2018-05-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hennes beskrivning lät inte påhittad på något sätt. Patetiskt att inte lita på henne pga att hon är fd porrskådis.
Men om PM hade en historia av sexuella övergrepp samt hotfullt uppträdande så borde det stått i domen.
Tycker du inte det borde varit en självklarhet? Hennes yrke har jag inga som helst synpunkter på.

Men om du googlar henne så är hon inte en "blyg viol" som månar om sin integritet. Tvärtom tycks hon vara väldigt förtjust i medial uppmärksamhet med namn och bild.
Citera
2018-05-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Det här var en både skrämmande och talande sammanställning som klart visar vad PM fantiserade om - och sedan också kom att förverkliga.

I sina blogginlägg väljer han ofta ämnesområden där han får chansen att stöpa om sina fantasier så att de hjälpligt kan illustrera det han valt att skriva om. - Här är ett av de sjukare inläggen i den vägen (skrivet mitt i natten efter att han kan antas ha betat av några av sina mer romantiska filmer):
https://ing.dk/blog/ny-sikrere-verden-181324
Titta gärna också lite närmare på de bilder som förekommer i videon han bifogar:
https://www.youtube.com/watch?v=GULxwBv6ge4&feature=youtu.be

Med facit i hand blir hans tänkande här ganska tydligt: Under täckmanteln att vi alla är så otroligt kontrollerade och övervakade, passar han på att lägga in delar av sina sadistiska fantasier och låtsas sedan vara den förste att fördöma dessa, dvs han försöker hitta stoff där han på ett till synes oskyldigt sätt kan få utlopp för sina innersta tankar. - T.o.m. hans nekrofila katt har fått vara med på ett hörn och kalasa på ett helt kranium. - Samma fenomen upprepades f.ö. under rättegången då han förklarade sitt tittande på olika halshuggningsfilmer med att han alltid tar parti för den svagare parten; att han är en mycket känslig person som t.o.m. gråter när han ser någon lida.
- - -
Den här filmen nämndes f.ö. i en liverapportering att PM ska ha haft i sitt sortiment (Kill Bill):
https://www.imdb.com/title/tt0266697/mediaviewer/rm262421760

Det kan ju vara hans youtube konto också "IMTheMagicRat" det kan också vara han som valt bilderna till den videon och andra videos som användare lagt upp.

Så Pink Floyd är musik han lyssnar på...
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-05-03 kl. 23:54.
Citera
2018-05-03, 23:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du läst om mitt inlägg som du tydligen slarvläste?

Jag tycker att det är väldigt motsägelsefullt med en porrfilmsaktris som bjuder på sig själv i media om både det ena och andra om sitt underliv (om du googlar henne) skulle måna om sin integritet i en rättegång?
Tvärtom tycks hon vara väldigt förtjust i medial uppmärksamhet. Med namn och bild.

Vems integritet är det då som ska skyddas? Knappast den åtalades. Tvärtom är det just sådana vittnesmål som hade behövts för att styrka åtalet. Jag vet att en del som haft med Madsen att göra inte vill förknippas med honom.
Med tanke på deras karriärer. Jag tror att de var sådana vittnesmål som skedde bak lykta dörrar.
Och som maskats i domen för att deras identiteter inte ska gå att avslöja. Något annat kommer jag inte på. (?)

Men om det fanns vittnesmål om tidigare sexuella övergrepp samt framförallt pikering så hade det alla gånger stått i domen (utan att namnge vittnen). Kan du verkligen tro något annat?

Jag vet inte! Vet du?
Citera
2018-05-03, 23:50
Medlem
Citat:
Men om PM hade en historia av sexuella övergrepp samt hotfullt uppträdande så borde det stått i domen.
Tycker du inte det borde varit en självklarhet? Hennes yrke har jag inga som helst synpunkter på.

Men om du googlar henne så är hon inte en "blyg viol" som månar om sin integritet. Tvärtom tycks hon vara väldigt förtjust i medial uppmärksamhet med namn och bild.
Har du läst hela förundersökningen?
Citera
2018-05-03, 23:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Nej. Det är även rättegångsreportrar samt flera andra "experter", debattörer. Jag kommer inte ihåg dem alla i tv-sofforna. Och inte alls enbart försvarsadvokater.

Jaha, så nu har reportrarna helt plötsligt också blivit experter. Alla som uttalar sig är experter snart.
Citera
2018-05-03, 23:52
Medlem
Citat:

Det kan vara så att av olika skäl så kunde detta vittnesmålet inte användas. Men det betyder inte att det inte kan stämma. Jag får absolut ingen känsla av att hon hittat på.
Citera
2018-05-03, 23:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
He,he du har ju svart bälte i påhopp. Nej, jag trollar inte, jag bara pekar på den logiska bristen i din teori. Du kan inte förklara det uppenbart ologiska i att Madsen skulle tillbringa 6.5 stillastående timmar i en trång ubåt ihop med ett lik.

Nej, du påpekar inga logiska brister. Du påstår att det finns sådana, men du påpekar inga. Det är därför som det du kommer med bara är påhopp. Därtill missar du själv helt att ge din bild. Du ger dig bara på andra, helt utan sakliga argument. Och tills du har något sakligt att komma med, är det det sista jag säger till dig, för du har i sanning blivit ett troll!
Citera
2018-05-03, 23:55
Medlem
Citat:
Du tycker det ja. Men människan är komplex och det går inte att säga att hon inte skulle värna om sin integritet. Hon är en människa med känslor som oss alla. Hon kanske av olika skäl inte ville framträda med namn. Finns måna tänkbara anledningar.
Men det stämmer ju inte. Detta skreks ju ut på löpsedlar med namn och bild. Eftersom Dorthe förekommer i pressen en hel del och är väldigt öppen så vet ju DD hur pressen jobbar.

Hon påstod att PM hade ringt till henne med förslag. Efter att polisen varit hemma hos henne och undersökt hennes telefoner blev det knäpptyst.

Man får väldigt bra betalt av pressen för nyheter. Även hittepå nyheter.
Min släkt har jobbat/jobbar med det där. Så fort en "kändis" har ont om stålar ringer de runt till tidningar och köpslår.
De allra flesta reportage om "kändisar" och "halvkändisar" du läser, är faktiskt på deras eget initiativ.
Ifall ni undrar varför "halvkändisar" förekommer om o om igen i pressen, år ut och in, så vet ni anledningen nu.

EDIT: Det beror alltså inte på att pressen jagar dem. Utan för att pressen måste fylla sin blaska med något i brist på bättre nyheter.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-04 kl. 00:43.
Citera
2018-05-03, 23:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Hennes beskrivning lät inte påhittad på något sätt. Patetiskt att inte lita på henne pga att hon är fd porrskådis.

Exaktemente. Det finns en debatt kring detta redan vid tiden för intervjun, här i tråden. Bara att gå dit och läsa för den som är intresserad. Samma sak där, massa grundlösa anklagelser mot henne, trots den bild hon gav som stämmer så väl in. Men det stack väl i ögonen på en del...
Citera
2018-05-04, 00:00
Medlem
Citat:
Har du läst hela förundersökningen?
Det vet du mycket väl att DK inte lämnar ut FUP.

Jag undrar om man möjligen får läsa hela domstolsbeskrivningen på 176 sidor?
Den har "släppts offentligt". Så det låter ju så i allafall.
Finns den utlagd på nätet?
Citera
2018-05-04, 00:07
Medlem
Citat:
Men det stämmer ju inte. Detta skreks ju ut på löpsedlar med namn och bild. Eftersom Dorthe förekommer i pressen en hel del och är väldigt öppen så vet ju DD hur pressen jobbar.

Hon påstod att PM hade ringt till henne med förslag. Efter att polisen varit hemma hos henne och undersökt hennes telefoner blev det knäpptyst.

Man får väldigt bra betalt av pressen för nyheter. Även hittepå nyheter.
Min släkt har jobbat/jobbar med det där. Så fort en "kändis" har ont om stålar ringer de runt till tidningar och köpslår.
De allra flesta reportage om "kändisar" och "halvkändisar" du läser, är faktiskt på deras eget initiativ.
Ifall ni undrar varför "halvkändisar" förekommer om o om igen i pressen, år ut och in, så vet ni anledningen nu.

Med namn under Rättegången. Hon kanske hade mer att berätta som vi inte känner till.
Citera
2018-05-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Exaktemente. Det finns en debatt kring detta redan vid tiden för intervjun, här i tråden. Bara att gå dit och läsa för den som är intresserad. Samma sak där, massa grundlösa anklagelser mot henne, trots den bild hon gav som stämmer så väl in. Men det stack väl i ögonen på en del...
Det har du fel i. Jag sa inget då. Men eftersom det här sensationella som man hoppats skulle komma fram,bara rann ut i

sanden efter att polis undersökt det, så tolkar jag det som en otrovärdig uppgift i alla fall. För bra för att vara sann.

Det har inget med hennes yrkesval att göra alls. Det är ju tvärtom, en sådan kvinna vi alla förväntat oss att det skulle vara.

Som metoo debatten. En del falska vittnesmål av kvinnor som dragits med och vill befinna sig i "hetluften" de med.
Tyvärr finns det ju sådana undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in