Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Ja, Madsen ser inte det minsta farlig ut.
Tvärtom, han ser pojkaktig och charmig ut. Han är inte direkt bildskön men har ett fördelaktigt utseende.
Jag kan förstå att det finns tjejer som faller för honom men steget till att ta kontakt borde vara mycket långt bort.
Ja, att han ser snäll och harmlös ut i kombination med att han är väldigt manipulativ är livsfarligt.
Det manipulativa är ju inte direkt att han sätter sig ned och bestämmer sig för att föra någon bakom ljuset.
Utan att han är det i sin natur. Det sitter i ryggraden på honom, jämt. Likaväl som att ljuga.
Han har väl i hela sitt vuxenliv byggt upp en persona för att dölja för omvärlden sitt verkliga jag.
Lagt väldigt mkt tid på att framhålla "sina sunda kärnvärderingar", att han avskyr våld i allmänhet och i synnerhet mot kvinnor. Madsen "talar inte våldets språk" osv Och lagt oerhört med tid på att framställa sig som ofarlig.
Han ljuger väldigt trovärdigt.
Så även om man säkert vet att han ljuger så tror man ändå att lite kan nog vara sant, självupplevt liksom. Eftersom han ljuger så lätt och med verklig inlevelse.
Att han ser ut som en karikatyr med det rödaktiga håret rakt upp på hjässan av seriefiguren Tintin även han uppfinnare gör väl sitt till helhetsbilden.
Att han är impulsiv och driftstyrd har han ju bevisat genom sitt val av mordoffer.
Det var ju absolut det ur en mördares synpunkt sämsta valet.
Så nog är Madsen en verkligt farlig brottsling.
Jag tror att han hållit sig på den "smala stigen" hela livet eftersom hans stora livsdröm rymden och berömmelse var det viktigaste för honom. Ingenting fick komma i vägen för det.
Nu har han inget att förlora och är nog farligare än någonsin.
Han saknar nog att vara Raket-Madsen. Men kan nog tänka sig en karriär som berömd, fruktad brottsling istället.