2018-05-19, 04:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Men slutsatsen är ju dessutom ogrundad. Det faktum att han inte mördat sina väninnor bevisar ju inte att dessa inte löpt risken att bli mördade eller att framtida kvinnor som han känner kan känna sig säkra.
Redan den systematiskt och kallsinnigt genomförda styckningen tyder ju enligt expertisen på en sällsynt känslokyla, som kanske kunde gå ut över någon manlig antagonist eller konkurrent, när hans väl demonstrerade explosiva ilska får det att blixtra i proppskåpet.
Precis, vid en riskbedömning vägs det givetvis in - vilket beskrivs via faran för allmänheten. Med tanke på att han fullständigt gått över gränsen så visar det vad han är kapabel till och psykopatin i sig talar sitt språk:
Han är inte tillförlitlig vilket mordet och det extrema övervåldet visar mer än övertydligt.
Citat:
"Psykopater ägnar inte särskilt mycket tid åt att väga för- och nackdelar mot varandra för att bestämma vad de ska göra eller för att överväga vilka möjliga konsekvenser deras handlande för med sig."

"Trots att psykopater har kort stubin och snabbt kan bli aggressiva uppträder de inte okontrollerat. Tvärtom, när psykopater blir ursinniga är det som de får ett raserianfall och samtidigt vet precis vad de gör. Deras aggressionsutspel är "kalla"; de saknar känslomässig upphetsning som andra människor upplever när de förlorar behärskningen."

"Recidivfrekvensen för psykopater är ungefär dubbelt så hög som för andra brottslingar.
Recidivfrekvensen för psykopater när det gäller våldsbrott ungefär 3 gånger så hög som för andra gärningsmän."

"Som jag påpekade tidigare är det viktigt att göra åtskillnad mellan de sexualbrottslingar som är psykopater och de som inte är det." (..) "Nästan en tredjedel av de frigivna männen begick nya våldtäkter. För det mesta fick återfallsförbrytarna höga poäng på psykopatichecklistan och hade före frigivningen visat tecken på avvikande sexuell upphetsning vid våldsskildringar, vilket mättes med hjälp av elektrisk apparat som placerades runt penis. Tre gånger av fyra visade dessa två variabler rätt - psykopati och avvikande upphetsning - när de användes för att förutsäga vilka som skulle komma att begå nya våldtäkter."

Psykopatens värld; Robert Hare
Senast redigerad av develi 2018-05-19 kl. 05:17.
Citera
2018-05-19, 09:57
Medlem
Honan6s avatar
Psykopat Madsen är obotlig och bör aldrig släppas ut. Det vedervärdiga brott han gjort bör aldrig anses som sonat. Även om han blir gammal och trött, så kommer hans minne präglas av den fasansfulla gärningen mot Kim - han kommer njuta så länge hans minne fungerar. Nej, han ska aldrig ut.

Han vet vad som är rätt och fel, men han kunde inte stå emot sitt begär. Han kommer finna nya njutningar under förvaret och de börjar sannolikt utåt sett oskyldigt med pilotprojekt i plåt. Inombords kommer Madsen lägga upp sina strategiska planer för ett liv utanför i frihet. Han kommer att spela trevlig och vanlig för att kunna förhandla till sig förmåner och lättnader.
Hoppas, hoppas han inte förvrider huvudet på de som sitter med beslutsrätt om permissioner och annat.
Citera
2018-05-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
PM har inte visat prov någonsin på våldsamhet. Finns inte ett endaste vittnesmål från hela hans 47-åriga historia.
Snarast tvärtom.
Han mördade inte av explosiv ilska. Det var ingen propp som fick det att blixtra i proppskåpet. Det var en sexuell fantasi som han haft länge som han tyvärr förverkligade till slut. Det var ett sexualsadistiskt sexualmord.
Du har ett hopplöst sätt att argumentera. Nu har jag inte lagt alla yttranden och citat på minnet, så i dina ögon blir du säkert en vinnare - saturering kallas det för på taktiskspråk. Jag har hört att hans närmaste omgivning varit medvetna om hans vredesutbrott, då hammare och annat kan komma flygande. Den ilskan ihop med hans känslokyla skulle kunna drabba en mansperson. Jag har för h-e inte påstått att han mördat KW i ilska. Detta är bara ett av dina vanliga halmgubbegrepp. Lägg av, ägna dig mera åt egenterapi, kort sagt: ägna nätterna åt helande sömn ! Lämna mig dessutom ifred med dina dumheter, som inte höjer ditt anseende !
Senast redigerad av LOE2 2018-05-19 kl. 10:17.
Citera
2018-05-19, 10:20
Bannlyst
Citat:
Fetade 1/ Nog tas hänsyn till bedömd farlighet av Danskt domstolsväsen. Tror du inte det?
Madsens RPU har ju hela tiden stått i centrum i den första rättegången.
Vad är en ”anbringelsedom”?

Fetade 2/ Nej, men det är lång tid att sitta av 12 år innan man ens kan söka om tidsbestämt och få sin farlighet bedömd.
Jämfört med förvaringsdom. Bara 4 år som jag förstått det.

Jag tror som du, att PM kommer att trivas trots allt. Inga ekonomiska bekymmer.
Kan koncentrera sig på sitt arbete.
Kan utbilda sig. Har tillgång till verkstad samt en trevlig trädgårdsliknande gård.
För första gången i sitt vuxna liv, också en fast adress vilket nog är första gången.
Eftersom PMs passion här i livet är hans arbete så kommer det inte gå någon nöd på honom.
Och kanske är det skönt att slippa pressen med raketer. Nu har han ju något att skylla på för att slippa pressen/stressen med rymdkapplöpningen. Skylla på omständigheterna och inte oskicklighet samt misslyckanden.

Fetade 3/ Kan du förtydliga skillnaden för oss Svenskar som har svårt att förstå skillnaden.
Det är väl samma regler och rutiner som gäller vid båda de här straffen. Eller?

Fetade 4/ Varför hade en förvaringsdom varit bättre tror du, än livstidsdom?

Visst gör dom det men domstolen måste inte. Vid en anbringelsedom (rättspsykiatrisk vård) är läget annat.

Det är ju det jag säger ni ser bara till tiden man får möjligheten att ansöka om att få tidsbestämt som det väsentliga gällande livstid. Ni har låst er vis 12 år och så jämför ni det med förvaringsdomens granskning på 3 år.

Självklart är det inte samma regler och rutiner som gäller för om så var så skulle väl inte två typer av obestämt straff i fängelse finnas i Danmark.

Därför att jag tror Madsen kommer hantera fängelsetiden galant. Låt oss säga att han efter tolv år skulle få ett tidsbestämt straff på 24 år då ska han sitta 2/3 av de åren vilket innebär att 8 år faller bort och då är vi nere på endast 16 år. (vilket är det normala livstidsfångar sitter i Danmark) Vid en förvaringsdom finns inte villkorlig frigivning.

Madsen har inget att komma ut till längre, han kommer aldrig kunna återgå till de liv han tidigare levt så jag skulle inte lita på den mannen i frihet utan tror han begår nya brott. Det är det enda som finns kvar i kick-väg. Han lär inte bli en gullig pensionär som dricker sitt morgonkaffe i trädgården och går till kyrkan på söndagarna och vill göra rätt för sig de sista ”ljuva åren” han har kvar.Därför anser jag förvaring hade varit det bästa för enkelt uttrckt så är skillnaden på fängelse och förvaring bl a att man vid en förvaringsdom fokucerar på personen bakom brottet medan brottets karaktär är det väsentliga vid ett fängelsestraff.
Citera
2018-05-19, 10:58
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att prata i generella termer om "hur bräckliga alla vi människor är" fullständigt missvisande i denna tråd.

Så länge som insikten om hans svåra personlighetsstörning dvs psykopati INTE presenteras korrekt så lär hela diskussionen snedsegla som den gjort en längre tid.

Han vill inte rehabiliteras.
Han kommer inte rehabiliteras.
Han är en stor fara för allmänheten.

Den mentalerklæring som presenterats ger en viss vägledning om hur illa ställt det är och speciellt kombinationen psykopati och svårt avvikande sexualitet har lett till det våldsamma sexualsadistiska mord han utfört.
Nja, även om han så ville och det vore möjligt att göra honom ofarlig så är rehablilitering politiskt omöjlig. Slöseri med tid att rehabilitera honom, för det räcker med att han ertappas med kaksmulor på skjortan 2034 för att han skall avfärdas.
Citera
2018-05-19, 12:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nja, även om han så ville och det vore möjligt att göra honom ofarlig så är rehablilitering politiskt omöjlig. Slöseri med tid att rehabilitera honom, för det räcker med att han ertappas med kaksmulor på skjortan 2034 för att han skall avfärdas.
Ja, det är slöseri vilket meningen om att inte rehabilitera handlar om - oavsett om han skulle ha lust.
Hans önskan att rehabiliteras är således inte en vilja att förändras till det bättre.
Han är skenhelig, opålitlig, hal; en evig lögnare och söker enbart vinstvinning. Ett spel för galleriet som förvisso i vissa fall kan ha viss verkan om de inser att det lönar sig att hålla sig i skinnet.
... men eftersom ordet "svår" upprepas via live och media framför diagnosen - vilket väl lutar åt grav primär psykopati - så göre sig icke godhetsknarkare besvär, det är lönlöst och påminner mer om killer groupies extremt pantade och naiva inställning att omvandla och rädda psykopater med taskig barndom.
Citera
2018-05-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Du har ett hopplöst sätt att argumentera. Nu har jag inte lagt alla yttranden och citat på minnet, så i dina ögon blir du säkert en vinnare - saturering kallas det för på taktiskspråk. Jag har hört att hans närmaste omgivning varit medvetna om hans vredesutbrott, då hammare och annat kan komma flygande. Den ilskan ihop med hans känslokyla skulle kunna drabba en mansperson. Jag har för h-e inte påstått att han mördat KW i ilska. Detta är bara ett av dina vanliga halmgubbegrepp. Lägg av, ägna dig mera åt egenterapi, kort sagt: ägna nätterna åt helande sömn ! Lämna mig dessutom ifred med dina dumheter, som inte höjer ditt anseende !
Nej jag menade bara att upplysa dig med info. Du är tydligen inte så upplyst om PM.
Om du har fel fakta så drar du ju helt fel slutsatser.

Det fetade: Det händer att PM när han blir frustrerad,inte hittar sina verktyg osv kastar verktyg omkring sig. Men han har aldrig kastat verktyg efter andra. Hans närmsta vänner,familj säger att han undvek våld. Ingen slagskämpe,inga krogslagsmål.
Det finns inga vittnesmål om något våldsamt eller övergrepp bakåt i hans historia.
Jag har svarat dig i tron att du var intresserad av fallet. (?)
Kan du lämna ett konkret exempel på "halmgubbeangrepp". (?)
Självklart kommer jag att respektera att du inte vill ha svar på dina fantasier.
Men sluta då själv att svara mig med dina fantasier. OK?
Citera
2018-05-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Visst gör dom det men domstolen måste inte. Vid en anbringelsedom (rättspsykiatrisk vård) är läget annat.

Det är ju det jag säger ni ser bara till tiden man får möjligheten att ansöka om att få tidsbestämt som det väsentliga gällande livstid. Ni har låst er vis 12 år och så jämför ni det med förvaringsdomens granskning på 3 år.

Självklart är det inte samma regler och rutiner som gäller för om så var så skulle väl inte två typer av obestämt straff i fängelse finnas i Danmark.

Därför att jag tror Madsen kommer hantera fängelsetiden galant. Låt oss säga att han efter tolv år skulle få ett tidsbestämt straff på 24 år då ska han sitta 2/3 av de åren vilket innebär att 8 år faller bort och då är vi nere på endast 16 år. (vilket är det normala livstidsfångar sitter i Danmark) Vid en förvaringsdom finns inte villkorlig frigivning.

Madsen har inget att komma ut till längre, han kommer aldrig kunna återgå till de liv han tidigare levt så jag skulle inte lita på den mannen i frihet utan tror han begår nya brott. Det är det enda som finns kvar i kick-väg. Han lär inte bli en gullig pensionär som dricker sitt morgonkaffe i trädgården och går till kyrkan på söndagarna och vill göra rätt för sig de sista ”ljuva åren” han har kvar.Därför anser jag förvaring hade varit det bästa för enkelt uttrckt så är skillnaden på fängelse och förvaring bl a att man vid en förvaringsdom fokucerar på personen bakom brottet medan brottets karaktär är det väsentliga vid ett fängelsestraff.

Tack för info. Då förstår jag varför du tycker att en förvaringsdom hade varit bättre.
Men då förstår jag inte varför Jacob BJ inte sökte förvaringsdom. (?)

Jag tror som du att Madsen inte har något att komma ut till. Han är skuldsatt för livet och han kommer att få en låg folkpension. Han kommer inte ha råd att bosätta sig i Köpenhamn. Och kan nog det inte heller, eftersom han blir igenkänd. Så han har det nog bättre i fängelset. Såvida inte Deidre väntar troget på honom. Det får framtiden utvisa.
Citera
2018-05-19, 15:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har bemött dessa "skitsnackare" tråden igenom. Bara så du vet.
Att fantisera,spekulera och brainstorma gör vi allesammans. Och det är inte det jag menar med skitsnack. Utan att gå efter psykopatchecklistan och plutta in PM där, med felaktiga,falska påståenden som det inte finns minsta belägg för, är det jag invänt emot.
Det vore väldigt dumt att tolka PM ur ett annat perspektiv än den han de facto är som gravt störd person och det är hög tid att du presenterar alla dessa "felaktiga,falska påståenden som det inte finns minsta belägg för" relaterat till PCL-r.

- Ingen påstår att PM HAR begått brott i det förflutna, men håller möjligheten ÖPPEN trots att det inte återfunnits DNA-träffar när han körts i register. Argument för detta är välbeskrivet.

- Anledningen till att bot, terapi och rehabilitering inte anses verksam är förankrat i vetenskap kring psykopati.

- Att han har lättantänd aggression finns det flertal som vittnar om både via media och i rätten. Att ingen beskriver fysiskt våld i det förflutna är inte ett sunt tecken gällande PM överlag.

 Mordet ger nämligen facit på hans kapacitet gällande grovt fysiskt våld.
 Hans hårddisk visar hans sanna, perversa tändningsmönster.
 Mentalerklæringen beskriver hans störda personlighet och svårt avvikande sexualitet.
 Mentalerklæringen påvisar hans extrema förmåga att manipulera, ljuga och bedra folk. Den grava störningen uppstod inte den 10 augusti.

Genomgående under den rättspsykiatriska undersökningen försöker han framställa sig i god dager och överbetonar att han inte är våldsam. Han försöker inbilla omgivningen att hans sexualitet är fin, mild och enbart erotisk. Hans hypersexualitet (promiskuös är ett kriterium vid psykopati) har han transformerat till nyfikenhet; att han är experimentell och öppensinnad och lever i ett öppet förhållande.
Han har således hittat sin nisch, sin väg att leva likt en Dr Jekyll och Mr Hyde och han är inte unik som psykopat och sexualsadist. Normativt sex eller på en acceptabel nivå men med ett monsters tändningsmönster i det fördolda är en klassiker, att omgivningen chockas är ett kvitto på hans förmåga som dubbelnatur. Han har suktat i åratal och parallellt runkat och tänt på våld, tortyr och mord gällande kvinnor.

Beträffande de kvinnor han pippat har han fått mentalt och verbalt utlopp för det extrema, han har sökt sig till kvinnor som antingen är fascinerade av döden, underdåniga sexuellt (S/M) och som suktar efter hans beskrivningar om makt; att förnedras.
Han har fått högläsa om tortyr mot kvinnor, han har fått se animerad tortyrfilm med en av dem. Han sägs utöva rollspel där han får vara hotfull vilket sammanfaller med hans naziuniform på S/M fester och likaså som Kapten Vladimir. Han själv är lugn och fin, kvinnorna extrema:
"Vi talte dog meget om det. Hun var meget ekstrem seksuelt." live dr
" Peter Madsen fortæller om en af sine elskerinders "meget stærke sadomasochistiske side" - som han ikke kunne leve op til." live tv2
"Kvinderne var ifølge Madsen mere ekstreme seksuelt end ham." live seoghör
"Hun har en meget sadomasochistisk, som jeg ikke kan følge med i", siger han" liveseoghör
"Peter Madsen begynder at fortælle, at den bekendte har ekstreme seksuelle tendenser." liveseoghör
" Hun havde en superseksualitet (..)." live bt
"De var nogle af de meget vilde piger. Og jeg var den kedelige." live bt

Fortsättningsvis har han släpat på DK som nog är bland det mest underdåniga och lättmanipulerade som skådats. Enligt PM har hon inställningen att "Rigtige mænd er gerningsmænd" och hon proteserade inte mot beskrivningen som fanns i live innan hon själv vittnade.

Han har mycket troligt runkat och fantiserat och lyckats hålla ställningarna tills något bär honom emot.

Med tanke på att han själv och hans omgivning beskriver honom konstant tänjande på gränser, söker det extrema, jagar eufori och kickar kan man räkna ut med arslet att mordet flyttade hans gränser (såtillvida han inte agerat innan i det fördolda). Därför är han farlig. Därför kan han balla ur igen.
Han nöjer sig inte med mindre och att han inte gått till angrepp fysiskt innan mordet säger inte ett dugg vid en riskbedömning.
Exfrun vet vi tyvärr inte nåt om, det kan dock inte varit frid och fröjd - de har haft uppehåll i relationen 2013, han flyttade samman med D.
Senast redigerad av develi 2018-05-19 kl. 16:07.
Citera
2018-05-19, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det vore väldigt dumt att tolka PM ur ett annat perspektiv än den han de facto är som gravt störd person och det är hög tid att du presenterar alla dessa "felaktiga,falska påståenden som det inte finns minsta belägg för" relaterat till PCL-r.

- Ingen påstår att PM HAR begått brott i det förflutna, men håller möjligheten ÖPPEN trots att det inte återfunnits DNA-träffar när han körts i register. Argument för detta är välbeskrivet.

- Anledningen till att bot, terapi och rehabilitering inte anses verksam är förankrat i vetenskap kring psykopati.

- Att han har lättantänd aggression finns det flertal som vittnar om både via media och i rätten. Att ingen beskriver fysiskt våld i det förflutna är inte ett sunt tecken gällande PM överlag.

 Mordet ger nämligen facit på hans kapacitet gällande grovt fysiskt våld.
 Hans hårddisk visar hans sanna, perversa tändningsmönster.
 Mentalerklæringen beskriver hans störda personlighet och svårt avvikande sexualitet.
 Mentalerklæringen påvisar hans extrema förmåga att manipulera, ljuga och bedra folk. Den grava störningen uppstod inte den 10 augusti.

Genomgående under den rättspsykiatriska undersökningen försöker han framställa sig i god dager och överbetonar att han inte är våldsam. Han försöker inbilla omgivningen att hans sexualitet är fin, mild och enbart erotisk. Hans hypersexualitet (promiskuös är ett kriterium vid psykopati) har han transformerat till nyfikenhet; att han är experimentell och öppensinnad och lever i ett öppet förhållande.
Han har således hittat sin nisch, sin väg att leva likt en Dr Jekyll och Mr Hyde och han är inte unik som psykopat och sexualsadist. Normativt sex eller på en acceptabel nivå men med ett monsters tändningsmönster i det fördolda är en klassiker, att omgivningen chockas är ett kvitto på hans förmåga som dubbelnatur. Han har suktat i åratal och parallellt runkat och tänt på våld, tortyr och mord gällande kvinnor.

Beträffande de kvinnor han pippat har han fått mentalt och verbalt utlopp för det extrema, han har sökt sig till kvinnor som antingen är fascinerade av döden, underdåniga sexuellt (S/M) och som suktar efter hans beskrivningar om makt; att förnedras.
Han har fått högläsa om tortyr mot kvinnor, han har fått se animerad tortyrfilm med en av dem. Han själv är lugn och fin, kvinnorna extrema:
"Vi talte dog meget om det. Hun var meget ekstrem seksuelt." live dr
" Peter Madsen fortæller om en af sine elskerinders "meget stærke sadomasochistiske side" - som han ikke kunne leve op til." live tv2
"Kvinderne var ifølge Madsen mere ekstreme seksuelt end ham." live seoghör
"Hun har en meget sadomasochistisk, som jeg ikke kan følge med i", siger han" liveseoghör
"Peter Madsen begynder at fortælle, at den bekendte har ekstreme seksuelle tendenser." liveseoghör
" Hun havde en superseksualitet (..)." live bt
"De var nogle af de meget vilde piger. Og jeg var den kedelige." live bt

Fortsättningsvis har han släpat på DK som nog är bland det mest underdåniga och lättmanipulerade som skådats. Enligt PM har hon inställningen att "Rigtige mænd er gerningsmænd" och hon proteserade inte mot beskrivningen som fanns i live innan hon själv vittnade.

Han har mycket troligt runkat och fantiserat och lyckats hålla ställningarna tills något bär honom emot.

Med tanke på att han själv och hans omgivning beskriver honom konstant tänjande på gränser, söker det extrema, jagar eufori och kickar kan man räkna ut med arslet att mordet flyttade hans gränser (såtillvida han inte agerat innan i det fördolda). Därför är han farlig. Därför kan han balla ur igen.
Han nöjer sig inte med mindre och att han inte gått till angrepp fysiskt innan mordet säger inte ett dugg vid en riskbedömning.
Exfrun vet vi tyvärr inte nåt om, det kan dock inte varit frid och fröjd - de har haft uppehåll i relationen 2013, han flyttade samman med D.
Jag har bemött förklenande,ringaktande,misstänkliggörande skitsnack utan belägg av KiM och hennes anhöriga. Och det är jag inte ensam om. Däremot är det nästan ingen som reagerar när PM utsätts för detta.Nu tycker jag inte synd om PM. Men han har en familj ,en fd fru samt halvsyskon som lider. Dessutom tycker jag att man ska hålla sig till sanning och fakta så gott man förmår. Tjänar ett fall på rent förtal och skitsnack av både offer och förövare?
Jag har varit med i tråden sedan ca 15/9. Det är säkert mycket lögnaktigt "skitsnack" som städats bort under tiden.
Men jag försäkrar att det varit gott om det, både vad det gäller mordoffer och GM.

Det övriga du skriver (?) Du behöver inte predika för kören.
Att PM är farlig/oberäknelig behövs ingen RPU för att konstatera. Hans grova brott talar för sig själv.
När det gäller terapi så finns det visst saker att göra. Man kan bota Patologiska lögnare genom terapi.
Man kan med terapi och mediciner göra något åt sexuellt missbruk,perversitet osv.
Så även en psykopat (de är ju olika, alla är ju inte snedvridna sexuellt tex.)
Varför tror du annars att de bedriver terapi samt psykiatri i högriskfängelser?

Amagermannen var farlig för okända kvinnor. Jag tror på samma sätt att PM är farlig för okända kvinnor. Sexualförbrytare båda. Och jag är säker på att PM hade fortsatt om han kommit undan med det här mordet. DVS Blivit en ny Amagerman.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-19 kl. 16:44.
Citera
2018-05-19, 16:23
Medlem
Citat:
Nya beslutet om Peter Madsens fängelseliv

Efter att ha omfattats av brev- och besökskontroll får nu Peter Madsen friare tyglar.
Restriktionerna hävs och den danske ubåtsbyggaren får möjlighet att skicka, och ta emot, brev utan censurering.
– De är upphävda, skriver Peter Madsens advokat Betina Hald Engmark i ett sms till BT.

Citat:
Peter Madsen har varit en flitig brevskrivare från häktet, även då han omfattades av begränsningarna. Dansken har bland annat skrivit brev till sin älskarinna Deidre King, kort efter att han anhölls misstänkt för mordet.
”Jag har sparat alla härliga dofter som du har skickat mig, och jag känner av din närvaro varje gång jag läser det brev som du skickade till mig”, har han bland annat skrivit i ett av sina brev till Deidre.
Tre handskrivna brev har Peter Madsen skickat till Kim Walls vän, journalisten May Jeong, vilket hon berättar om i en artikel i tidningen Wired. Jeong tog kontakt med Madsen för att hon ville få reda på vad som hade hänt med Kim Wall.
I breven berättade Madsen om hur tråkigt det var i häktet och att han bara hade papper och penna att sysselsätta sig med.

https://www.expressen.se/kvallsposten/nya-beslutet-om-peter-madsens-fangelseliv/
Citera
2018-05-19, 16:32
Medlem
Citat:
Nej jag menade bara att upplysa dig med info. Du är tydligen inte så upplyst om PM.
Om du har fel fakta så drar du ju helt fel slutsatser.

Det fetade: Det händer att PM när han blir frustrerad,inte hittar sina verktyg osv kastar verktyg omkring sig. Men han har aldrig kastat verktyg efter andra. Hans närmsta vänner,familj säger att han undvek våld. Ingen slagskämpe,inga krogslagsmål.
Det finns inga vittnesmål om något våldsamt eller övergrepp bakåt i hans historia.
Jag har svarat dig i tron att du var intresserad av fallet. (?)
Kan du lämna ett konkret exempel på "halmgubbeangrepp". (?)
Självklart kommer jag att respektera att du inte vill ha svar på dina fantasier.
Men sluta då själv att svara mig med dina fantasier. OK?
Jag är lyckligtvis bättre informerad om PM än du, i betydelsen insikt om vad alla fakta betyder. Du går vilse i alla detaljer och tror att man kan matematiskt räkna ut hur PM fungerar.

Du har några framträdande färdigheter: falska debattknep, spydighet, dryghet. Vad halmgubbegrepp är, har du uppenbarligen ingen koll alls på och jag har inte tid att undervisa dig. Det är ditt favoritgrepp - mot alla opponenter i tråden. Kör på bara, alla vet ju hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in