2018-05-04, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Han frikändes inte! Han fälldes till livstids fängelse. Du får sluta skriva sådana dumheter!
Haha, jag vet att det var ett jättelångt inlägg, men om du orkar läsa till slutet så ser du att det står att han frikändes från en av åtalspunkterna – brott mot sjölagen. (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-05-04, 08:26
Medlem
Citat:
OM du hade bemödat dig med att gå tillbaka till det JAG FAKTISKT SKREV, och inte bara citerat dig själv med en av mina meningar tagen ur sin kontext, så kanske, KANSKE, du hade fattat innebörden av det skrivna. Men jag förstår att du tydligen tycker att både det första och det andra är för mycket begärt.
Tittar man på det du faktiskt skrev (och som jag citerade) så står det ordagrant "hon saknar skador som tillfogats henne innan döden". Det var det jag undrade om du kunde styrka, för det motsägs av rättsläkaren. (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-05-04, 09:31
Medlem
Blackslayers avatar
Har ej följt fallet. Men hur har han torterat henne? Framkommer det?
Citera
2018-05-04, 09:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Jo, det gör rättsläkaren. Du får läsa igen och fundera över vad det som står faktiskt innebär!

Men din citering av ett gammal flashbackinlägg, det kan inte vara ett misstag?

Ur domslutet. I levande livet:

Retten lægger endvidere vægt på, at der på afdødes torso og afdødes hoved er fundet spor efter tegn på vold i levende live på henholdsvis højre sædeballe og ved højre kæberand, idet der er fundet et område med underhudsblødninger på højre kæberand og på højre side af halsen, hvilket mærke havde et karakteristisk udseende, som gav mistanke om, at det var påført ved at en genstand havde trykket mod området. Derudover blev der på torsoen fundet tegn på vold opstået omkring dødens indtræden eller kort tid efter i form af et stiksår på brystkassens forside med stiklæsion gennem brystbenet, en række stiksår og snit-/stiksår på de ydre kønsdele, fire stiklæsioner i vagina og en stiklæsion i den nedre del af bughulen. Retten lægger vægt på, at der påvistes blodudtrædning og mulig blodudtrædning i væv udtaget henholdsvis ved en læsion nær endetarmen og ved en læsion i vagina, samt en blodansamling i det lille bækken.
Citera
2018-05-04, 09:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej, jag tvivlar inte. Madsen är nog knappast oskyldig till att ha styckat KW men jag tror samtidigt inte att händelseförloppet såg ut så som GW/rätten tror eller inbillar sig eller du då för den delen.

Det finns utrymme för en alternativ tolkning här, jag tror inte heller att Madsen är komplett galen eller en fullfjädrad sexualsadist.
Kan du utveckla dina påståenden med hjälp av argument ur domen och rättegången?
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-05-04 kl. 09:41.
Citera
2018-05-04, 11:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det kan ju vara hans youtube konto också "IMTheMagicRat" det kan också vara han som valt bilderna till den videon och andra videos som användare lagt upp.

Så Pink Floyd är musik han lyssnar på...
Ja... eller om det bara är bilderna han tittar på.

Råttan är produktiv:
http://tube.sarcheshmeh.us/channel.php?ch=UCqC0f-w4v8yRq6vW0kO7YLg&p=CH0QAA

...och PM verkar ha fastnat för användarens värsta bilder - men de allra värsta innehar han själv för eget bruk.
Citera
2018-05-04, 11:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Med facit i hand blir hans tänkande här ganska tydligt: Under täckmanteln att vi alla är så otroligt kontrollerade och övervakade, passar han på att lägga in delar av sina sadistiska fantasier och låtsas sedan vara den förste att fördöma dessa, dvs han försöker hitta stoff där han på ett till synes oskyldigt sätt kan få utlopp för sina innersta tankar.
Han är ovanlig då han är så expressiv samt att det ligger en hel del textmassa offentligt. Han väver in vad han egentligen vill prata om. Väljer ett ämne och expanderar via omskrivningar. Hans sätt att skriva får mig att tänka på krimreportern Vlado Tanesk som skrev artiklar om sina mord samt författaren Krystian Bala som skrev en bok i samma anda. Nämnde Bardeleben i ett annat inlägg som undersökte mord på horor som reporter och ägnade sig samtidigt åt seriemord.
Man behöver inte direkt fundera kring hybris där de njuter av sin underfundighet..
Citat:
Den här filmen nämndes f.ö. i en liverapportering att PM ska ha haft i sitt sortiment (Kill Bill):
https://www.imdb.com/title/tt0266697/mediaviewer/rm262421760
Han fascineras av filmer som handlar om mord, hämnd och sex. Inte helt otippat. Det som dock är intressant är att det handlar om skumma mord i allihopa.
Kill Bill handlar om yrkesmördare som blir sviken och startar en hämndaktion och börjar mörda hej vilt. Han säger han tänkte på seriemördarfilmen Seven då han paketerar i påsar efter styckningen.
En annan film han nämner är Kubrick's eyes wide shut. Han jämför sina sexuella eskapader på S/M klubbar och Kinky Saloons med denna. En virrig film om en som riskerar hamna i en mordhistoria via ett exlusivt sexparty där han bär mask.
Citera
2018-05-04, 13:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kan du utveckla dina påståenden med hjälp av argument ur domen och rättegången?

Domen är vad rätten kommit fram till men min alternativa teori går ut på att PM blivit rejält upphetsad av att ha en ung snygg kvinna ombord på sin ubåt och att han då försökt våldta henne/utsätta henne för sexuella handlingar som hon ej ville medverka i men det hela slutar istället med att han råkar döda henne i det bråk som följer och resten av händelseförloppet/styckningen sker då i panik eftersom han vill dölja brottet.

Det här låter enligt min mening betydligt mera logiskt än de scenarier som hittills målats upp.

Man kan dessutom ställa sig en högst intressant fråga, om mordet var planerat så betyder ju det i praktiken att PM dessutom planerade att sänka sin ubåt som han lagt ned så oerhört mycket arbete på?

Det finns ingen logik i detta så du kanske märker?

Däremot kan ubåten medvetet ha sänkts i panik just för att PM var desperat att sopa igen spåren efter våldtäktsförsöket/styckningen av KW.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-05-04 kl. 13:28.
Citera
2018-05-04, 13:39
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Domen är vad rätten kommit fram till men min alternativa teori går ut på att PM blivit rejält upphetsad av att ha en ung snygg kvinna ombord på sin ubåt och att han då försökt våldta henne/utsätta henne för sexuella handlingar som hon ej ville medverka i men det hela slutar istället med att han råkar döda henne i det bråk som följer och resten av händelseförloppet/styckningen sker då i panik eftersom han vill dölja brottet.
Men du...din teori förklarar inte hans förberedelser alls. Enligt dig så är det en vanlig våldtäkt som gått snett, men jag har väldigt svårt att förstå varför han band fast henne och vad en 50 cm lång spetsad mejsel har med en våldtäkt att göra. Din teori brister kraftigt.
Citera
2018-05-04, 14:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Men du...din teori förklarar inte hans förberedelser alls. Enligt dig så är det en vanlig våldtäkt som gått snett, men jag har väldigt svårt att förstå varför han band fast henne och vad en 50 cm lång spetsad mejsel har med en våldtäkt att göra. Din teori brister kraftigt.

En våldtäkt kan i teorin innefatta att GM binder fast offret för att förhindra motstånd och den där skruvmejseln måste inte nödvändigtvis ha med brottet att göra, är det 100% bevisat att den användes mot KW? I åklagarens gärningsbeskrivning har den använts för att tillfoga KW skada men vad är det som säger att åklagarens gärningsbeskrivning stämmer i varje enskild detalj?

Teorin om en våldtäkt/sexuellt övergrepp som urartar med gräsliga konsekvenser för KW är bara en hypotes men du kan kanske förklara varför PM planerade att sänka sin ubåt om mordet var planerat? Låter inte det enormt överdrivet för att inte säga extremt osannolikt att först planera att mörda en kvinna på en ubåt för att sen medvetet låta sänka ubåten?

Och vad är det för förberedelser du pratar om? Vattenslangen? Den oranga sågen? Metallrören? Är dom ett vattentätt bevis för ett planerat mord?
Citera
2018-05-04, 14:18
Medlem
Citat:
En våldtäkt kan i teorin innefatta att GM binder fast offret för att förhindra motstånd och den där skruvmejseln måste inte nödvändigtvis ha med brottet att göra, är det 100% bevisat att den användes mot KW? I åklagarens gärningsbeskrivning har den använts för att tillfoga KW skada men vad är det som säger att åklagarens gärningsbeskrivning stämmer i varje enskild detalj?

Menar du att Madsen egentligen inte tänkte mörda henne, utan våldta henne istället? Hur skulle han komma undan ett sådant brott tänker du? Sänkningen av ubåten ingick förmodligen inte i Madsens plan, utan det är vad han fick ta sig för när ubåten upptäckts till havs och var full av blod och han fick panik och fick sänka den.
Citera
2018-05-04, 15:20
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Nej, du påpekar inga logiska brister. Du påstår att det finns sådana, men du påpekar inga. Det är därför som det du kommer med bara är påhopp. Därtill missar du själv helt att ge din bild. Du ger dig bara på andra, helt utan sakliga argument. Och tills du har något sakligt att komma med, är det det sista jag säger till dig, för du har i sanning blivit ett troll!

Nu får du fan ge dig! När du "publiserade" et tänkt förlopp ska jag också göra det, självklart. Jag sitter vel fan inte här och lurar dig ut på tunn is för att själv fega ur och inte komma med et hendelsesförlopp. Det kommer har jag sagt, du får lära dig att ta ett ord för ett ord.
Det kommer om inte alt för länge, och då kan du gå på det så hårdt du vill. ( jag vill at du gör så, då det enda som betyder något nu, efter att Madsen är fälld, är att "rita upp" en så bra bild/ teori över vad som har gått före sig den natten som möjligt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in