Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Om PM fälls även i motsvarande Hovrätten och nobbas av Högsta Domstolen så kanske han erkänner allt och berättar om de vidrigaste detaljerna? Har han ingenting kvar att vinna så vill han kanske chockera, det sista han gör? Skulle inte förvåna mig det minsta.
Jag hoppades att PM skulle erkänna. Inte detaljer men varför?
Nu tror jag inte PM kommer att erkänna. Sin
oerhörda stolthet är ju det enda han har kvar.
Enligt PM är han ett OFFER för hemska olycksomständigheter.
Och det tror jag han kommer att hålla fast vid. Liksom Quick (Sture Bergvall) som bråkade koleriskt med de få, som påstod att han INTE var en hemsk seriemördare. SB tog det som värsta förolämpningen. Han ville ju vara myten om sig själv.
Men när PM förlikat sig med sitt öde efter långt om länge och kanske blivit övergiven av sitt nuvarande kontaktnät så kommer det kanske ett erkännande. Men det är nog en finputsad historia som ändå inte framställer PM som den uslaste kvinnomördaren. Kanske en historia om frivilligt BD/SM sex som gick över styr.
För att sedan ändra förklaring femtioelva ggr.
Niclas Långström – Det kan ta många månader, till och med år, innan man förlikat sig med att ”nu är jag dömd för det här”.
https://www.sydsvenskan.se/2018-04-25/expert-kan-ta-ar-innan-madsen-forstar (repris)