Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Tror jag också.
I Sverige talar man om offensiv och defensiv styckning, där transportstyckning är av den defensiva typen. För att få bort kroppen, enbart. Den offensiva styckningen är den som begås av lustkänslor av att stycka.
Jag beskrev det som "den ultimata skändningen" i ett inlägg långt tillbaka i tråden.
Så styckningsakten är någonting jag tror han verkligen såg fram emot. Inte kanske lika mycket
som själva den utdragna tortyren och mordet men nästan.
Att kroppsdela var en uppgift han således lär ha tagit sig an med största entusiasm. Njutit av processen hela vägen trots den förfärliga lukt som måste ha varit i det stängda, lilla utrymmet.
Sitt offer ville han verkligen förstöra så mycket det bara gick. Även efter dödens
inträdande. Sen så inbillade han sig väl att hans chanser att klara sig från mordet skulle öka
om han tog isär kroppen.
Och när jag såg Leif GW:s program igår om ubåtsdramat och fick åter skåda detta väldiga
hav där allt utspelade sig så förundras jag åter storligen över att man verkligen lyckades
påträffa alla dessa kroppsdelar. Det är helt otroligt att det lät sig göras.
Förstår mycket väl att PM ett tag kände sig säker på att komma undan och ha begått
"det perfekta brottet".
Men då visste han inte om vad svenska likhundar förmår när dessa konsulteras...