2018-04-12, 10:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är den sammantagna bilden jag funderar kring. Dels helt weird resonemang och tidigt är han ändå medveten om sexualitet.

Han påtalar identiskt samma saker redan i skolan som det han klär upp Ditte i innan de ska porra (klädsel tjejerna i skolan). Nätstrumpor, högklackat. Han byter bara ut korsett mot läppstift..

Säkerhetsfrågor verkar han ogilla. Den han jagade i hangaren med hammare och skulle slå in skallen på hade samma sorts frågeställningar om säkerhet som raketklubben DARK:

Kolla den här jämförelsen. Totalt weird. Låter även en gnutta sur på att tjejer särbehandlas.
Han anser att omgivningens gränssättning sett till säkerhet är överdriven, han har ju läst ett par sidor i kemiböckerna. Tjejerna som spelar handboll i skolan har minsann skadat sig men de blir inte tillsagda om riskerna:
"Han upptäckte snabbt att det bland annat saknades brandsläckare och annat material som behövs i en verkstad där det finns brandfarliga ämnen.
- Jag försökte flera gånger tala med honom om det, säger 52-åringen till tidningen.
I verkstaden på Refshaleöen utanför Köpenhamn förvarade Madsen bland annat ett halvt ton explosiv vätska, hävdar praktikanten."
– Han stod mindre än en meter ifrån mig med en hammare höjd över sitt huvud. Han skrek att "nu skulle jag hålla käft eller så skulle han slå sönder mitt huvud med hammaren", hävdar praktikanten."
https://www.expressen.se/kvallsposten/madsen-anklagas-for-dodshot-med-hammare/
»Raketbyggeri er usædvanligt, og derfor stempler folk det automatisk som farligt, mens pigerne i klassen kunne komme tilbage fra håndboldtimerne gang på gang med skader på ben og fingre. Dem sagde de voksne ikke noget til.«
https://ing.dk/artikel/ny-bog-portraetterer-raket-madsen-laes-med-her-172417

Han är så antisocial som det bara går med sin raketverksamhet i tonåren. Innevånarna i byn kunde lika gärna fått en raket i huvudet. Hans far understöder uppenbart all gränslöshet.

I Høng bygger hans far en verkstad åt honom och han börjar raketbyggandet.
En test går fel och en raket skenar iväg ur dörröppningen och över en maskinfabrik mitt i byn. Det är inte minsta bekymmersamt för så gjorde nazisten von Braun likaväl, han monterade en vagn med hembyggda raketer på en tätbefolkad gata i Berlin som ung.

PM skapar sen en fiktiv firma; Danish Space Agency som 15-åring för att kunna inhandla kemikalier som minderårig och inhandlar kilovis med Kaliumnitrat.

1986 har han skolans fotbollsplan som avfyringsplats skickar han iväg sin raket över Høng. Han har skapat natriumsalt som han blandar med tapetklister, petar in det i ett avloppsrör vilket då är 3.5 kg krut.
Sen går han in på lektionerna och njuter av bara tanken att få fjutta på den efter skolan, sitter och räknar ner (T-minus 4 timmar, T-minus 3 timmar osv).

På kvällen tänder han eld på raketen som ränner bortåt 100 meter upp i luften och far ner 16 meter utanför fotbollsplanen. Framöver far raketerna över byn.
En annan av raketerna "snedtänder" den slocknar och tänder, ränner in i fotbollsplanen och upp i luften, far över skolan och slår ner bredvid byns vårdhem.

Hans far köpte kemikalie så PM kunde göra fyrverkerier att sälja på skolan. Sen delade de på vinsten:

" Han gik nemlig med til at købe kemikalier, som sønnike kunne bruge til at producere kanonslag. Det ulovlige hjemmelavede fyrværkeri solgte unge Madsen på skolen, og fortjenesten delte han med faderen."
https://www.seoghoer.dk/nyheder/raket-madsen-i-ny-bog-saa-haard-var-barndommen

Han stjäl från skolan och stoltserar över sina kriminella aktiviteter som ung:

Han hæfter sig også nu ved, at Peter Madsen var meget ivrig efter at dele historier om sine tidligere kriminelle aktiviteter, da Thomas Djursing gik i gang med at skrive sin bog.
Blandt andet historien om at han som ung stjal flydende ilt til sine raketprojekter og ting fra H.C. Ørsted Instituttet.

- Jeg synes, det rummede nogle rigtig spændende historier, men jeg så også på det som sådan lidt smårapseri. Men han havde en rigtig stor lyst til at fortælle om alt det her. Det var noget af det allerførste, han fortalte om, fortæller Thomas Djursing.
https://ekstrabladet.dk/112/forfatter-har-kontakt-til-madsen-i-faengslet/6971756
Herregud! Alla hans enablers lär nu känna sig dummare än någonsin. Allt annat olika så påminner mig om den perfekta stormen Columbinemassakern. Och von Braun blev faktiskt finkad för att han smällde av den där raketbilen.
Citera
2018-04-12, 10:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Här kan du läsa protokollen från CS hur det gick till när PM fick lämna:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

De länkarna är nu borttagna från CS hemsida.
Nu har jag läst, intressant! PM fick en liten egen boxningshörna, hehe.
Jag skrev:
"PM ansåg det inte rättvist att VonB tog makten och var det offentliga ansiktet utåt internationellt"

VonB bloggar på Wired internationellt 2011-2014 och Kim intervjuade dem i april.
Det bådar inte gott med tanke på den missade raketuppskjutningen; den heta eld hon hamnade i..
Alltså - jag tror hon fick ta emot enormt mycket av hans uppdämda vrede.

"Båten är klar och i god ordning. Väntar bara på magsinet Wires reporter."
Senast redigerad av develi 2018-04-12 kl. 10:30.
Citera
2018-04-12, 10:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Herregud! Alla hans enablers lär nu känna sig dummare än någonsin. Allt annat olika så påminner mig om den perfekta stormen Columbinemassakern.
Ja, sett med RPU skinande i bakgrunden blir det ett annat sken. Man inser även hur vanskligt det är att enbart se det som pojkstreck, nördfasoner..

PMs pappa fyllde i och fabulerade där han hade noll koll.
Han undlät nog vissa delar likaväl on a storytellers night..
Citat:
Och von Braun blev faktiskt finkad för att han smällde av den där raketbilen.

Edit.
Detta med bristande säkerhetstänk går sen som en röd tråd genom livet i varenda verkstad han befinner sig.
Niels Foldager CS:
Citat:
"- Vi kunne ikke fortsætte samarbejdet med ham på grund af ustabilitet, manglende overholdelse af aftaler på alle niveauer, udtalt egenrådighed, koleriske anfald, hvor han smider med ting og tilsidesættelse af basale sikkerhedsregler. Så vi savner ham absolut ikke, fortæller Niels Foldager."
https://ekstrabladet.dk/112/madsens-tidligere-raket-ven-vi-savner-ham-absolut-ikke/6794363
Senast redigerad av develi 2018-04-12 kl. 10:37.
Citera
2018-04-12, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag är helt säker på att Kim skulle ha gått med på att göra en film där nere i ubåten efter intervjun. Hon tycktes ju älska sådana där galna idéer.

Naturligtvis har Madsen i så fall inte informera henne om handlingen och särskilt inte om slutet..

Men det skulle inte förvåna mig om överraskningsmomentet var det som Madsen brann för.

Att först få blåögda Kim spela med - för att sen streta emot allt vad hon kunde.

Och nu menar jag inte ens att filmen enligt den "falska handlingen" skulle ha något sexuellt innehåll, utan mest som "en barnslig kul grej" - ett minne som Kim kunde få skickat till sig i Kina.

Skulle uppfattat det som mycket sjukt och konstigt. Tror jag Kim också skulle tyckt.
Citera
2018-04-12, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Klart det är en trofe'film!
Varför det? Han ville ju göra en snuff film och ville säkert tjäna pengar på det. Pratade ju om att åka och vara med i porrfilm och hur mycket han kunde tjäna på det. Han förstod dock att det är riskabelt om hon igenkänd så kanske han drog en plastpåse på hennes huvud. Men behöll några scener där hon filmas med ansiktet. Finns väl riktiga mörka platser för hemliga medlemmar där detta betalar för sig.
Citera
2018-04-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Skulle uppfattat det som mycket sjukt och konstigt. Tror jag Kim också skulle tyckt.

Sjukt? Varför det? Hon gillade konstiga saker/människor och just därför befann sig nere i ubåten. Hade Madsen varit normal hade hon överhuvudtaget inte blivit intresserad av att skriva en artikel.

Varför skulle hon inte ha gått med på hans "roliga, galna, no Big deal idé" att filma henne medan hon exempelvis styrde båten, låtsades vara kaptenen ombord eller liknande.

Sedan när de gjorde detta kunde ju Madsen plötsligt ändra inriktningen på filmen och bli närgående och obehaglig.

Från något roligt och barnsligt (som KW älskade) till något skrämmande och obehagligt (som Madsen älskade).

P.S. Kan hända att Madsen först "skrämde henne" på låtsas för att de två ska kunna skratta ihop - för att sen skrämma henne på riktigt utan att hon fattade något. Kanske trodde först att han hade skadat henne av misstag?
Senast redigerad av sno 2018-04-12 kl. 10:44.
Citera
2018-04-12, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Han påstår att han fantiserade om att bli kidnappad som barn, med tanke på att han är en patologisk lögnare vilka infoga ett korn av sanning finns det inget som säger att han inte blivit förevisad porr som barn hemma hos pappan, blivit utsatt eller att det är han själv som haft fantasier om barn inte minst med tanke på att han vill prova allt någon gång..
Exakt. Det var ju nån som sa att det sett en film där det var ett barn som blev mördat eller våldtagen. Vittnet ändrade sig tydligen och att det skulle varit en vuxen. Men det kanske var för att skydda sig själv (vittnet alltså)
Citera
2018-04-12, 10:42
Medlem
Citat:
Varför det? Han ville ju göra en snuff film och ville säkert tjäna pengar på det. Pratade ju om att åka och vara med i porrfilm och hur mycket han kunde tjäna på det. Han förstod dock att det är riskabelt om hon igenkänd så kanske han drog en plastpåse på hennes huvud. Men behöll några scener där hon filmas med ansiktet. Finns väl riktiga mörka platser för hemliga medlemmar där detta betalar för sig.

Med tanke på hur pedofili har sina beskyddare ända upp till högsta skicket i vårt samhälle (och andra samhällen) så måste de finnas lika sjuka hjärnor på höga positioner som gillar att se på kvinnotortyr och styckning.
Citera
2018-04-12, 10:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Kollade lite kring hans datakunskap och fann att han var riktigt pantad på den fronten enligt Djursing, han hade noll koll och tappade bort sig i filer. Han har ju även googlat hur man rensar en mobil. Så nån molnverksamhet verkar han inte behärska iaf.

Fantasier om snuffilmer i sms tror jag enbart var för egen fröjd. Blir ju samma sak där? Nån mördas i hans älskade Nautilus.
Så ja - jag tror också att en film var nåt som var väldigt heligt för PM själv som han tänkte behålla i klass med mementos.
Citera
2018-04-12, 10:47
Medlem
Citat:
Sjuk? Varför det? Hon gillade konstiga saker/människor och just därför befann sig nere i ubåten. Hade Madsen varit normal hade hon överhuvudtaget inte blivit intresserad av att skriva en artikel.

Varför skulle hon inte ha gått med på hans "roliga, galna, no Big deal idé" att filma henne medan hon exempelvis styrde båten, låtsades vara kaptenen ombord eller liknande.

Sedan när de gjorde detta kunde ju Madsen plötsligt ändra inriktningen på filmen och bli närgående och obehaglig.

Från något roligt och barnsligt (som KW älskade) till något skrämmande och obehagligt (som Madsen älskade).

P.S. Kan hända att Madsen först "skrämde henne" på låtsas för att de två ska kunna skratta ihop - för att sen skrämma henne på riktigt utan att hon fattade något. Kanske trodde först att han hade skadat henne av misstag?

För att jag känner igen mig i henne. Att gilla orginella och udda människor betyder inte att man går med på vad som helst. Och finns inget som säger att hon älskade barnsligheter när hon var inriktad på sitt jobb. Tror hon hade ett sätt som var lite fladdrigt glad men att hon samtidigt hade sinnet på att fokusera på jobbet. Hon var där för att göra ett jobb och intervjua honom inte för att leka. Jag tror det räckte för Madsen att de hade det trevligt och gjorde intervjun, åt bullar och drack kaffe för att där nånstans ändra stämningen. Kanske lite gradvis.
Citera
2018-04-12, 10:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Sjukt? Varför det? Hon gillade konstiga saker/människor och just därför befann sig nere i ubåten. Hade Madsen varit normal hade hon överhuvudtaget inte blivit intresserad av att skriva en artikel.

VEM sätter sig i en arbetssituation (du tycks inte se värst seriöst på yrkesrollen) och börja spela rollspel?! Roligt, barnsligt?

Dina hjärnprodukter känns oroväckande.
Citera
2018-04-12, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kollade lite kring hans datakunskap och fann att han var riktigt pantad på den fronten enligt Djursing, han hade noll koll och tappade bort sig i filer. Han har ju även googlat hur man rensar en mobil. Så nån molnverksamhet verkar han inte behärska iaf.

Fantasier om snuffilmer i sms tror jag enbart var för egen fröjd. Blir ju samma sak där? Nån mördas i hans älskade Nautilus.
Så ja - jag tror också att en film var nåt som var väldigt heligt för PM själv som han tänkte behålla i klass med mementos.

Det där vet vi ju inte om det stämmer. Han kan väl varit pantad i vissa avseenden, men kunde ändå använda datorn i andra avseenden. Vi vet ju att han utbildade sig för att bara lära sig det han tyckte var intressant. Så kan det vara med detta också. Det är inte så svårt att lära sig hur molntjänster fungerar om man vill. Och tror inte alls att det bara var för honom. Han har visat hela tiden att han gillar att dela sjuka fantasier med andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in