2018-07-30, 17:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
What?!

15 maj:

17 maj:
Kanske sadistkompisen von Trier fått filmen av mordet på journalisten Kim?
Två så stora "konstnärer" som Madsen och von Trier, så stora att dumma världen inte alla gånger förstår dem. Nu förenade i ett "konstnärligt mästerverk" - den största, grymmaste "konsten" någonsin?

Kanske det skulle varit Madsen som stod med von Trier på bilden istället för Matt Dillon.
Undrar vad von Triers nästa filmprojekt ska handla om?

"Madsen" och von Trier på premiär: https://fuskbugg.se/z8o796f8bb/Madsen_o_von_Trier.jpg

Hata slumpen. Lars von Trier har talat.
Citera
2018-07-30, 18:22
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Hennes statement om händelserna.
PM fick ju utmärkelse och prispengar för att vara en udda person. I Danmark verkar allt som går till överdrift, mot mainstream, är udda och extremt bejublas. Gränsöverskridande tycks vara ett honnörsord. Prisutdelning i all ära men förtjänstfullt arbete till gagn för europeisk kultur?
Ju mer man sätter sig in i dårfinkarnas tillvaro ju mer är det alldeles underbart att vara utråkigt lagom i mellanmjölkslandet. Flykt in i parallellvärldar och fantasier och testa gränser, sexfixerad skitstövel och sen belönas som innovativ. Yay.. världen är ur led.
Kvinnoföraktande skitstövlar där kvinnor betraktas som ett objekt - för deras tillfredsställelses skull - hur de nu väljer att den ska ske. Udda personer som tänjer på alla gränser, väcker uppmärksamhet och ibland anstöt och så skall omgivningen, medarbetare o.s.v helst behandlas som lägre stående individer. Sadism, våld och mord på kvinnor är upphetsande, vilket "dumma världen" tycker är chockerande.
Ja, jävlar vad innovativa och uppfinningsrika dessa två danska "hjältar" är, f.d "Raket-Madsen" och Lars von Triers.
Råäckliga sadistgubbslem är de och det är egentligen en alldeles för fin beskrivning av dem.
Citera
2018-07-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Kanske sadistkompisen von Trier fått filmen av mordet på journalisten Kim?
Två så stora "konstnärer" som Madsen och von Trier, så stora att dumma världen inte alla gånger förstår dem. Nu förenade i ett "konstnärligt mästerverk" - den största, grymmaste "konsten" någonsin?

Kanske det skulle varit Madsen som stod med von Trier på bilden istället för Matt Dillon.
Undrar vad von Triers nästa filmprojekt ska handla om?

"Madsen" och von Trier på premiär: https://fuskbugg.se/z8o796f8bb/Madsen_o_von_Trier.jpg

Hata slumpen. Lars von Trier har talat.

Vilket Super Gräv du mfl har gjort!!!

Allt detta som framkommit kan inte vara resultat av en Triss av Slump??? Det är Omöjligt!

Fy, fan vilka gubbslem!
Citera
2018-07-30, 18:47
Medlem
kugutts avatar
Från presentasjonen av " The house that Jack built"

sitat
"Katedraler har sublime kunstværker gemt i de mørkeste kroge hvor kun Gud kan se dem…. det har MORD også.”
sitat slut

http://zentropa.dk/portfolio-item/thehousethatjackbuilt/

Mer konstigheter. Här en bild från "Kvinden i buret"
http://filmskribenten.dk/wp-content/uploads/2013/10/kvinden-i-buret-01.jpg

Producenter: Louise Westh- Producent i "The house that Jack built"
Peter Åhlbæk Jensen- cofounder /grundare till Zentropa
Senast redigerad av kugutt 2018-07-30 kl. 19:08.
Citera
2018-07-30, 19:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
What?!
Citat:
Asked about his research for the film, Von Trier said he had read a lot of Patricia Highsmith and that it was “a pleasure to write”.
While his knowledge of serial killers was sketchy, he added, “I do know a bit about psychopaths. I’ve never killed anyone myself. If I do, it will probably be a journalist.”
https://www.theguardian.com/film/201...hat-jack-built
Von Trier har väl läst Highsmiths rätt kända böcker om mördaren Tom Ripley, filmatiserade
allihop tror jag, och nog också tagit del av hennes debutroman "Strangers On A Train" som ju Hitchcock kom att ta sig an och göra en riktigt nervig thriller av och som har en mordlysten
psykopat som en av huvudpersonerna. https://www.youtube.com/watch?v=J1iSS5r0OVE
Att sedan göra film om en seriemördare är han inte direkt först med. Kom en omtalad rulle
redan 1986: "Henry - Portrait Of A Seriekiller", baserad på ett verkligt fall.
https://www.youtube.com/watch?v=IU3P6WXzvXU
Bara nu Von Trier håller sig borta från att göra filmkonst av ubåtsmordet som denna tråd
avhandlar...Det vill jag bara inte tänka på hur det skulle kunna ta sig ut i hans vådligt
experimentella händer...

Är väl ingen större beundrare av Von Triers verk. Har inte sett allt han gjort men en del och är
inte imponerad över hövan. Ungefär lika svalt inställd till honom och hans produktioner som
jag är till svenske Roy Andersson och hans pretentiösa flummerier. Mycket yta, lite innehåll.
Jag föredrar realism, gedigen berättarkonst med en bestämd början och ett lika bestämt slut
och inte en massa ostrukturerat högtravande nonsens utan några egentliga meningsbärande
nivåer.

Sedan kan jag tycka att reaktionerna i Cannes för sju år sedan var något överdrivna gällande
Von Triers uppförande där då. Att det skulle behöva leda till utfrysning och han skälldes för att
vara både det ena och det andra. Det är så känsligt alltså så det blir rent absurt...uttalar man
sig inte genomgående i politiskt korrekta ordalag i den kulturella offentligheten eller varhelst
man gör sig hörd så genast är avståndstagandet där och förfärade miner och arga blickar
inställer sig osvikligen. Nåt litet ifrågasättande ord om mångkulturen så är det givetvis färdigt
direkt...Här gicks det dock lite längre vid detta aktuella tillfälle på den franska Rivieran.
Von Trier ville agera lite provokatör för dagen och nog lyckades han provocera alltid.
Citat:
Presskonferensen började lugnt och sansat och von Trier och skådespelarna svarade på de sedvanliga frågorna om samarbeten och känslor inför filmen.

Men sedan kom han självmant in på att prata om sin bakgrund och om att han växt upp i tron om att vara jude.
– Jag ville verkligen vara jude men sedan fick jag reda på att jag var nazist eftersom min familj är tysk, Hartmann.
– Men det gladde mig också, säger Lars von Trier och skrattar.

Enligt filmfestivalen i Cannes lät von Trier sig bli provocerad av något på presskonferensen. Det ska i sin tur ha resulterat i de märkliga uttalandena.

– Om jag på något sätt sårat någon idag med mina ord på presskonferensen så ber jag uppriktigt om ursäkt. Jag är inte anti-semit, säger han nu enligt nyhetsbyrån Reuters.

Citat:
Von Trier säger sig också gilla Albert Speer och avslutar:
– Ok, jag är en nazist.
https://www.svt.se/kultur/lars-von-trier-jag-forstar-hitler-2

Spexar han till det medan åhörarna tycks ta honom på blodigt allvar när han dristar sig till
att säga något så "oerhört".

Hade han påstått sig överväga att konvertera till den judehatande religiösa förtryckarideologin
Islam och bli muslim hade väl förmodligen reaktionerna varit de omvända.
Gillande blickar och miner från hycklarna i åhörarleden.

Vill man förresten motarbeta allt som går i en antisemitisk riktning så är inte det bästa sättet
direkt att fylla västländerna med just fanatiskt judehatande muslimer som man nu gör helt
okontrollerat och med mycket tragiska konsekvenser.
Bara ta Malmö som exempel där judar trakasseras så våldsamt att många överväger att lämna staden och flytta till Israel.

Von Trier är slutligen kanske inte helt lätt att få grepp om. Tror mig ha läst nånstans om honom
att han skulle dras med Aspergers Syndrom. Kan ju i så fall förklara en del kanske kring honom
och hans beteende genom åren.
Men hur skum han än må ge intryck av att vara så är allt landsmannen Peter Madsen en så
mycket ruskigare jävel...
Senast redigerad av Grandioso 2018-07-30 kl. 20:08.
Citera
2018-07-30, 21:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Que pasa? " Something is rotten in Denmark."
Vad konstigt?
Förvisso kanske inte konstigt att komma från den gränslöse mannen som verkar sakna allt vad moral heter och gömmer sig bakom putslustiga skämt och provokation - men oerhört taktlöst då livstidsdomen nyss utfärdats gällande en psykopat som mördat just en journalist i Danmark.
Bara två dar innan jämför han sin seriemördarfilm som är fylld av övervåld, tortyr och lik med just Peter Madsen.
Märkligt att han inte blivit ifrågasatt ang detta fullständigt smaklösa uttalande då rättsfallet fått sån uppmärksamhet.
Citera
2018-07-30, 22:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Från presentasjonen av " The house that Jack built"
sitat
"Katedraler har sublime kunstværker gemt i de mørkeste kroge hvor kun Gud kan se dem…. det har MORD også.”
sitat slut
http://zentropa.dk/portfolio-item/thehousethatjackbuilt/
Mer konstigheter. Här en bild från "Kvinden i buret"
http://filmskribenten.dk/wp-content/uploads/2013/10/kvinden-i-buret-01.jpg

Producenter: Louise Westh- Producent i "The house that Jack built"
Peter Åhlbæk Jensen- cofounder /grundare till Zentropa
Antar att tryktank är det samma som tryckkammare?
En slags baklänges ubåt tryckmässigt på land. Kollade snabbt och historiskt har en ubåt använts i Sverige:
Citat:
Efter en behandling av en dykolycka 1930, som fick genomföras i ubåten HMS Bäverns trycksatta torpedrum eftersom det inte fanns tryckkammare i Karlskrona, beslutade man att införskaffa tryckkammare till örlogsvarvet i Karlskrona och några andra örlogsbaser.
http://www.ornhagen.se/TryckkammareSverige.pdf
Jag har kollat på recensioner (verkar ha blivit min nya hobby ) och filmen är minst sagt kontroversiell. Det är 5 sekvenser som Trier kallar för "incidenter", troligen under en 12-års period.
Har saxat mellan flertal engelska källor som väl lär ha sett den i Cannes så med reservation om handling då det inte var enkelt och utifrån olika privatpersoners uppfattning - men du får det som Topdog Special review:
Senast redigerad av develi 2018-07-30 kl. 23:24.
Citera
2018-07-30, 23:32
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Förvisso kanske inte konstigt att komma från den gränslöse mannen som verkar sakna allt vad moral heter och gömmer sig bakom putslustiga skämt och provokation - men oerhört taktlöst då livstidsdomen nyss utfärdats gällande en psykopat som mördat just en journalist i Danmark.
Bara två dar innan jämför han sin seriemördarfilm som är fylld av övervåld, tortyr och lik med just Peter Madsen.
Märkligt att han inte blivit ifrågasatt ang detta fullständigt smaklösa uttalande då rättsfallet fått sån uppmärksamhet.

Svår att "lesa" den där vonTrier, oberäknelig. Han vill vel provocera, men nån gräns måste det vel endå få vara? (Liberalismens frukter säger jag bara.)
Man får också komma ihåg att det han säger inte är av slump, han visste mycket vel vad han gjorde.( har varit i blåsveder förut.)
Danmark är ett litet land, man undrar vilcka "connections" som fanns mellan vonTrier/ zentropa univärset och Peter Madsen/RML univärset? Vi vet att Madsen omtalar honom i en blogg och att dom har hjälpts åt at skapa "undervärket" Thunderpussy. Jag tror det finns mer...

Citat:
Antar att tryktank är det samma som tryckkammare?
En slags baklänges ubåt tryckmässigt på land. Kollade snabbt och historiskt har en ubåt använts i Sverige:

Jag har kollat på recensioner (verkar ha blivit min nya hobby ) och filmen är minst sagt kontroversiell. Det är 5 sekvenser som Trier kallar för "incidenter", troligen under en 12-års period.
Har saxat mellan flertal engelska källor som väl lär ha sett den i Cannes så med reservation om handling då det inte var enkelt och utifrån olika privatpersoners uppfattning - men du får det som Topdog Special review:

"Topdog Special review- när sanningen skall fram!" Din recension av "Thunderpussy" var ju legendarisk, borde fått Sonninpriset för den.
Citera
2018-07-30, 23:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket Super Gräv du mfl har gjort!!!

Allt detta som framkommit kan inte vara resultat av en Triss av Slump??? Det är Omöjligt!

Fy, fan vilka gubbslem!
Tack, men är nog framförallt #develi och även #kugutt som "grävt" fram det mesta. Jag har inte skrivit på ett tag för jag blir helt groggy av värmen så det mesta var redan "serverat" här när jag kom in. Men det är sådana otroliga och obehagliga sammanträffanden, dessa två jävla gubbslem emellan, så det känns direkt som att här har vi något annat än slump. Här ska vi nog verkligen hata slumpen. Är nästan som att von Trier sänder budskap till Madsen via media, dels när han tog upp Madsens grymhet, hans mord, som en jämförelse till det egna filmvåldet. Och en par dagar senare säger han att om han skulle vara seriemördare, så skulle nog offret bli en "journalist".
Dubbel-cred till Madsen, typ.

Det finns en naturlig och sjuk koppling dem emellan - och jag tror att det finns ännu mer och ännu värre detaljer - om det vaskas ännu djupare i detta bottenlösa, svarta hav av sexuella perversioner, tänjandet på gränser, gillandet av ondskans grymheter och att båda anser sig vara Guds gåva ( menade nog Satans gåva! ) till mänskligheten - "genier" som de är. Storhetsvansinne, sadistiska lustar, smälta samman sina verk i en ondskans och grymhetens metamorfos, när verkligheten överträffar dikten och det diktade är verklighet.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-07-30 kl. 23:43.
Citera
2018-07-30, 23:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Svår att "lesa" den där vonTrier, oberäknelig. Han vill vel provocera, men nån gräns måste det vel endå få vara? (Liberalismens frukter säger jag bara.)
Man får också komma ihåg att det han säger inte är av slump, han visste mycket vel vad han gjorde.( har varit i blåsveder förut.)
Danmark är ett litet land, man undrar vilcka "connections" som fanns mellan vonTrier/ zentropa univärset och Peter Madsen/RML univärset? Vi vet att Madsen omtalar honom i en blogg och att dom har hjälpts åt at skapa "undervärket" Thunderpussy. Jag tror det finns mer...
Återkommer till denna del för jag håller helt med dig - nån jävla gräns får det väl ändå vara. Han luktar smygnasse och smygmisogyn mitt i all sin offentliga provokation han stoltserar med som en surfet gammal bitter gubbe. Nu smyger han bakom fjanten Madsens (ynk)rygg gällande sitt övervåld.
Citat:
"Topdog Special review- när sanningen skall fram!" Din recension av "Thunderpussy" var ju legendarisk, borde fått Sonninpriset för den.
Ja, jag känner mig stolt. Von Develi. Jag har avancerat från mindre scoop som Dittes rosa gympaskor, till recension av heltaskig porrfilm och nu mitt masterpiece - en äkta Topdog research som kronan på verket.
Senast redigerad av develi 2018-07-30 kl. 23:44.
Citera
2018-07-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack, men är nog framförallt #develi och även #kugutt som "grävt" fram det mesta. Jag har inte skrivit på ett tag för jag blir helt groggy av värmen så det mesta var redan "serverat" här när jag kom in. Men det är sådana otroliga och obehagliga sammanträffanden, dessa två jävla gubbslem emellan, så det känns direkt som att här har vi något annat än slump. Här ska vi nog verkligen hata slumpen. Är nästan som att von Trier sänder budskap till Madsen via media, dels när han tog upp Madsens grymhet, hans mord, som en jämförelse till det egna filmvåldet. Och en par dagar senare säger han att om han skulle vara seriemördare, så skulle nog offret bli en "journalist".
Dubbel-cred till Madsen, typ.

Det finns en naturlig och sjuk koppling dem emellan - och jag tror att det finns ännu mer och ännu värre detaljer - om det vaskas ännu djupare i detta bottenlösa, svarta hav av sexuella perversioner, tänjandet på gränser, gillandet av ondskans grymheter och att båda anser sig vara Guds gåva ( menade nog Satans gåva! ) till mänskligheten - "genier" som de är. Storhetsvansinne, sadistiska lustar, smälta samman sina verk i en ondskans och grymhetens metamorfos, när verkligheten överträffar dikten.

Jo, jag är medveten om att #develi och #kugutt stått för det mesta grävande denna sommar, jag har i sommarhettan, följt allt på avstånd. Men Alla förtjänar en släng av min tacksamhet och det nöje det gett mig i min överhettade hjärna. Båda två visar på ett nordiskt samarbete när det är som bäst!!!

Men visst ger v Trier och Madsen tillsammans kalla rysningar mitt i sommarhettan och jag får den välkända klumpen av obehag inombords. Usch!
Citera
2018-07-31, 00:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tänkte backa till tiden innan RML.
Det var som sagt Freja och Kraka i bruk och årtal 2006 då filmen gjordes om jag inte minns fel.
Såg en länk i tråden från samma år. Hahahaha. Vilka fula små hus:
http://www.n55.dk/manuals/micro_dwellings/micro_dwellings.html

Där stod det nåt om Danish Art agency - vad nu det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in