Citat:
Ursprungligen postat av
Barbequeken
Kan vi utesluta denna teori?
Hon har varit otrogen och har sån jävla ångest om att höra av sig till släkt och pojkvän.
PM spelar ett spel under tiden för han vet att han inte kommer åka dit för mord eller dråp, eftersom hon egentligen lever och befinner sig någonstans i Köpenhamn.
Jag tror inte en normalt funtad person hade hållit sig gömd med detta mediatåg som nu pågår. För varje dag som går minskar nog hoppet om att hon är vid liv och jag skulle säga att det är kört vid det här laget om hon inte kommer fram imorgon.
Kanske hade dom inte räkna med mediapådraget eller så är detta precis vad dom båda vill för att rädda projektet.
Men vad jag personligen tror hände, är att hon råkade ut för någon olycka när hon skulle kliva i land, hon föll och dog och kanske bröt nacken. PM får så klart panik och gömmer kroppen, eller så kanske han bara körde därifrån som om inget hade hänt, han hade ju släppt av henne.
Dock borde någon ha sett något på land vid 22.30 på kvällen.
Hur som helst så har han begått ett grovt brott genom att inte anmäla detta till räddningstjänst eller SOS och det kan vara åtalbart för dråp. Att han nu inte heller väljer att berätta vad som egentligen har hänt gör att han kanske till och med åtalas för mord om kroppen hittas.
Det vore dessutom ytterst osympatiskt av KW att hålla sig gömd utan att informera sin familj om detta, nej vi kan nog utesluta att hon håller sig gömd frivilligt, det har gått för lång tid för det nu.