Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Så där får i alla fall rätten inte tänka. Att man först bestämmer sig för att han är skyldig, och sedan tolkar alla bevis i ljuset av det. Jag hoppas att du inte är nämndeman...
Eh, nä. Jag är lika mycket nämndeman som du. Men jag har inte
bestämt att han är skyldig. Däremot har han bevisligen stuckit henne i underlivet medan hon levde, och han har kommit med tre falska berättelser om vad som hänt. Lägger man till att han styckat kroppen och agerat helt oberörd efteråt, att RPU visar att han är psykopat och en fara för andra, mm mm så...tar jag mig rätten att tolka allt i ljuset av det.
Du däremot har från början bestämt dig för att PM är oskyldig eftersom 'du är en väldigt god människokännare'. Därefter tolkar
du precis allt utifrån det. PM är ofarlig (så ofarlig att du gärna skulle låta din dotter åka med i ubåten), har Kim dött ligger den största skulden för det på henne själv, är PM i själva verket skyldig hoppas du ändå att han går fri eftersom han 'har så mycket att ge' och 'inte kommer göra om det eftersom han lärt sig sin läxa'.
Vi får se vad som händer när dom fallit. Vågar nog sätta en hunka på att den fällande domen enligt dig mindre beror på att han är skyldig, utan mer på att rätten 'vill vara PK' och drivs av en 'feministisk agenda'. Kanske toppat med 'ännu en seger för böglobbyn!' också.