2018-08-21, 20:22
Medlem
Grandiosos avatar
Den aktuella danska kvinnliga fångvaktaren är varken den första eller sista som inlåter sig med
en intagen, mördare eller sexbrottsdömda. Finns gott om exempel sen tidigare.

Några här:

De hade sex i fängelset

Citat:
En kvinnlig vårdare har haft ett förhållande med en livstidsfånge.
Hon har till och med sovit med mannen i fängelsets besökslägenhet.
Kvinnan riskerar nu att få sparken.

Kvinnlig personal som blir kära i fångar är ett av säkerhetsproblemen.

Ett ärende handlar om en kvinnlig vårdare vid ett häkte som från augusti till december 2003 hade ett intimt förhållande med en livstidsdömd. Hon har två gånger till och med sovit över med mannen i fängelsets besökslägenhet

En annan kvinnlig vårdare hade ett förhållande med en fånge i 15 månader utan att berätta det för sina chefer. Hon avslöjades sedan en annan intern tipsat anstaltsledningen om relationen. Kvinnan har varnats.

Är det vanligt att kvinnliga vårdare inleder förhållanden med fångar?

- Nej. Men kriminalvård bygger på att det uppstår en god relation mellan personal och intagen. Då finns det alltid en risk att det går för långt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mgol05/de-hade-sex-i-fangelset

Sexbrottslingarna och mördarna träffar nya flickvänner – innanför murarna.

Kvinnorna är anställda av Kriminalvården.
– Jag känner till minst nio fall, säger en vårdare på anstalten.

Citat:
Aftonbladet avslöjade för en dryg vecka sedan att fyra anställda kvinnor på Salbergaanstalten i Sala haft relationer med intagna brottslingar, tre av männen är dömda sexbrottslingar. I flera fall har hemliga sexmöten ägt rum i anstaltens lokaler, bland annat i ett pingisrum och i ett samtalsrum.

En av kvinnorna blev gravid med en intagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xRMR1X/hon-blev-ihop-med-mordare
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-21 kl. 21:15.
Citera
2018-08-21, 20:34
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den där kvinnliga fängelsevaktens ordval är i mitt tycke nonchalant. Det är för jävligt gjort snarare.

Hon borde inte bara ha fått gå med omedelbar verkan. Eftersom hon mörkade anledningen till varför hon sa upp sig, mörkade sitt namn vid brevväxlingen under uppsägningstid borde hon snarare statuera som varnande exempel med böter. Töntig disiplinåtgärd gällande olovlig förbindelse ang. en som varit slug nog och sagt upp sig.
Det hon gjort är ett så grovt och allvarligt tjänstefel. Förutom att hon och Madsen umgåtts och kommit varandra nära (dvs han har tagit sig in i hennes hjärna), pratat om en framtid ihop m.m så har hon genom ett mycket bedrägligt beteende försökt föra sina kollegor bakom ljuset genom att fortsätta ha kontakt med aset via brev och där inte använt sitt riktiga namn. Sådana manövrar hon själv är utbildad för att upptäcka. Hon har låtit fångens och sitt väl och ve gå först och försökt bluffa sig förbi sina kollegor.

Den kvinnan visar i intervjun att hon är hårt manipulerad, så hårt att hon trott att det är hon själv som lika mycket styrt reglerna och umgänget med Madsen. "Var lika mycket hon" som tog kontakt, "lika mycket hon som bestämmer vad de pratar om" o.s.v.
Visst skedde det här när han satt häktad inför och under rättegången?

Då kan man tänka på att ofattbart vidrigt om fallet som framkom under rättegångsdagarna och som stod i tidningarna varje dag. Man kan också minnas att det skrevs om journalister som mådde så illa över Madsens filmer så de var tvungna att lämna rättegångssalen och i vart fall en av dessa kräktes av obehag. Samtidigt är en kvinnlig vakt redan så förblindad av den manipulerande psykopaten att inget i media går in i hennes skalle. Är som att hon fått ett skal kring hjärnan av Madsens giftiga manipulerings-gele som avskärman hjärnan från annat än det han vill ska därin.

Istället för att ta in de djävulusiska från fallet så tar hon in Djävulen Madsen. Hon drömmer t.o.m om en framtid med honom där de kan bo i nåt gulligt hus och han kan pyssla med raketer, typ.
Kvinnan har två söner och har på kort tid blivit så manipulerad att hon sålt sin själ till Djävulen Madsen och skulle säkert sälja sina barn till en pedofilring om Madsen bad henne.(sorry, nu var jag hemsk, men...)

Det rätta vore att den kvinnliga vakten skulle dömas till fängelse i några månader, säg ett halvår.
Under den tiden får hon terapisamtal med psykolog som förklarar vad en psykopat är och vad hon råkat ut för. Sen kan en x-fru till t.ex Lundin komma ditt och berätta sin historia. D.v.s en manipulerad kvinna som vaknat och förstått. När vakten så småningom kommer till sans så kommer hon att inse att fängelsestraffet bara en viskning jämfört med det hon skulle ha utsatts för om hon fortsatt att ha kontakt med Madsen. Hon bör också upplysas ingående om vad Madsen gjorde med Kim, några bilder från obduktionsprotokollet är inte fel.

Sen skall hon också få "betala tillbaka" för det hon utsatt kriminalvården för och skall därför få jobba med att hålla föreläsningar om varför man skall undvika att ha närmare kontakt med psykopater och framförallt med dömda psykopater som mördat. Föredrag kan hållas dels i skolor för unga tjejer men även runt om i fängelser för unga kvinnor som gjort eller tänker göra samma misstag som hon.
Citera
2018-08-21, 20:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det hon gjort är ett så grovt och allvarligt tjänstefel. Förutom att hon och Madsen umgåtts och kommit varandra nära (dvs han har tagit sig in i hennes hjärna), pratat om en framtid ihop m.m så har hon genom ett mycket bedrägligt beteende försökt föra sina kollegor bakom ljuset genom att fortsätta ha kontakt med aset via brev och där inte använt sitt riktiga namn. Sådana manövrar hon själv är utbildad för att upptäcka. Hon har låtit fångens och sitt väl och ve gå först och försökt bluffa sig förbi sina kollegor.

Den kvinnan visar i intervjun att hon är hårt manipulerad, så hårt att hon trott att det är hon själv som lika mycket styrt reglerna och umgänget med Madsen. "Var lika mycket hon" som tog kontakt, "lika mycket hon som bestämmer vad de pratar om" o.s.v.
Visst skedde det här när han satt häktad inför och under rättegången?

Då kan man tänka på att ofattbart vidrigt om fallet som framkom under rättegångsdagarna och som stod i tidningarna varje dag. Man kan också minnas att det skrevs om journalister som mådde så illa över Madsens filmer så de var tvungna att lämna rättegångssalen och i vart fall en av dessa kräktes av obehag. Samtidigt är en kvinnlig vakt redan så förblindad av den manipulerande psykopaten att inget i media går in i hennes skalle. Är som att hon fått ett skal kring hjärnan av Madsens giftiga manipulerings-gele som avskärman hjärnan från annat än det han vill ska därin.

Istället för att ta in de djävulusiska från fallet så tar hon in Djävulen Madsen. Hon drömmer t.o.m om en framtid med honom där de kan bo i nåt gulligt hus och han kan pyssla med raketer, typ.
Kvinnan har två söner och har på kort tid blivit så manipulerad att hon sålt sin själ till Djävulen Madsen och skulle säkert sälja sina barn till en pedofilring om Madsen bad henne.(sorry, nu var jag hemsk, men...)

Det rätta vore att den kvinnliga vakten skulle dömas till fängelse i några månader, säg ett halvår.
Under den tiden får hon terapisamtal med psykolog som förklarar vad en psykopat är och vad hon råkat ut för. Sen kan en x-fru till t.ex Lundin komma ditt och berätta sin historia. D.v.s en manipulerad kvinna som vaknat och förstått. När vakten så småningom kommer till sans så kommer hon att inse att fängelsestraffet bara en viskning jämfört med det hon skulle ha utsatts för om hon fortsatt att ha kontakt med Madsen. Hon bör också upplysas ingående om vad Madsen gjorde med Kim, några bilder från obduktionsprotokollet är inte fel.

Sen skall hon också få "betala tillbaka" för det hon utsatt kriminalvården för och skall därför få jobba med att hålla föreläsningar om varför man skall undvika att ha närmare kontakt med psykopater och framförallt med dömda psykopater som mördat. Föredrag kan hållas dels i skolor för unga tjejer men även runt om i fängelser för unga kvinnor som gjort eller tänker göra samma misstag som hon.
Disciplinåtgärden lär vara uppsägning men;
Det är väl för fan inget kännbart straff om man redan sagt upp sig.

1. Hon har redan sagt upp sig, väl medveten om att det var förbjudet.
2. Hon har mörkat det hela för att kunna jobba under uppsägningstid (sa inget, skrev i sitt flicknamn)
3. Hon ljuger således och är högst troligt manipulerad av PM.

Hon verkar vilja gå all-in och offentliggöra, hon har försökt förekomma det hela (egen uppsägning) så att det aldrig skulle ha kommit fram öht. förrän hon var ute ur loggorna.

Därav borde man tillsätta en internutredning om så inte skett och inte bara gå på hennes ord typ nu-pratar-vi-inte-mer-om-det-tack-och-hej-då-jag-var-jättedum..

HAN kan nämligen manipulera fram värre saker varav hon kan springa hans ärenden framöver. Hon känner både rutiner och säkerhetsregler.
Det är vad som skedde då mördaren och sexualsadisten Dariusz rymde från rättspsyk (manipulerade en kärlekskrank praktikant). Han slet sig från vårdarna och hon väntade i bil.

PM bör köras i en stängd cementblandare till Herstedvester och förbjudas framtida besök av henne.
Senast redigerad av develi 2018-08-21 kl. 21:01.
Citera
2018-08-21, 21:18
Medlem
Vad fel är det på några kvinnor? 😵
Citera
2018-08-21, 21:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Fokusera du på mördarnas diagnoser så ska du se att det klarnar för dig.
Citera
2018-08-21, 21:32
Medlem
magiciadehexs avatar
Nu ska jag skriva en sak som jag inte borde. Om en vidrig mardröm om Madsen som jag hade i natt. När nån kommer till mig och ska berätta med inlevelse om vad personen drömt om brukar jag bara tänka "suck, låt det gå fort". Detsamma tänker nog ni nu, suck Magicia , låt det gå fort och bli kort. Eller så tänker ni kanske "ett inlägg om en mardröm, vilket psyk!"
Men, det är sånt man får räkna med. Måste ändå berätta så att jag får det ur skallen.

I min mardröm så kände jag på något vis Madsen. Ofta kommer man inte alls ihåg några exakta detaljer utan saker bara är. Jag var inte människa utan en sjöjungfru. Kanske "Ariel" då eftersom jag har rött hår.
I drömmen var det helt normalt att jag var sjöjungfru. Minns att vattnet var brungrönt och att Madsen skulle åka ut med en liten ubåt, som i drömmen inte såg ut som några av de "han" byggt.

Han åkte ut en bit på havet och jag simmade bredvid. Sen gjorde han tecken att han skulle dyka och pratade liksom med mig genom en liten rund fönsterlucka som var där. På något sätt kunde jag höra vad han sa trots att jag var utanför i vattnet och han på insidan av ubåten.

Han stannade ubåten på bottnen, skrattade och pekade bortåt, att där fanns något jag skulle se.
Vände mig åt det håll han pekade och vände mig sen mot ubåten för jag skulle fråga vad det var men då hade ubåten gått upp i tomma intet, den var bara borta.

Jag simmade då åt det håll han pekat. Vattnet var mörkt och grumligt och det kändes spöklikt och obehagligt. När jag kom fram till platsen han pekat mot ser jag fyra kvinnor som på något vis är fastkedjade i bottnen. Alla har långt hår som liksom är böljande av vattnet. De sträcker sina armar mot mig och säger alla, med mycket lidande i rösten: "hjälp oss, ta bort oss härifrån".
Jag känner panik och hur hjärtat bultar (på riktigt säkert). Tänker, "hur ska jag hinna rädda alla"? Tar tag i den närmsta kvinnans händer och ska försöka dra loss henne. Då lossnar båda armar, skinn och hud, allt har mjuknat och flyter bort.

Ser i drömmen att de fyra kvinnorna redan är döda sen länge, är bara skeletten och deras hår kvar och tunga kedjor runt deras kroppar. Eller rättare sagt, det som var deras kroppar.
Ser en mörk skugga som närmar sig. Det är ubåten. Vaknar kallsvettig av att jag ropar NEJ.

Usch, det var nog den obehagligaste mardröm jag någonsin haft, drömmer sällan mardrömmar. Var så otäckt och kändes så verkligt så obehagskänslan satt kvar långt efter att jag vaknat.

Kändes som ett djävulskt Omen från Nemo.
Det finns fler kvinnliga offer, det är inte bara den hemska drömmen som säger mig det. Har länge tänkt på andra stackars kvinnor som blivit offer för hans sadistiska lustar och psykopatiska framfart. Det finns fler, kan nu inte tro något annat.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-08-21 kl. 21:50.
Citera
2018-08-21, 21:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333

Samma fel som dom som ränner till svarta änkan som sitter på Hinseberg. Skillnaden är kanske inte så stor som man kan tro. Den här psykopaten Madsen kan säkert konsten att manipulera så hon hade tur att hon fick sparken så hon inte blev uppsprättad.
Citera
2018-08-21, 21:44
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Disciplinåtgärden lär vara uppsägning men;
Det är väl för fan inget kännbart straff om man redan sagt upp sig.

1. Hon har redan sagt upp sig, väl medveten om att det var förbjudet.
2. Hon har mörkat det hela för att kunna jobba under uppsägningstid (sa inget, skrev i sitt flicknamn)
3. Hon ljuger således och är högst troligt manipulerad av PM.

Hon verkar vilja gå all-in och offentliggöra, hon har försökt förekomma det hela (egen uppsägning) så att det aldrig skulle ha kommit fram öht. förrän hon var ute ur loggorna.

Därav borde man tillsätta en internutredning om så inte skett och inte bara gå på hennes ord typ nu-pratar-vi-inte-mer-om-det-tack-och-hej-då-jag-var-jättedum..

HAN kan nämligen manipulera fram värre saker varav hon kan springa hans ärenden framöver. Hon känner både rutiner och säkerhetsregler.
Det är vad som skedde då mördaren och sexualsadisten Dariusz rymde från rättspsyk (manipulerade en kärlekskrank praktikant). Han slet sig från vårdarna och hon väntade i bil.

PM bör köras i en stängd cementblandare till Herstedvester och förbjudas framtida besök av henne.
Jag tycker att dessa vedervärdiga, manipulerande psykopater och mördare inte ska ha rätt till kvinnliga besök alls. De hånar ju andras rätt till sina liv, de har NOLL respekt för sina offers liv och Noll respekt för någon annans liv. Det är bara egna livet och lustarna som respekteras av monstren. Det här vet ju psykiatrin. Varför i helvete ska inte kvinnorna skyddas då? De kvinnor som riskerar att hamna i psykopatens klor. Varför tar samhället dessa risker? För att psykopatmördaren ska få lite sällskap?! För att han har rätt till det?? VARFÖR I HELVETE DÅ? Som jag skrev tidigare om det här: Det kan aldrig komma något gott ur dessa kvinnliga besök hos dessa psykopatiske mördare som sitter inne för bestialiska mord. Dessa mördare har ju tydligt visat att de fullständigt skiter i andras rätt till mänskliga rättigheter och andras rätt till eget sitt liv. Därför bör dessa inte åtnjuta alla de mänskliga rättigheter som känns självklara för var och en utanför fängelset.

Att träffa och ha sexuellt umgänge med nya kvinnor borde falla FETBORT.
Inga besök av nya kvinnor alls, endast med såna de känt sen länge och då skall det vara korta, bevakade besök och inga "nu-har-jag-manipulerat-en-ny-dum-brud-som-får-komma-för-min-skull-för jag-måste-ju-få-knulla". Sånt borde gå FETBORT för det drabbar ju kvinnor utanför fängelset som därmed borde få vara skyddade mot de inlåste psykopatasen.
Citera
2018-08-21, 21:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Den aktuella danska kvinnliga fångvaktaren är varken den första eller sista som inlåter sig med
en intagen, mördare eller sexbrottsdömda. Finns gott om exempel sen tidigare.
Det sitter allt en del med pitten i brevlådan när man kollar dansk media. Så vad tror du? Kan det ligga nåt i att det är ett extremt manipulativt kilentel eller har de dödslängtan?
Citat:
Politiet har sigtet en 33-årig fængselsbetjent for at have haft sex med en kvindelig varetægtsarrestant i Odense Arrest.
https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE3908697/F%C3%A6ngselsbetjent-sigtet-for-sex-med-fange/
Citat:
En 49-årig fængselsfunktionær fra arresten i Rønne er i dag blevet dømt for at have misbrugt sin stilling.

Det oplyser Retten på Bornholm.
Fængselsbetjenten var sigtet for tre tilfælde af upassende forhold til indsatte, men han blev kun dømt for ét. Han havde haft telefon- og sms-samtaler af seksuel karakter med en af de indsattes kærester, og havde inviteret hende til sex i arresten.
http://www.tv2bornholm.dk/?newsID=41982
Citat:
En godt 50-årig fængselsfunktionær fra Svendborg mister ikke sit tjenestemandsjob. Han blev sidste år suspenderet fra sin stilling i Statsfængslet i Nyborg, fordi en kvindelig indsat i arresten i en dagbog havde beskrevet, hvordan hun mod at have seksuelt samkvem med betjenten fik gaver af ham.
https://www.fyens.dk/nyborg/Faengselsbetjent-havde-ikke-sex-med-indsat/artikel/489051
Citat:
Den 41-årige mand er tiltalt for at have dyrket sex flere gange med en yngre kvindelig fange i statsfængslet i 2013.
https://www.helsingordagblad.dk/2016/04/14/skoler-dyrt-indfoere-korte-skoledage/
Senast redigerad av develi 2018-08-21 kl. 22:18.
Citera
2018-08-21, 22:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det sitter allt en del med pitten i brevlådan när man kollar dansk media. Så vad tror du? Kan det ligga nåt i att det är ett extremt manipulativt kilentel eller har de dödslängtan?
Se där, ja. Manliga kriminalvårdare som är igång dom också.
Det finns nog såna fall även i Sverige antagligen.

För att förhindra såna här historier där vårdare hamnar i relation med intagna så kanske man
borde ordna det på det viset att på anstalter för dömda män skulle bara manlig personal vara
anställd precis som uteslutande kvinnlig dito fick arbeta i ett kvinnofängelse eller är det
inget vidare bra förslag kanske?

Jag undrar förresten på tal om kvinnofängelser om energiknippet Johanna Möller - aldrig en
lugn stund kring den människan - lagt ut sina krokar ännu för nån fångvaktare där borta
på anstalten i Ystad? Hon och Madsen - vilket par det kunnat bli...

Ps. Jo, visst har vi dessvärre att göra med ett extremt manipulativt klientel.
Skippar sen nog teorin om det där med dödslängtan vid närmare eftertanke.
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-21 kl. 22:44.
Citera
2018-08-21, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Se där, ja. Manliga kriminalvårdare som är igång dom också.
Det finns nog såna fall i Sverige också antagligen.

För att förhindra såna här historier där vårdare hamnar i relation med intagna så kanske man
borde ordna det på det viset att på anstalter för dömda män skulle bara manlig personal vara
anställd precis som uteslutande kvinnlig dito fick arbeta i ett kvinnofängelse eller är det
inget vidare bra förslag kanske?

Jag undrar förresten på tal om kvinnofängelser om energiknippet Johanna Möller - aldrig en
lugn stund kring den människan - lagt ut sina krokar ännu för nån fångvaktare där borta
på anstalten i Ystad? Hon och Madsen - vilket par det kunnat bli...
När det kommer till personal är det rakt inte ett kvinnligt fenomen, finns väl hur mycket exempel som helst där en beroendeställning har missbrukats.

Personligen begriper jag öht inte hur man ens kan överväga att inleda en relation med varken en vårdtagare, elev, klient, patient eller en intern. Det är big no go zone.
Men eftersom det uppenbart är ett problem så bör kanske detta övervägas gällande just personer med visst beteende och störningar. Jag nämnde det förut (bör kvinnor vara i närheten öht av de här?) och det torde likaväl gälla tvärtom med män. Det räcker inte att läsa på om tillstånden, det kräver erfarenhet. Finns väl knappt nån rättpsykiatriker som inte varnar för detta klientels kapacitet.

JM lockar i första hand med pengar, det är väl hennes grej, men hon har garanterat gått sängvägen. Skulle tippa att de har högbevakning på denna donna med tanke på hur hon annonserar i media. Skillnaden mot PM är i mitt tycke att han är mer oförutsägbar och farlig. Han är en predator.
Senast redigerad av develi 2018-08-21 kl. 22:54.
Citera
2018-08-21, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tycker att dessa vedervärdiga, manipulerande psykopater och mördare inte ska ha rätt till kvinnliga besök alls. De hånar ju andras rätt till sina liv, de har NOLL respekt för sina offers liv och Noll respekt för någon annans liv. Det är bara egna livet och lustarna som respekteras av monstren. Det här vet ju psykiatrin. Varför i helvete ska inte kvinnorna skyddas då? De kvinnor som riskerar att hamna i psykopatens klor. Varför tar samhället dessa risker? För att psykopatmördaren ska få lite sällskap?! För att han har rätt till det?? VARFÖR I HELVETE DÅ? Som jag skrev tidigare om det här: Det kan aldrig komma något gott ur dessa kvinnliga besök hos dessa psykopatiske mördare som sitter inne för bestialiska mord. Dessa mördare har ju tydligt visat att de fullständigt skiter i andras rätt till mänskliga rättigheter och andras rätt till eget sitt liv. Därför bör dessa inte åtnjuta alla de mänskliga rättigheter som känns självklara för var och en utanför fängelset.

Att träffa och ha sexuellt umgänge med nya kvinnor borde falla FETBORT.
Inga besök av nya kvinnor alls, endast med såna de känt sen länge och då skall det vara korta, bevakade besök och inga "nu-har-jag-manipulerat-en-ny-dum-brud-som-får-komma-för-min-skull-för jag-måste-ju-få-knulla". Sånt borde gå FETBORT för det drabbar ju kvinnor utanför fängelset som därmed borde få vara skyddade mot de inlåste psykopatasen.
Om det finns en mentalerklæring som påtalar att de är en fara för allmänheten, om personal inte ska arbeta enskilt med de här... om de har en riskbedömning likt Lundin som säger att de inte kan vistas ute:
hur kan då oövervakade besök öht tillåtas?
På en sek kan en sån som Lundin bryta en nacke om han fått för löskokta ägg till frukost.
Här visar Lundin hur han dödade barnen:
https://bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_1240/image/73/739632/171280-lundin-sdan-drbte-jeg--.jpg
Senast redigerad av develi 2018-08-21 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in