2018-04-28, 19:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Läste för en tid sen att den hamnade där kvällen/natten innan mordet. Kanske när han satt och kollade på "halsavskärningar", vilket är konstaterat. Nu hittar jag tyvärr ingen länk till det. Kanske nån annan har den?

Kanske var det också vid såna tillfällen PM körde med, som han kallar det, "autoerotik"?

Sädesvätskan i kalsongerna togs ju som intäkt för att det var ett sexuellt betingat mord. Men om den hamnade där dygnet innan mordet, så faller ju den argumentationen.

Åklagaren borde ha någon form av bevisning för när den hamnade i PM's kalsonger.
Citera
2018-04-28, 19:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Såg just en intervju med LGW, där han med sedvanlig total självsäkerhet återupprepar felspåret att styckningen var helt nödvändig för att dumpa kroppen.
https://www.youtube.com/watch?v=mGEHi6dhy9o

Då jag förstått att detta är en åsikt som helhjärtat delas av många i tråden så undrar jag varför?
Det finns två luckor som kan användas inifrån Nautilus. Den ena är tornluckan och den andra luckan som finns framför tornet. Tornluckan är självfallet inte den enklare lösningen, men omöjligt tål verkligen att diskuteras. Men iom att den främre luckan finns så är den diskussionen rätt meningslös.
Har jag missat något? Var den främre luckan omöjlig att använda?

Om jag inte minns fel så har polisen undersökt möjligheten att plocka ut en kropp a'la KW utan att stycka den, och det hade gått finfint. Så folk i tråden kan tycka vad de vill, det är tekniskt bevisat att styckning inte var nödvändigt av transportskäl, något vi lite mer insatta redan visste
Citera
2018-04-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I min värld skulle han haft kameran i ett fäste på huvudet. Det verkar dessutom att Kim var uppspänd i lodrät ställning så varför han skulle filma från golvet begriper jag inte?

Jag tror att Kim legat ner vid själva styckning/sågningen och han har då stått på knä och sågat.

Exakt vad PM gjorde med Kim under dessa fyra timmar vet vi inte. Hälften kanske ägnades åt styckningen.

Det värsta för mig är att jag är säker på att KW blev mördad på sista dyket. Det gör det så hemskt , fast jag tror det har gått till så.
När PM skickade ett sms till sin fru vid 23-tiden o han hörde KW skrika inifrån ubåten, så kanske han talar lite sant. ? Det handlade inte om gaserna eftersom dessa ska väl ha varit luktfria!? Tror däremot att det var att hon var fastbunden i ubåten o att han kunde höra hennes skrik på hjälp. Mår illa igen
Citera
2018-04-28, 19:45
Medlem
Citat:
Om PM fälls även i motsvarande Hovrätten och nobbas av Högsta Domstolen så kanske han erkänner allt och berättar om de vidrigaste detaljerna? Har han ingenting kvar att vinna så vill han kanske chockera, det sista han gör? Skulle inte förvåna mig det minsta.
Jag hoppades att PM skulle erkänna. Inte detaljer men varför?
Nu tror jag inte PM kommer att erkänna. Sin oerhörda stolthet är ju det enda han har kvar.
Enligt PM är han ett OFFER för hemska olycksomständigheter.
Och det tror jag han kommer att hålla fast vid. Liksom Quick (Sture Bergvall) som bråkade koleriskt med de få, som påstod att han INTE var en hemsk seriemördare. SB tog det som värsta förolämpningen. Han ville ju vara myten om sig själv.

Men när PM förlikat sig med sitt öde efter långt om länge och kanske blivit övergiven av sitt nuvarande kontaktnät så kommer det kanske ett erkännande. Men det är nog en finputsad historia som ändå inte framställer PM som den uslaste kvinnomördaren. Kanske en historia om frivilligt BD/SM sex som gick över styr.
För att sedan ändra förklaring femtioelva ggr.

Niclas Långström – Det kan ta många månader, till och med år, innan man förlikat sig med att ”nu är jag dömd för det här”.
https://www.sydsvenskan.se/2018-04-25/expert-kan-ta-ar-innan-madsen-forstar (repris)
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-28 kl. 19:47.
Citera
2018-04-28, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Det värsta för mig är att jag är säker på att KW blev mördad på sista dyket. Det gör det så hemskt , fast jag tror det har gått till så.
När PM skickade ett sms till sin fru vid 23-tiden o han hörde KW skrika inifrån ubåten, så kanske han talar lite sant. ? Det handlade inte om gaserna eftersom dessa ska väl ha varit luktfria!? Tror däremot att det var att hon var fastbunden i ubåten o att han kunde höra hennes skrik på hjälp. Mår illa igen

Dessvärre tror jag också att mord och styckning skedde vid dyket i Köge bukt. Han torterade henne så länge han kunde. Fy satan så hemskt!
Citera
2018-04-28, 19:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag vet inte, men just den detaljen er jävligt interessant faktiskt. Konstigt om dom inte ska kunna fastslå detta. Det att ingen spermier fanns i vätskan skulle man också gärna haft en "teknisk" förklaring på.

Kan nog finnas flera förklaringar till det, en att han är steriliserad.
Citera
2018-04-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Såg just en intervju med LGW, där han med sedvanlig total självsäkerhet återupprepar felspåret att styckningen var helt nödvändig för att dumpa kroppen.
https://www.youtube.com/watch?v=mGEHi6dhy9o

Då jag förstått att detta är en åsikt som helhjärtat delas av många i tråden så undrar jag varför?
Det finns två luckor som kan användas inifrån Nautilus. Den ena är tornluckan och den andra luckan som finns framför tornet. Tornluckan är självfallet inte den enklare lösningen, men omöjligt tål verkligen att diskuteras. Men iom att den främre luckan finns så är den diskussionen rätt meningslös.
Har jag missat något? Var den främre luckan omöjlig att använda?

Du har inte missat något alls. Han hade aldrig behövt stycka kroppen om det "bara" hade handlat om transportstyckning (defensiv styckning). PM har ännu inte gett ett tillfredsställande svar på varför han styckade kroppen, förutom uttalandet: "Har man ett stort problem så delar man upp det i mindre". Det säger det mesta om hur PM tänker som den psykopat han är, samt hur han ser på sin illgärning, ser en död kropp som skräp, som sopor. Ointressant. Typ: "ja, men det var DÅ det. Nu tar vi nya tag. Går vidare i livet. Fattar inte varför ni tycker det är så viktigt. Hon var ju död!"

Han är inte den enda styckmördaren som uttalat liknande fasansfulla saker och det säger väldigt mycket om hur en psykopat, en person helt utan mänskliga känslor tänker.
Citera
2018-04-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om jag inte minns fel så har polisen undersökt möjligheten att plocka ut en kropp a'la KW utan att stycka den, och det hade gått finfint. Så folk i tråden kan tycka vad de vill, det är tekniskt bevisat att styckning inte var nödvändigt av transportskäl, något vi lite mer insatta redan visste

Ja nog borde han klara av 54 kilo vare det är upp i tornet eller den främre luckan. (har för mig att den var låst utifrån, den främre alltså!) GW säger att det inte finns en chans att de kommer igenom båda två?? Hallå GW det finns rep också att använda
Citera
2018-04-28, 19:57
Medlem
Citat:
Sädesvätskan i kalsongerna togs ju som intäkt för att det var ett sexuellt betingat mord. Men om den hamnade där dygnet innan mordet, så faller ju den argumentationen.

Åklagaren borde ha någon form av bevisning för när den hamnade i PM's kalsonger.

Inte alls! Han kan ha grisat i kallingarna vid mer än ett tillfälle.
Citera
2018-04-28, 19:58
Medlem
valleros avatar
Citat:
Är LGW så oinsatt att han inte känner till den andra luckan? Var kommer denna övertygelse om att det absolut inte var möjligt ifrån (som förvisso inte spelar någon rättslig roll nu)?
Citera
2018-04-28, 19:58
Medlem
Citat:

Tror som du: styckningen var en del av njutningen (sk offensiv styckning).
Citera
2018-04-28, 20:00
Medlem
Citat:
Om PM fälls även i motsvarande Hovrätten och nobbas av Högsta Domstolen så kanske han erkänner allt och berättar om de vidrigaste detaljerna? Har han ingenting kvar att vinna så vill han kanske chockera, det sista han gör? Skulle inte förvåna mig det minsta.

Vem litar på vad en patalogisk lögnare säger? Han har inget att vinna på att "tala ut".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in