2018-04-25, 00:57
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Såvitt jag vet hittade man inga spår av några artiklar av KW på PM's dator, nej. Även det hade ju varit en mycket viktig del i indiciebevisningen i så fall.
Då kan han ha använt en annan dator vid sin artikelläsning.
Citat:
PM vill säkert förknippas så lite som möjligt med KW. Men jag tror nog att just den biten kan vara sann. PM kom initialt inte ihåg att han haft kontakt med KW nästan ett halvår tidigare, eller vad det nu var.
KW bör redan vid sin intervjuförfrågan ha uppgett att hon ville få in artikeln i Wired (och att artikelns syfte var att berätta om bl.a. den pågående "rymdkapplöpningen" (KvB hade ju f.ö. också skrivit i Wired).
Citat:
Vi har sett och hört om många journalister som intervjuat PM. Han hade ett australiensiskt team där samma dag som KW ringde. Och jag är fortfarande övertygad om att de var orsaken till KW's samtal denna dag. Hon fick höra om deras närvaro, och ville då få sin chans, hon hade ju ändå frågat "först", så att säga. Passar bra in i pusslet, tycker jag.
Det är möjligt, men hon hade heller inte mycket tid att vinka på före sin Kina-flytt.
Citera
2018-04-25, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu missförstod du nog. Jag undrade om det var någon live som du tyckte var var bättre eller sämre.
Om man inte är så bra på danska så är det svårt att följa alla. Vilka följer du själv på danska?Jag känner bara till de två nämnda.

Jag har följt BT och Ekstrabladet parallellt, sen har jag läst DRs i efterhand. Ekstrabladet skriver mer och utförligare men missar så klart en del som BT (eller annan live) kan fånga upp.
Citera
2018-04-25, 01:01
Medlem
Citat:
Om det skett en olycka hade de tveklöst varit skyldiga att rapportera omgående.
Men det skedde ingen olycka, så det blir nog lite av en tolkningsfråga. Kommer inte ihåg detaljerna i sjövägsreglerna kring det där nu på rak arm. Dags att läsa på kanske

Jo, jag tycker nog han borde kunnat ha fått upp KW i ett stycke. Jag fick själv nyligen upp 450 kilo panna för källartrappan helt på egen hand, enbart med hjälp av rep. Så nog fan borde han kunnat få upp 60 kilo för en stege

Precis! Jag har själv vinschat upp en mskindel ur lastrummet i en trålare. Delen vägde mer än dubbelt så mycket som jag själv. Det var lite tungt, men inte alls så himla jobbigt sett till vikten. Som du skriver så fungerar ett rep alldeles utmärkt för ändamålet. Det blir som en vinsch utan svårigheter.

Så PM kunde mycket väl ha vinschat upp KW utan att stycka henne. Allt annat snack från honom är bullshit.
Citera
2018-04-25, 01:05
Medlem
Citat:
Om det skett en olycka hade de tveklöst varit skyldiga att rapportera omgående.
Men det skedde ingen olycka, så det blir nog lite av en tolkningsfråga. Kommer inte ihåg detaljerna i sjövägsreglerna kring det där nu på rak arm. Dags att läsa på kanske

Jo, jag tycker nog han borde kunnat ha fått upp KW i ett stycke. Jag fick själv nyligen upp 450 kilo panna för källartrappan helt på egen hand, enbart med hjälp av rep. Så nog fan borde han kunnat få upp 60 kilo för en stege
Ja,det säger sig nästan självt. Jag har förståelse för att det pga av tidspress inte går att motbevisa alla PMs lögner. Men när det gäller "luckolyckan" så blev PM överbevisad med besked. När det då gäller nya"avgasolyckan" önskar jag att det varit lite mer motbevis. Får hoppas det ändå räcker. Även om det känns lite luddigt motbevisat. Tack för din info om spårning och Ubåtsflykt på grunt vatten.
Citera
2018-04-25, 01:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då kan han ha använt en annan dator vid sin artikelläsning.

Ja visst, så kan det vara.
Det kan också vara så att det var en smurf som först hypnotiserade PM och sedan mördade och styckade KW. Man kan hitta på precis vad som helst, om man inte tycker att man behöver några som helst belägg för det man vill påstå. Jag förstår att du väldigt gärna vill få det till att det var PM som tog initiativ och hade planerat just KW. Men det finns inte ett enda belägg för den teorin, och alla belägg som finns talar för motsatsen. Gå inte över ån efter vatten....

Citat:
KW bör redan vid sin intervjuförfrågan ha uppgett att hon ville få in artikeln i Wired (och att artikelns syfte var att berätta om bl.a. den pågående "rymdkapplöpningen" (KvB hade ju f.ö. också skrivit i Wired).

Det instämmer jag inte alls i att hon "bör" ha gjort. Men oavsett vilket så har vi ingen aning, och inte heller är det något argument.

Citat:
Det är möjligt, men hon hade heller inte mycket tid att vinka på före sin Kina-flytt.

Vilket var anledningen till att hon ville få intervjun genomförd. Med den väl i hamn hade hon sedan all tid i världen att skriva själva artikeln. Det kunde hon väntat med tills hon var på plats i Kina, om hon inte hade tid innan. Inget konstigt med det.
Citera
2018-04-25, 01:08
Medlem
Citat:
De här påståenda om att det är hennes första fall som förvarsadvokat har vi haft uppe tidigare, och det är stämmer inte, om jag minns rätt har hon varit försvarare i närmare två år nu, och under tiden dessutom blivit delägare in den advokatfirma hon företräder, och först blev anställd vid.
Det låter troligt. Hur skulle annars PM hört talas om henne?
Citera
2018-04-25, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag har följt BT och Ekstrabladet parallellt, sen har jag läst DRs i efterhand. Ekstrabladet skriver mer och utförligare men missar så klart en del som BT (eller annan live) kan fånga upp.
Tack för tips. Det stämmer att jag inte är helt inläst på tråden den sista tiden.Ibland hinner man inte med allt man skulle vilja pga andra plikter. Då ska jag läsa på DR för det har jag inte testat.(lite sent dock.)
Citera
2018-04-25, 01:18
Medlem
trngws avatar
Imorgon blir en spännande dag!

Någon som vet vilken information vi kommer få ta del av, utöver själva domslutet?

Kommer domen att bli tillgänglig för "gemene man", så man kan läsa den, på ett eller annat vis?

Någon som vet?
Citera
2018-04-25, 01:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det är sökningar - och har inte sett resultatet, men har hela tiden varit övertygad om att PM läst sitt (perfekta) offers artiklar. - Hittade man inga spår..? - Och varför ville han göra sken av att han inte visste vilken "Kim" som ringde..?
Citat:
Absolut. Hon lär ha presenterat vad hon tänker skriva om och vilken tidning hon ämnar få ut artikeln. Vore ju helkorkat att tro nåt annat.
Kanske därför han inte var så sugen inledningsvis? Sur som en ättika på grund av VonBs långvariga medverkan i Wired och att han kunde föra sig internationellt på ett helt annat sätt? Har skrivit om detta innan med tanke på PMs ordval ifrågan.

'De er er undersøgt for sexvideoer, billeder, ekstrem sex, BDSM, søgninger på partering af lig, skæring i knogler, begravelser til søs, drab, den perfekte forbrydelse, samt korrespondance med den dræbte Kim Wall - herunder tidligere artikler skrevet af hende.', læser anklageren op fra politiets svar." live eb
Senast redigerad av develi 2018-04-25 kl. 01:51.
Citera
2018-04-25, 01:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för tips. Det stämmer att jag inte är helt inläst på tråden den sista tiden.Ibland hinner man inte med allt man skulle vilja pga andra plikter. Då ska jag läsa på DR för det har jag inte testat.(lite sent dock.)
Skruvmejsel och remmar är väl ändå inte från senaste tiden?
Citera
2018-04-25, 01:27
Medlem
Citat:
Imorgon blir en spännande dag!

Någon som vet vilken information vi kommer få ta del av, utöver själva domslutet?

Kommer domen att bli tillgänglig för "gemene man", så man kan läsa den, på ett eller annat vis?

Någon som vet?

Allt om aktinsikt finns i Retsplejeloven kapitel 3 a: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=192286#ide73d5ec2-d3b4-4487-9dbd-10b75b4c1034

Når dommen skal afsiges, bliver konklusionen læst op i retten. Alle i lokalet skal stå op imens. Hvis der er afgivet dissens til dommen, gør retsformanden opmærksom på det efter domsafsigelsen. En dissens kan nemlig have betydning, når den tiltalte eller anklagemyndigheden skal overveje, om de vil anke dommen.
http://www.domstol.dk/om/publikationer/HtmlPublikationer/Vejledninger/Vejledning%20til%20domsmaend%20og%20naevinger%20v2 /kap03.html
Citera
2018-04-25, 01:27
Medlem
Se7eens avatar
Finns det någon FUP att läsa. Är väl iof på danska? Men ändå intressant.
Ska bli intressant o se vad domen blir idag/imorgon. Kan han dömas till psykvård eller blir det direkt till fängelset om han blir fälld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in