2018-04-25, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skruvmejsel och remmar är väl ändå inte från senaste tiden?
Ja,ja. Jag bjuder på att vara den korkade i klassen. Så är ni de smarta,duktiga,fina i klassen. Varsågod! (vuxna människor...?)
Citera
2018-04-25, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det låter troligt. Hur skulle annars PM hört talas om henne?
Privat är ett alternativ.
Citera
2018-04-25, 01:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
Finns det någon FUP att läsa. Är väl iof på danska? Men ändå intressant.
Ska bli intressant o se vad domen blir idag/imorgon. Kan han dömas till psykvård eller blir det direkt till fängelset om han blir fälld?
Finns ingen FUP, måste följa via live.
Vid fällande dom för mord blir det inte psykiatisk vård utan fängelse eller förvaring enligt rättspsykiatrisk undersökning (ej psykisk störning så han kvalar in via hallucinationer osv). Däremot har han en grav personlighetsstörning i klass med psykopati och störd sexualitet, helt pervers.
Citera
2018-04-25, 01:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja,ja. Jag bjuder på att vara den korkade i klassen. Så är ni de smarta,duktiga,fina i klassen. Varsågod! (vuxna människor...?)
Lägg ner. Däremot undvek du helt mitt inlägg och det du nämnde där (remmar, skruvmejsel) är rakt inte från senaste tiden.
Citera
2018-04-25, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Imorgon blir en spännande dag!

Någon som vet vilken information vi kommer få ta del av, utöver själva domslutet?

Kommer domen att bli tillgänglig för "gemene man", så man kan läsa den, på ett eller annat vis?

Någon som vet?
https://www.bt.dk/krimi/dommedag-for-peter-madsen-se-de-fire-scenarier-saadan-kan-ubaadssagen-ende
Citera
2018-04-25, 02:01
Medlem
Se7eens avatar
Citat:
Finns ingen FUP, måste följa via live.
Vid fällande dom för mord blir det inte psykiatisk vård utan fängelse eller förvaring enligt rättspsykiatrisk undersökning (ej psykisk störning så han kvalar in via hallucinationer osv). Däremot har han en grav personlighetsstörning i klass med psykopati och störd sexualitet, helt pervers.

Ok.
Ja att han e en störd pervers psykopat o narcissist osv finns det ju inga tvivel om vid det här laget. Så dom har alltså inte gjort en rättspsykiatrisk undersökning på honom eller? Personligen hoppas jag bara han får ett lååångt livstidsstraff o får ruttna i fängelset!! Tur man inte vet mörkertalet på dårar som han. Fyfan!
Citera
2018-04-25, 02:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Norsk journalist som blev inbjuden till ubåten för några få år sen

https://www.tv2.no/nyheter/9817301/
Det var så intressant att jag citerar in då länkar riskerar brytas.
Citat:
– Vi avtalte en dag jeg skulle komme ned, men da jeg kom dit var det ingen Peter Madsen der, sier Hvamb. Hvamb og fotografen snakket med flere av de andre som var der, og fikk laget en reportasje til programmet «Lørdagsmagasinet» på TV 2.

Etter en stund fikk hun en av de andre til å kontakte Madsen, og etter at opptakene var ferdig kom han til verkstedet.

Det ble ikke som Hvamb hadde forstilt seg.

– Plutselig var han her, og da begynte han å kjefte på meg. Helt ut av det blå. Han sa jeg ikke var til å stole på, ingen kvinnelige journalister var det, og han sa alle journalister var ute etter å fremstille ham som gal, sier hun.

Hvamb har intervjuet pedofile og drapsmenn i fengsler. Hun har aldri blitt redd på jobb. Ikke før hun møtte Madsen.
– Med Madsen var det helt annerledes enn noe jeg har opplevd før. Det var et helt uventet raseri, sier hun.
Citat:
Midt i utskjellingen endret plutselig Madsen seg.

– Da ble han annerledes, han sa at han hadde en mye bedre sak til meg, en ubåt, og inviterte meg med på en ubåt-tur. Han mente det var en mye bedre historie, sier hun.

"– Selv om tilbudet var svært forlokkende for en journalist, så takket jeg nei. Jeg følte meg ikke trygg på ham, sier hun.

I retten har Madsen snakket om journalister, og om at han alltid har hatt et godt forhold til dem."
Citera
2018-04-25, 02:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Se7een
Ok.
Ja att han e en störd pervers psykopat o narcissist osv finns det ju inga tvivel om vid det här laget. Så dom har alltså inte gjort en rättspsykiatrisk undersökning på honom eller? Personligen hoppas jag bara han får ett lååångt livstidsstraff o får ruttna i fängelset!! Tur man inte vet mörkertalet på dårar som han. Fyfan!
Jo, det är denna rättspsykiatriska undersökning som bedömt att han inte ska ha psykiatrisk vård utan fängelse isf.
Han har alltså en störning och inte en psykisk sjukdom.
Citera
2018-04-25, 02:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Hej tråden, jag har en fråga som har att göra med att jag ej haft tid att engagera mig i detta styckmordfall eftersom jag redan är engagerad i ett annat styckmordsfall med kanske ännu värre ingredienser än fallet Kim Wall.

Vad finns det för omständigheter som pekar på att Madsen begått ett sexualsadistiskt mord?

GW Persson nämnde sexualsadism i sitt tv-program igår kväll men exakt vad pratar han om?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-04-25 kl. 02:28.
Citera
2018-04-25, 02:31
Medlem
why123s avatar
Något jag tyvärr tror är möjligt är att även i det fall han döms för mord så får han tidsbestämt. Lyssnade man på pläderingen från både åklagare och försvarsadvokat så är det tydligen ovanligt att man får livstid eller förvaring för "bara" ett mord. Han är tidigare ostraffad och som jag förstod det så ska det mycket till för att få förvaring..( RPU:n fungerade iofs att få fram det åklagaren ville, samtidigt så har han lyckats framleva sina dagar i social gemenskap och vad vi vet (hittills) utan att skada någon tidigare.)

Det tyckte jag Bettina fick fram med alla sina exempel, det var det enda hon briljerade med i rättegången..

Jag tror att han fälls för det är ställt utom rimligt tvivel att han är skyldig. Visst kan man reagera på att de tekniska vittnena var bristfälliga, men kom igen det är människor som dömer och förhoppningsvis sitter de inte och letar under lupp vad som kan fria honom..
Citera
2018-04-25, 02:34
Medlem
Leskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ok.

Dock vad gäller filtren så sa väl den tekniska experten att det kan ha varit dieselavgaser i utrymmet utan att det finns spår av sot på filtret. Så även där sa han emot ubåtsexperten, som sa att filtret var helt rent, vilket också låter lite otroligt, men i alla fall att det därför inte kunde ha funnits några dieselavgaser.

Sådana filter brukar för övrigt vara allt annat än "rena". Hon hade väl torkat av det på en vit trasa utan några spår, har jag för mig hon uttryckte. Det måste jag säga att jag har mycket svårt att tro på.

Teknikexperten sa att havsvattnet kunde sköljt bort sotet från filtren efter att u-båten sänktes.
Citera
2018-04-25, 02:54
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Men då är det ännu en till. Nån praktikant?
Det var nån han pratade med mer konkret om luckan, som om han invärtes njöt av orden att det var farligt om den fastnade, att man kan dö?
Känner igen det. Tror att det var den praktikanten som vittnade b.la om hur hon hjälpt till med att städa ubåten (strax innan resan med Kim tror jag).
Är helt omöjligt att hitta tillbaka till rätt rapportering från rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in