Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Nu kan man ju då hävda att han indirekt redan gjort ett erkännande genom att avstå från att
överklaga själva delen med skuldfrågan. Och alla dessa damer som sluter upp vid hans sida
bör inte vara dummare och naivare än att de allesammans är fullt på det klara med att
han är skyldig till att mördat Kim Wall och för länge sen slutat tro på någon olyckshändelse
som orsak till dödsfallet ombord på Nautilus.
Och utgående från detta mycket troliga att de är införstådda med Madsens skuld så märks
ju inte av någon avsky, något förakt, något avståndstagande för den sakens skull.
De verkar ju inte bry sig.
De gillar Madsen ändå. De stöttar honom i rättssalen, de brevväxlar med honom och snart
är det fråga om lite mysigt kuttrasju i besöksrummet på Herstedvester också.
En medsyster har på värsta tänkbara brutala vis plågats ihjäl och därefter styckats och
kastats i havet som andra sopor och allt är gjort av deras Peter och de inser detta men
inte förfäras man för det, inte blir man förbannade och hatar honom för detta ofattbart
grymma och hemska.
Han kan ta steget fullt ut och leverera en regelrätt bekännelse, redogöra i minsta detalj
för vad som utspelat sig ombord på ubåten den kvällen, inte utelämna ett pillekvitt av
ohyggligheterna, och de som nu står vid hans sida kommer sannolikt även då att göra det
allt framgent.
Så "alla människor" reagerar inte som man borde göra här såsom du påpekar och det
är ytterst beklagligt. Mycket olustigt och mycket svårförståeligt men så verkar det vara
dessvärre.
Ett sent svar Grandioso.
Det är bara en st kvinna dvs fångvaktaren. Vi ska inte göra PM hippare än vad han är.
De två övriga kvinnorna vid hennes sida i rättssalen var hennes väninnor. Som var med som stöd till henne vad jag läst. Så inga horder av fans till mördaren vad vi vet. Mer än den här fångvaktaren som opassande nog kärade ned sig i fången på arbetstid. Utanför dörrhålet till hans cell.
Men jag förstår hur du menar.
Fångvaktaren kunde nog inte hjälpa att hon drogs som en magnet till celldörren för att språka med fången. Men när mördaren flyttades till ett annat fängelse borde det ju varit ett gyllene tillfälle för henne och därmed, med tiden glömt för hennes del. Det borde hon ju insett. Men istället inledde hon en brevväxling med mördaren och sa upp sig från jobbet.
Eftersom att hon har talat ut i Extrabladet (eller Bt) så vet vi, att hon vet vad han anklagas för men att hon aldrig tänker på det.
För hon är nyförälskad och då är man inte vid sunda vätskor. Ibland skulle man vilja låsa in sådana personer tills de blivit sig själva igen och får sitt vett tillbaka.
Förr i tiden skickade föräldrarna sina barn till Internat skola utomlands eller ut på en väldigt lång resa för att skilja olämpliga älskande åt. För tiden läker ju alla sår.
Jag tror att den här kvinnan skulle bry sig väldigt mkt om KWs öde i vanliga fall. Hon är ju trots allt fångvaktare.
Men nu tycks hon förtränga, rationalisera bort det. Inte medvetet så klart.
(Även Jacke Arklöv hade en relation med en kvinnlig fängelseanställd. Det säger väl allt om att känslorna styr över förnuftet, när tom fångvaktare faller för livsfarliga mördare/psykopater.. De om några vet ju bättre.)
Det kan ju också varit att PM inte påminde om det vanliga fängelseklientelet som hon som fångvaktare var van vid.
Dvs supa,-slåss,-svära,-sexuellt trakassera kvinnliga fångvaktare-person.
PM uppför ju sig bildat och låter vettig. Han är allmänbildad och har intressen utöver det vanliga.
Enligt vad fångvaktaren sa,-Vi kunde tala om allt. Där i dörrhålet på tröskeln till hans cell.
Så troligen beror det på intresse+biologi. Små intressanta feromoner i luften som attraherar.
Det sägs ju att vi omedvetet snappar upp dofter så att vi faller för någon som har gener som passar ihop med våra egna gener (för barnalstrandets skull.)
Något annat än biologi kan jag inte komma på. Men visst är det konstigt.
Det är nästan så man tycker synd om Deidre King ju.
Hon blev ju alldeles till sig i trasorna

när PM sa till åklagaren att, -DK var kanske den hustru jag aldrig haft. DK fick kanske för sig då att PM satt i cellen och trånade efter henne. I själva verket hade han väl redan inlett sin flirt med fångvaktaren. Så nu känner sig DK som ett fån igen och får gå omkring med skämsmössan neddragen. DK som gjort sig så fin med nyblonderat hår till rättegången och tom skickade ett hjärta med händerna till PM.
Hur som helst tror jag inte att det är dåliga kvinnor som saknar moral och empati nödvändigtvis.
Utan kvinnor som är förblindade av sina känslor. Och kanske en smula trasiga i psyket själv.
Personligen skulle jag inte kunna falla för någon som gör något levande ont, vare sig det var en man, kvinna, barn eller ett djur. Känner man av sådana där intressanta feromoner för en sådan typ så får man springa på andra hållet helt enkelt, tills det går över.
Men å andra sidan, det är väl inte för intet som man brukar säga, -Störst av allt är kärleken och -I krig och kärlek är allt tillåtet.
Därför beter sig sådana här kvinnor på ett obegripligt sätt.