2018-05-06, 00:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Citera mig. Obs inte klipp och klister! Man måste både titta på bevis,fakta + RPU ( + MO.)

Om man ska våga tro Leif GW har de sökt på DNA + MO i hela EU-området + USA (de länder PM besökt) men inte funnit något.
Jag citerar en viss mening med ändamålet att highlighta - sammanhanget var helt oväsentligt i sig.

Förstod du inte vad jag skrev?
Att använda en tankeform liknande profilering - dock med känd fakta om gärningsperson - frångår inte känd fakta, bevisning eller indicier.
Exakt VAD är fantasier?

Förloppet utgår helt på faktabas, att hon har tecken på bindning osv.

Vad har helt plötsligt GW och kontroll om han är en seriemördare med saken att göra?
Citera
2018-05-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha.
Det var mycket gömma där du..

Trosorna låg under golvplattorna i maskinrummet.
Strumpbyxor och block låg däremot öppet. Det samma gäller overallen.
De var således inte gömda överhuvudtaget.

Hade han planlagt att sänka UC3 med flit så hade han väl rimligtvis packat det i påsar likt allt annat:

I den dumpade påsen låg hennes skor, den orange tröjan, hennes bh och kjol.
Sen var det bitar av kabel, en svart remsa av nåt slag, fyra spännband med metallspänne, en strumpa, toalettpapper, nylonsnöre, två rör i metall och tio hylsor till hylsnyckel samt kniven.
Är "block" KW:s notisblock ? Oavsett om hon förde anteckningar på papper eller dator eller smartphone, så skulle ju en intervju ha resulterat i något. PM borde ha tillfrågats om hur intervjun gick till, vad den resulterat i och varför han förstört/gjort sig av med detta (om så var fallet). Jag har inte följt fallet så noga, så jag vet inte vad som varit uppe. Man kan ju tycka att det finns tillräckligt för att fälla honom, men intervjuen (som han väl måste påstå ha ägt rum) skulle jag tycka vore intressant att avhandla. Om det t o m vore så att en påbörjad intervju funnes bevarad, så skulle den ju kunna mer eller mindre vittna om skeendet .
Citera
2018-05-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja, varför inte, eller så råkade han skära av dom när han avlägsnade/skar ner henne efter mordet.
Kommer inte ihåg vart dom hittades faktiskt.
De hade funnit mycket hår i duschutrymmet (i en länspump läste jag senast) som kanske indikerar på att PM avskiljt huvudet där inne. Men också fyra avskurna med kniv hårslingor. Eftersom de inte flutit bort med genomspolningen av saltvatten så bör han gömt dem. Kanske under metallplattan. Det har aldrig framkommit var de fann hårslingorna. Eller så är det en tidningsanka. Felaktig uppgift. (?)
Citera
2018-05-06, 00:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Tack för podcasts. Jag tror dig, eftersom du gjort rejäl research på DD.
Jag själv har inte djupdykt i hennes historia. Det lilla jag skummade på henne tyckte jag sa allt.

Att jag trodde på hennes biopoläritetsdiagnos beror på att det märktes tydligt från början att hon "inte har alla hästarna hemma" alltid. Mycket dramatik hela tiden. (Obs. inget generellt om den sjukdomen här, de som fått kontroll på sin sjukdom med medicin är trovärdiga,vettiga som vem som helst så klart.)

Om hon nu träffade PM som betalande kund hemma, så är det lite märkligt att hon tar bort hans hand från sitt lår flera gånger. "Han kunde inte ta ett nej." säger Dorthe. Javisst ja, hon utför inte sexuella tjänster mot betalning.
Hon dricker enbart kaffe med torskarna (mot betalning)

Det är ganska uppenbart att polisen INTE kunde använda DD som trovärdigt vittne efter lite research på nätet.

Som om grandiosa PM skulle betala för sex.
Självklart fick han nej till gratis-sex!
Citera
2018-05-06, 00:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Är "block" KW:s notisblock ? Oavsett om hon förde anteckningar på papper eller dator eller smartphone, så skulle ju en intervju ha resulterat i något. PM borde ha tillfrågats om hur intervjun gick till, vad den resulterat i och varför han förstört/gjort sig av med detta (om så var fallet). Jag har inte följt fallet så noga, så jag vet inte vad som varit uppe. Man kan ju tycka att det finns tillräckligt för att fälla honom, men intervjuen (som han väl måste påstå ha ägt rum) skulle jag tycka vore intressant att avhandla. Om det t o m vore så att en påbörjad intervju funnes bevarad, så skulle den ju kunna mer eller mindre vittna om skeendet .
Jupp, hennes kladdblock eller hur det nu var pojkvännen uttryckte sig.

Det har det noterats att det var kvar (samt strumpbyxor och trosor) och han har fått frågan kopplad till hans intresse för bok som handlar om Amagermannen och om han tänkt lägga ut för att vilseleda polis. Den andra frågan var om det handlade om troféer, dvs att spara som mementos.
man vill leda in på planering (sparat för att lägga vilseledande spår). ÅK lär inte intressera sig för vad som framkom i en intervju på samma sätt som oss och PM har beskrivit att det sker en intervju, att hon ställde bra frågor. Antagligen är det ingen idé om herr psykopat och patologisk lögnare redan bestämt sig att det var frid och fröjd för att komma undan vad som står i stämningsansökan.

Däremot;
är det intressant i mitt tycke att hon skrev för wired vilket han är helt medveten om och att hon skrev om fienden (CS). Han sägs hata VonB och han har bloggat i flera år på Wired.
Det lär inte vara guldläge för Kim ihop med att raketen inte var startklar.
Citera
2018-05-06, 00:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Det här finns:
" I den første time legede vi med ubåden. Den næste time lavede hun interview, siger Peter Madsen.
- Hvordan interviewede Kim Wall dig? spørger anklager.
- Det var en samtale om de forskellige projekter, som jeg havde. Hun sagde, at hun på et tidspunkt brugte sin telefon som notesbog.
Kim Wall brugte angiveligt programmet Notesblok på sin telefon, ifølge anklagerens oplysning.
- Det synes jeg, at jeg så. Jeg er ikke sikker, siger Peter Madsen. Live bt

"Jeg kan huske, at jeg har fri, og det er solskinsaften. Der har været et kamerahold, og så ringer Kim og spørger, om vi kan lave et interview. Hun fortæller, at hun gerne vil komme allerede samme aften og er 100 meter væk. Jeg vurderer det som et meget vigtigt interview. Jeg kender ikke Kims baggrund, men hun skal skrive til Wired. Og jeg har jo gang i en slags kapløb, så hvis det kan nævnes i et vigtigt medie, vil jeg jo gerne have det. Så at Kim vil lave en artikel om begge projektet, bliver jeg nødt til at tage mig af." live seoghör
Citera
2018-05-06, 00:29
Medlem
Citat:
Jupp, hennes kladdblock eller hur det nu var pojkvännen uttryckte sig.

Det har det noterats att det var kvar (samt strumpbyxor och trosor) och han har fått frågan kopplad till hans intresse för bok som handlar om Amagermannen och om han tänkt lägga ut för att vilseleda polis. Den andra frågan var om det handlade om troféer, dvs att spara som mementos.
man vill leda in på planering (sparat för att lägga vilseledande spår). ÅK lär inte intressera sig för vad som framkom i en intervju på samma sätt som oss och PM har beskrivit att det sker en intervju, att hon ställde bra frågor. Antagligen är det ingen idé om herr psykopat och patologisk lögnare redan bestämt sig att det var frid och fröjd för att komma undan vad som står i stämningsansökan.

Däremot;
är det intressant i mitt tycke att hon skrev för wired vilket han är helt medveten om och att hon skrev om fienden (CS). Han sägs hata VonB och han har bloggat i flera år på Wired.
Det lär inte vara guldläge för Kim ihop med att raketen inte var startklar.
Innehåller blocket anteckningar av henne då ? Avslutade eller avbrutna ? Jag föreställer mig att en intervju av den typen skulle pågå tills hon stigit iland igen. I så fall kan man teoretsikt i anteckningarna urskilja tiden för en attack. Om hon jobbat med moderna hjälpmedel, så hade man ju rentav haft en tidsstämpel. Men anteckningar skulle ju ge en indikation om samtalsämnet vid tidpunkten för attacken. Inte för att jag vet om hennes frågor kunde ha någon speciell effekt på honom, jag kanske töjer på ett tunt fynd.
Citera
2018-05-06, 00:31
Medlem
Citat:
Jag citerar en viss mening med ändamålet att highlighta - sammanhanget var helt oväsentligt i sig.

Förstod du inte vad jag skrev?
Att använda en tankeform liknande profilering - dock med känd fakta om gärningsperson - frångår inte känd fakta, bevisning eller indicier.
Exakt VAD är fantasier?

Förloppet utgår helt på faktabas, att hon har tecken på bindning osv.

Vad har helt plötsligt GW och kontroll om han är en seriemördare med saken att göra?
Jag tyckte du skrev att PM led av svår psykopati. (Har han fått sin diagnos nu?)
Och PM "ÄLSKAR VÅLD" mot kvinnor. Hans avvikande sexualitet är att han sammanblandar sex + våld.
Men uppenbarligen har PM hållit det i schack med grovt SM sex och filmer om tortyr/mord.
En "inre värld" som han inte agerat ut.

Den misslyckade raketuppskjutningen fick PM in i en cirkel av sexuella fantasier som fick honom att byta fokus från rymden till att vilja förverkliga en sexuell vidrig fantasi.

Fakta. PM har varit ute med ca 250 kvinnor i N.Samtliga har hälsan och intygar dessutom att PM behandlat dem väl.

Fakta. I Köpenhamns BD/SM värld i Köpenhamn finns inga vittnesmål alls om övergrepp,gränsöverskridande beteende.

Fakta,enligt Leif GW. Med all sannolikhet PMs debutmord.PGA inget som matchar i EU,USA med PMs DNA samt MO.

Klok förklaring till mordet. Professor Niclas Långström (du vet bättre förstås, än en professor i rättspsykiatri. )
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-06 kl. 01:11.
Citera
2018-05-06, 00:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Innehåller blocket anteckningar av henne då ? Avslutade eller avbrutna ? Jag föreställer mig att en intervju av den typen skulle pågå tills hon stigit iland igen. I så fall kan man teoretsikt i anteckningarna urskilja tiden för en attack. Om hon jobbat med moderna hjälpmedel, så hade man ju rentav haft en tidsstämpel. Men anteckningar skulle ju ge en indikation om samtalsämnet vid tidpunkten för attacken. Inte för att jag vet om hennes frågor kunde ha någon speciell effekt på honom, jag kanske töjer på ett tunt fynd.
Ingen uppgift finns mig veterligt. Har även funderat på om det var förstört av saltvatten, det dröjde ju nån dag med bärgning och sen tömdes den ur sakta.

Se separat inlägg om vad hon använde. Har citerat från live åt dig.
Citera
2018-05-06, 00:33
Medlem
Citat:
Det här finns:
" I den første time legede vi med ubåden. Den næste time lavede hun interview, siger Peter Madsen.
- Hvordan interviewede Kim Wall dig? spørger anklager.
- Det var en samtale om de forskellige projekter, som jeg havde. Hun sagde, at hun på et tidspunkt brugte sin telefon som notesbog.
Kim Wall brugte angiveligt programmet Notesblok på sin telefon, ifølge anklagerens oplysning.
- Det synes jeg, at jeg så. Jeg er ikke sikker, siger Peter Madsen. Live bt

"Jeg kan huske, at jeg har fri, og det er solskinsaften. Der har været et kamerahold, og så ringer Kim og spørger, om vi kan lave et interview. Hun fortæller, at hun gerne vil komme allerede samme aften og er 100 meter væk. Jeg vurderer det som et meget vigtigt interview. Jeg kender ikke Kims baggrund, men hun skal skrive til Wired. Og jeg har jo gang i en slags kapløb, så hvis det kan nævnes i et vigtigt medie, vil jeg jo gerne have det. Så at Kim vil lave en artikel om begge projektet, bliver jeg nødt til at tage mig af." live seoghör
OK, du besvarar en del av mina följdfrågor. Nu kom jag på en till: hon måste ju ha fotograferat honom !
Citera
2018-05-06, 00:37
Medlem
Citat:
Ingen uppgift finns mig veterligt. Har även funderat på om det var förstört av saltvatten, det dröjde ju nån dag med bärgning och sen tömdes den ur sakta.

Se separat inlägg om vad hon använde. Har citerat från live åt dig.
Vi har pratat om lott, men sammantaget fått ut vad som finns tillgängligt och vad man kan ställa sig för frågor. Det är fascinerande vad detta slutna rum kan ge anledning till för många frågor. Tack !
Citera
2018-05-06, 00:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tyckte du skrev att PM led av svår psykopati. (Har han fått sin diagnos nu?)
Men have mercy..
Har du problem med läsförståelsen, är du faktaresistent eller vad brister?
Det är skrivet flera ggr från live - RPU och även vad ÅK säger.
Citat:
Och PM "ÄLSKAR VÅLD" mot kvinnor. Hans avvikande sexualitet är att han sammanblandar sex + våld.
Men uppenbarligen har PM hållit det i schack med grovt SM sex och filmer om tortyr/mord.
En "inre värld" som han inte agerat ut.
Ja, han ÄLSKAR tydligen våld - speciellt mot kvinnor med tanke på hans tändningsmönster sett till hårddisk.
Han må sammanblanda våld med sex - men uppenbart har han levt ut sina galna fantasier.
Citat:
Den misslyckade raketuppskjutningen fick PM in i en cirkel av sexuella fantasier som fick honom att byta fokus från rymden till att vilja förverkliga en sexuell vidrig fantasi.
Troligen trigger.
Citat:
Fakta. PM har varit ute med ca 250 kvinnor i Nautilus. Samtliga har hälsan och intygar dessutom att PM behandlat dem väl.
Fakta. I Köpenhamns BD/SM värld i Köpenhamn finns inga vittnesmål alls om övergrepp,gränsöverskridande beteende.
Säger inte ett skit med facit i hand gällande vad han gjort mot Kim, men mordet, hårddisk och sms överensstämmer däremot mer än övertydligt.
Har du svårt att förstå innebörden av att leva dubbelliv?
Citat:
Fakta,enligt Leif GW. Med all sannolikhet PMs debutmord.PGA inget som matchar i EU,USA med PMs DNA samt MO.
Klok förklaring till mordet. Professor Niclas Långström (du vet bättre förstås, än en professor i rättspsykiatri. )
Har inte sagt ett ord för närvarande om det är debut eller inte. Jag tar det dock inte för ett ultimat facit att det inte finns DNA-träffar med tanke på vem han är och vad han gjort Kim.
Det gör inte Långström heller gällande det som framkom i intervjun med frågor om våldtäkter eller annat. Han håller frågan öppen, säger varken bu eller bä.

Jag har inte en enda gång ifrågasatt Långström eller ansett mig bättre vetande - men det är inte första gången du försöker insinuera dynga gällande motdebattör.
Du har en rätt ful verktygslåda i debatter.
Senast redigerad av develi 2018-05-06 kl. 00:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in