2018-04-22, 06:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Låter väldigt konstigt att dom skulle göra det.
Hittade inget sånt. Jag laddade upp bilden för tyckte de var så lika, vilket jag nu i efterhand ångrar eftersom det omöjligt kan vara amagermannen.
Ingen fara, det är betydligt värre om media börjar även om man får vara på sin vakt här med.
Spoilerfunktionen kan med fördel användas samt förtydligande om att det är ren spekulation.
Citera
2018-04-22, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diversus
Detta är mycket likt Amagermannen, och skulle verkligen kunna vara han som mycket ung!

Ja videoklippet är förstås från en gammal VHS kassett och utdragen i sidled för att bättre passa en modern bildskärm.
Med det oförvrängda bild montaget med naturliga proportioner blir likheten med Madsen än mera slående!
Dom stora utstående öronen det blonda rufsiga håret är skrämmande likt PM!
Även den dumma uppsynen på bilden till höger påminner starkt om den unga nördiga Madsen i filmen om Raketklubben.
PM ser utan tvekan ut att vara i samspråk med en mycket kort person med svart kalufs påfallande lik den unga mördade japanskan.
Också längden stämmer bra in på PM, speciellt i relation till japanskan och den längre mannen (kanske en äldre mera erfaren sexualsadist).
1986 är några år innan "mångkulturen" tog fart på allvar, så förmodligen inte så många asiatiska kvinnor på drift i Danmark på den tiden.

Kanske hade Madsen den förödande oturen att redan som mycket ung komma i nära kontakt med andra äldre sexual-sadister/brottslingar?

Hursomhelst detta kan vara värt att tipsa polisen om!

Ja det behöver ju inte vara så att Madsen mördade japanskan. Men kanske bevittnade något. Eftersom han hade så konstig uppväxt och relationer så kanske han kom i kontakt med udda typer.

Jag tycker fortfarande att den unge mannen är väldigt lik A-magermannen. Men på en annan bild från 1990 så såg Amagermannen lite annorlunda ut. I relation till den bilden ser killen på fotot från raketklubben ut som typ 17-20
Dock så har amagermannen helt olika uttryck när skrattar och när han är allvarlig.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-22 kl. 06:53.
Citera
2018-04-22, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ingen fara, det är betydligt värre om media börjar även om man får vara på sin vakt här med.
Spoilerfunktionen kan med fördel användas samt förtydligande om att det är ren spekulation.

Han var och är mycket lik amagermannen tyvärr. Men borde ändock lagt in som spoiler. Hur gör man det? Kunde inte hitta nån sån funktion. Och det går inte ta bort inlägg man gjort i efterhand?
Citera
2018-04-22, 08:35
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag vet inte när den är tagen, men tror inte det är så lenge sen. Jo, den vargbilden är nestan profetisk, även det enorma pentagrammet som finns målat på marken vid hangarn. Jag vet att det finns "normala" förklaringar för att dom är där, men endå. Det vilar en ondska över hela platsen. Usj
Vilka är de ”normala” förklaringarna till vargen och pentagrammet? Och vad är det för byggnad vargbilden sitter på? Pentagrammet har jag helt missat. Och jo, det fanns ju även en ”normal” förklaring på dockan med avkapade underben som hängde i kedjor i taket, en ”normal” förklaring på konsten föreställande döda kvinnor samt på teateruppsättningen med döda kvinnor på u-båten. Alltså, det är lite för mycket ”normala förklaringar”, för att vara normalt. Vargbilden och pentagrammet - vad är det och kan PM ha styrt upp detta på något sätt?
Citera
2018-04-22, 08:59
Medlem
develis avatar
PM säger till RPU-psykologerna att om han möter en häxa så vill han bli förvandlad till kvinna under en vecka. Det har jag missat.

" Hvis han møter en heks, vil han be om å bli forvandlet til en kvinne i en ukes tid"
https://www.vg.no/spesial/2018/ubaat-saken/video/155037

28 maj 2017 verkar S få fungera som en slags övernattningsdummy. Han kanske testar lite inför 10 augusti?

"Sirid og jeg har flere gange overnattet i Nautilus med alt lukket tæt, som ved et dyk, men faktisk aldrig hvor vi var neddykket. Det råder vi bod på i aften, og får derved afprøvet endnu en ny gadget i Nautilus som kan holde ubåden tør og varm - også neddykket."
https://ing.dk/blog/3d-print-maritime-aktiviteter-travlhed-med-foredrag-199386

1 maj 2017:
"Ubådene Freya, Kraka og Nautilus har i den grad givet indsatsen som de har kostet at bygge tilbage, i form af den dirrende blanding af frygt og spændning som på engelsk kaldes "thrill".
https://ing.dk/blog/billeder-dejlig-dag-soes-med-nautilus-197842

Ja.. det kan man väl minst sagt säga så här i efterhand gällande Mr Thrill killer i UC3.
Det var säkert en pirrande upplevelse, en blandning mellan fruktan och spänning.
Undrar vad UC1 och UC2 tillförde i form av välbehagliga rysningar?
Senast redigerad av develi 2018-04-22 kl. 09:06.
Citera
2018-04-22, 09:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Vilka är de ”normala” förklaringarna till vargen och pentagrammet? Och vad är det för byggnad vargbilden sitter på? Pentagrammet har jag helt missat. Och jo, det fanns ju även en ”normal” förklaring på dockan med avkapade underben som hängde i kedjor i taket, en ”normal” förklaring på konsten föreställande döda kvinnor samt på teateruppsättningen med döda kvinnor på u-båten. Alltså, det är lite för mycket ”normala förklaringar”, för att vara normalt. Vargbilden och pentagrammet - vad är det och kan PM ha styrt upp detta på något sätt?
Jag har också missat pentagrammet. Lägger till det på PM's nedtyngda konto att leva i en utopisk snedvriden värld sett till symbolspråk, metaforer, analogi, mytologi, ritualer.
Sovenirer/troféer's värde är dansande nära hans tänkesfär.
Nyss citerade jag att han ville träffa en häxa och han verkar tro att han är medium då han pratar om Kims själ.
Usch, vad han är äcklig.
Citera
2018-04-22, 10:17
Medlem
Citat:
Jag har också missat pentagrammet. Lägger till det på PM's nedtyngda konto att leva i en utopisk snedvriden värld sett till symbolspråk, metaforer, analogi, mytologi, ritualer.
Sovenirer/troféer's värde är dansande nära hans tänkesfär.
Nyss citerade jag att han ville träffa en häxa och han verkar tro att han är medium då han pratar om Kims själ.
Usch, vad han är äcklig.

Han gillade satanism det är ju uppenbart. Med mera, allt som tillhör helvetet. Undrar vilken musik han lyssnade på. Paul Bernardo seriemördare (tillsammans med Karla Homolka) gillade New Order. Dom är bra, men får en otäck känsla när jag lyssnar på dom i vetskap att han lyssnade på dem. Snabb pulserande musik och texter som i efterhand kan tänkas passa in som soundtrack till deras mördarenergi.
Citera
2018-04-22, 10:20
Medlem
Citat:
Låter väldigt konstigt att dom skulle göra det.
Hittade inget sånt. Jag laddade upp bilden för tyckte de var så lika, vilket jag nu i efterhand ångrar eftersom det omöjligt kan vara amagermannen.
Att det omöjligt skulle kunna vara amagermannen håller jag inte med om.
Speciellt näsans form, men även ögonbryn öronen och ansikts form verkar stämma perfekt.
Personen är helt enkelt så lik att det skulle kunna handla om enäggstvillingar.

Filmen om raketklubben är filmad vid olika tillfällen, så delar av filmen skulle väl kunna vara några år äldre än 1990. Madsen ser ju mycket ung ut, kanske bara 15 - 16 år vid tilllfället?
Citera
2018-04-22, 10:20
Medlem
develis avatar
Har sällan sett en så bra beskrivning på en psykopats flacka, kortvariga känslor som i stundens ögonblick kan vara väldigt lidelsefulla - när det handlar om honom själv.
Han berättar hur han förlorat allt och det kulimnerar med exet då han påstår att han sände sms för han tänkte ta livet av sig.

Han tänker helt på sig själv (fel fokus sett till frågan) och sen en klassisk tvär switch helt känslolöst och kallt när han byter ämne och pratar om mordet på Kim som om det inte vore nåt speciellt:

Citat:
Kim Wall-sagen dag 7: Den dag Peter Madsen satte et halvt minut af til at græde

"Det var, da forsvareren spurgte, hvad hans første tanke var, efter han havde fundet ud af, at Kim Wall var død.

Han startede med at svare helt afbalanceret og med fokus på sig selv:
At hans verden er styrtet sammen. At alt, hvad han har bygget op, ligger bag ham, fordi Kim Wall er kommet noget til. At fremtiden ikke længere er lys, men grumset, dyster og uigennemskuelig."

"- Jeg vil ikke have at hun skal være bange (ekskonen, red.)...

Det bliver umuligt at høre, hvad han siger, fordi følelserne tilsyneladende vælter ind over ham.

Og så ændrede hans sindsstemning sig med et. Talte om Kim Wall og hvad der var sket med hende. Han var helt sig selv. Ingen gråd længere. Ingen grøde i stemmen. Hovedet kom op. Det var som om, en hypnotisør havde knipset med fingrene." fyens.dk
Robert Hare:
Citat:
"Shallow Emotions
Psychopaths seem to suffer a kind of emotional poverty that limits the range and depth of their feelings. At times they appear to be cold and unemotional while nevertheless being prone to dramatic, shallow, and short-lived displays of feeling."
https://www.psychologytoday.com/us/a...ing-psychopath
Citera
2018-04-22, 10:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Han gillade satanism det är ju uppenbart. Med mera, allt som tillhör helvetet. Undrar vilken musik han lyssnade på. Paul Bernardo seriemördare (tillsammans med Karla Homolka) gillade New Order. Dom är bra, men får en otäck känsla när jag lyssnar på dom i vetskap att han lyssnade på dem. Snabb pulserande musik och texter som i efterhand kan tänkas passa in som soundtrack till deras mördarenergi.
Dödsmässa av Mozart är hans favvo enligt honom själv på bloggen.
Citera
2018-04-22, 10:26
Medlem
Citat:
Ja, det tror jag med om det så är grova sexövergrepp eller rent av mord. Det är sällan man kan se så mycket som pekar på seriebrottsling som PM om man så ser till hans barndom, hans nuvarande mord och dess utförande, hans hårddisk, hans intresse för Amagermannen och polisiärt arbete, hans förmåga att gå in i rollspel och leva dubbelliv, hans sexliv, varningen via RPU att det är högst troligt det kan komma att upprepas för att inte tala om hans extrema kombination sett till sexuell sadism och personlighetsstörning.

Utöver detta finns hans förkärlek att ge sublima hintar och tala i gåtor.
Det bästa vore om sistnämnda kan ta överhanden, att han vill skryta, men lär nog inte ske i första taget eftersom RPU bekskriver att han är mkt bekymrad gällande påföljd (förvaring). Han kämpar nog med näbbar och klor om det blir en fällande dom i byretten.

1) Han har ett huvudmål med sitt liv och det är att ta sig själv bortom Karmanlinjen.

Redan som ung kommer Wernher von Braun in i bilden när hans raketer far åt helvete. Han tycker inte det är så noga att de landar mitt i byn för det gjorde von Brauns också.
Von Braun utvecklade V2 raketer (Vedergällningsvapen 2) och sen Saturn. PM ritar Saturnraketer som barn och idiotförklarar sin mor som inte begriper nåt. Sen hänger von Brauns porträtt i hangaren drygt 40 år senare.

Överallt i media beskriver han hur han utför alla farliga tester, att det är han ska skickas ut. Han skryter om hur noggrann han är sett ur säkerhet; att detta gör han för andras skull så ingen ska komma till skada. Han kör även en hjärteknipande version om att andra har familj och barn; att han då är bättre att skicka ut med risk att dö.

Vi vet dock att han fullständigt skiter i allt vad säkerhetsregler heter och vi vet att han helt saknar empati och samvete och bryr sig inte ett skvatt om andra:
Vi vet att detta är hans ultimata dröm utåt sett (den inre ses via mordet).
Det här är ett lysande exempel på hur han som psykopat förmår förvränga egocentriska mål till att låta som om han vore jultomten.

2) Han vet att han inte kan uppfylla sin dröm på egen hand.

Han ser till att andra uppfyller hans egocentriska och grandiosa dröm och jobbar gratis. Konceptet är påminner om en förfinad version från forna Tysklands slaveri för att bygga raketerna där han själv verkar se sig som Wernher von Braun. Nazisten Von Braun var teknisk direktör gällande raketbyggandet så det ligger inte fjärran att tro att PM via sitt RML skapat en slags rumsren version av Von Brauns Peenemünde.
Hos PM kallas det praktikanter, hobbysysslor och gratis mankraft via föreningsverksamhet.

Sen babblar han emellanåt om hur oumbärliga de är, pratar om gemenskap, ryggdunkar och lismar med jämna mellanrum när han kastar skiftnycklar och driver på för hårt med krav om att helst arbeta 24/7 dvs inser att han måste tona ner sig.
Han känner ingen gemenskap som psykopat och det går som en röd tråd i hans liv gällande samarbetsproblem, bristande säkerhet, att han skiter i regler - att han vill bestämma. Från DARK, till CS, till ubåtsföreningen har han helt misslyckats och blivit utkastad.
Parallellt med all denna egocentrering vill han göra sig ett namn i historien då han tänker sig bli först ut i rymden.
Mr Grandios superman som önskar uppleva en supersonisk psykopat upplevelse.
Nu i rätten beskyller han medarbetarna att raketen inte var klar och kör återigen en slags metafor. Han, kirurgen och narkosläkaren, skulle givetvis ha haft utbildade narkossköterskor som assistenter.

3) Han är med andra ord riktigt störd och är han slug på denna front - manipulerar fram sin livsdröm - så är han lika slug sexuellt sett i det fördolda. Därav min misstro att det var debut via mordet.

Jag hoppas han grämer sig nåt så in i helvete, att CS skickar ut testraketer på löpande band, florerar mycket i media internationellt och att PM har full tillgång till tv och tidningar i en framtida förvaring.
Har han enbart tillgång till brev ska jag med glädje uppdatera honom med tidiningsutklipp.

Han lär isf dunka huvudet i cellväggen fler ggr det patetiska kräket.

Väldigt mycket intresssanta funderingar.
Kanske också att han skiter i om han själv skulle dö när han skickas ut i rymden. Risken för det är väl 100 % kanske det han vill. Han längtar efter att få dö på det sättet. Grandiost, storslaget som en hjälte, uppfinnarhjälten dör för "rymdforskningen" (och som Von Braun har han både goda och onda sidor. "Sånt är livet") För döden kan vara "smuk" om man vill, som han skrev i sin blogg (ej citerat ordagrant).
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-22 kl. 10:43.
Citera
2018-04-22, 10:28
Medlem
Citat:
Dödsmässa av Mozart är hans favvo enligt honom själv på bloggen.

Rysningar. Han kanske hade på det när han mördade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in