2017-08-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, den tycker jag inte alls att vi kan utesluta. Som sagt, han kan mycket väl ha förfört henne där nere i djupet. Det var en sexig situation, där man säkert kan känna att man stänger resten av världen utanför och så är det bara vi två och världen däruppe spelar ingen roll... Och SÅ ful är han inte. Passion, framgång och självsäkerhet, och det faktum att han var Kaptenen, kan kompensera för utstående öron flera gånger om.

Jag undrar dessutom om polisen har kollat upp sambon överhuvudtaget? Det är ju inte alls otänkbart att hon har bekänt för honom - eller att har märkt på henne vad hon precis gjort - och att han har dödat henne. Precis det scenariot inträffar i Sverige ett tjugutal gånger per år.

Så långt tänkte inte jag. Då kan de leta i evigheter i havet.
Citera
2017-08-14, 23:49
Medlem
MADs avatar
Citat:
Nej, den kunde bara FÄRDAS under vatten 30 minuter i taget. Ligga still betydligt längre. Han kan ju ha haft en massa extra syrgas med sig också, i reserv.

Ubåten uppdaterades nyligen och kan enligt NyTeknik nu färdas under vattnet i 10 timmar.
https://www.nyteknik.se/fordon/sjunken-ubat-har-en-snarig-historia-6864757
Citera
2017-08-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
På 3-4 meters djup inga problem. Där är just nu runt 1 meter högt ålagräs vid denna tid på året. I övrigt inte mycket skit.
Ska väl inte vara några problem i ytläge som sagt. Dessutom kan man väl föra oväsen vissa stunder då jag antar att det startas och landas på Kastrup rätt frekvent.

Enda tveksamheten är väl att det trots allt bor några på ön som kan uppmärksamma vad man gör. Saltholmen är ju väldigt platt och att gömma sig runt omkring är väl inte jättelätt, dessutom borde väl dom uppmärksamma det som händer då dom normalt sett inte får besökare nattetid väl? Å andra sidan är väl även dom vana vid visst oljud numera. Tänker på flyg/båttrafik och även på oljud från trafiken på Öresundsbron.

Ttror med att han har gått i ytläge hela tiden. Stora delar av området är alldeles för grunt för nåt annat. Vet inte heller om dom ens har provat undervattensläge sen den sjösattes sista gången.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Detta har väl uppdateras, dvs Ubåten har fått bättre prestanda. Nu kommer jag ej ihåg hur länge den kunde vistas i u-läge, men det skall vara "en hel del" längre än 30 min.

Varför detta intresse för undervattensläge?

Betänk att inom föreningen så har man haft en regel som säger att man inte dyker där det finns annan trafik av säkerhetsskäl. Man vill inte bli påkörd. PM har bevisligen rört sig i starkt trafikerat vatten, inte bra att dyka där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Jag tror inte en normalt funtad person hade hållit sig gömd med detta mediatåg som nu pågår. För varje dag som går minskar nog hoppet om att hon är vid liv och jag skulle säga att det är kört vid det här laget om hon inte kommer fram imorgon.
Kanske hade dom inte räkna med mediapådraget eller så är detta precis vad dom båda vill för att rädda projektet.

Men vad jag personligen tror hände, är att hon råkade ut för någon olycka när hon skulle kliva i land, hon föll och dog och kanske bröt nacken. PM får så klart panik och gömmer kroppen, eller så kanske han bara körde därifrån som om inget hade hänt, han hade ju släppt av henne.
Dock borde någon ha sett något på land vid 22.30 på kvällen.

Hur som helst så har han begått ett grovt brott genom att inte anmäla detta till räddningstjänst eller SOS och det kan vara åtalbart för dråp. Att han nu inte heller väljer att berätta vad som egentligen har hänt gör att han kanske till och med åtalas för mord om kroppen hittas.

Det vore dessutom ytterst osympatiskt av KW att hålla sig gömd utan att informera sin familj om detta, nej vi kan nog utesluta att hon håller sig gömd frivilligt, det har gått för lång tid för det nu.

PM verkar inte vara den som får panik. KW är en kvinna. Om du inte är kvinna kan du inte tänka som en kvinna.
Citera
2017-08-14, 23:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goboobog
Sa inte PM att han bara kunde dyka 30 min åt gången - att det bara fanns syre för detta? Läste det på GT häromdan

Upp till 10 timmar i sträck kan ubåten vara under vatten, innan batterierna måste laddas. Avhandlat i tråden några ggr. Fattar inte heller varifrån dessa 30 minuter kommer ifrån, det är löjligt kort tid. 30 timmar räcker luften för 2 pers. (60 persontimmar).
Citera
2017-08-14, 23:53
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Där är inte mycket trafik i det området. Mer trafik då söder om Pepparholm. Seglare och andra båtar som ska till Dragör.

Någon borde dock sett honom efter 05:30 då det blev ljust och då han sen upptäcktes av sjöräddningen.
Det måste väl funnits båtar i området, fiskare, fritidsbåtar etc
Citera
2017-08-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
PM har gått över sundet och lämpat av KW där innan han beger sig söderöver längs med den svenska kusten, för att sedan ta sig över till Kögebukten där ubåten ska upptäckas och sänkas.

Ingen ska få ta ubåten ifrån PM. Därför sänker han den.
Jag är inne på den teorin sen tidigare med. Men jag tror att han var uppe vid Landskronadjupet och lämpade kroppen innan han seglade söderut på svenska sidan och korsade sundet rakt över till Köge.
Citera
2017-08-14, 23:54
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Nej, den kunde bara FÄRDAS under vatten 30 minuter i taget. Ligga still betydligt längre. Han kan ju ha haft en massa extra syrgas med sig också, i reserv.

Fel. 10 timmars undervattendrift innan batterierna tar slut. 60 persontimmar räcker luften till.
Citera
2017-08-14, 23:55
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Betänk att inom föreningen så har man haft en regel som säger att man inte dyker där det finns annan trafik av säkerhetsskäl. Man vill inte bli påkörd. PM har bevisligen rört sig i starkt trafikerat vatten, inte bra att dyka där.

Kanske skulle imponera på tjejen. Är ju trots allt en u-båt de befann sig i. Men enligt Barbequeken så är det ju inte troligt då det var för grunt där de färdades. Då kan de varit tvungna att ändra rutt, tjejen blir ursinnig och less på honom, han får fnatt och drämmer till henne.
Citera
2017-08-14, 23:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Nu är jag inte med igen. Det måste ju vara säkrare att färdas UNDER de andra fartygen, om det är mycket trafik, än att färdas mitt ibland dem på ytan i en låg farkost som kanske inte syns? Eller menar du att det ändå är för grunt för att vara säkert, och att kölarna på de stora fartygen går för långt ner?
Citera
2017-08-14, 23:56
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
-
4. Nära Drogdens fyr 10:30 står det här https://www.hd.se/2017-08-14/sa-finkammar-polisen-oresund-pa-jakt-efter-forsvunna-kim-wall
http://www.bt.dk/danmark/johan-saa-savnet-svensk-kvinde-paa-ubaaden-i-oeresund-en-ting-undrer-ham
Citat:
Ubåden blev meldt forsvundet klokken 02.30 fredag nat. Den blev spottet igen i området syd for Drogden Fyr i Køge Bugt klokken 10.14.
Då vet vi det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in