hätsk framtoning, kränker så driver du en kamp till Madsens fördel.
Inget kunde vara mer fel eftersom sådant inte leder till en trovärdig person - du förlorar ständigt mark så vad är vitsen med att spy galla?
Senast redigerad av develi 2018-12-10 kl. 02:41.
Senast redigerad av develi 2018-12-10 kl. 02:41.