Citat:
Ursprungligen postat av
Lulle333
Norsk journalist som blev inbjuden till ubåten för några få år sen
https://www.tv2.no/nyheter/9817301/
Det var så intressant att jag citerar in då länkar riskerar brytas.
Citat:
– Vi avtalte en dag jeg skulle komme ned, men da jeg kom dit var det ingen Peter Madsen der, sier Hvamb. Hvamb og fotografen snakket med flere av de andre som var der, og fikk laget en reportasje til programmet «Lørdagsmagasinet» på TV 2.
Etter en stund fikk hun en av de andre til å kontakte Madsen, og etter at opptakene var ferdig kom han til verkstedet.
Det ble ikke som Hvamb hadde forstilt seg.
– Plutselig var han her, og da begynte han å kjefte på meg. Helt ut av det blå. Han sa jeg ikke var til å stole på, ingen kvinnelige journalister var det, og han sa alle journalister var ute etter å fremstille ham som gal, sier hun.
Hvamb har intervjuet pedofile og drapsmenn i fengsler. Hun har aldri blitt redd på jobb. Ikke før hun møtte Madsen.
– Med Madsen var det helt annerledes enn noe jeg har opplevd før. Det var et helt uventet raseri, sier hun.
Citat:
Midt i utskjellingen endret plutselig Madsen seg.
– Da ble han annerledes, han sa at han hadde en mye bedre sak til meg, en ubåt, og inviterte meg med på en ubåt-tur. Han mente det var en mye bedre historie, sier hun.
"– Selv om tilbudet var svært forlokkende for en journalist, så takket jeg nei. Jeg følte meg ikke trygg på ham, sier hun.
I retten har Madsen snakket om journalister, og om at han alltid har hatt et godt forhold til dem."