2018-04-11, 17:04
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är min uppfattning. Första bilden visar när han slänger ngt typ USB-sladd.

Okej, sladden är jag med på sen tidigare, men dessa uppförstorade närbilder på Madsens bakhuvud, vilken är dess originalbild?
Citera
2018-04-11, 17:05
Medlem
crawlys avatar
Jag undrar var han slängde minneskortet... Vi har ju tidigare spekulerat i att et ser ut att kunna ligga ett minneskort i ena bröstfickan när han kliver ur helikoptern. Eftersom jag antar att han inte kunde droppa det innan han klev in i polisbilen skulle jag tro att han plockat ut det under färd och sedan kört ner det mellan sätena, eller liknande. Hoppas polisen har sökt igenom den bilen noggrant.
Citera
2018-04-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har ytterst svårt att föreställa mig att hon var det minsta intresserad av PM sexuellt. Män har ofta svårt att begripa att kvinnor för det mesta har sex på helt andra premisser än män. Särskilt om de redan är i ett förhållande.

1) Jag har under min FB-tid fått lära mig att det finns fenomen som jag inte ens kunde föreställa mig - men som ändå existerar.

2) Jag menade inte ens någon "sexfilm" utan ex att hon låtsades vara en i besättningen/kaptenen ombord och att Madsen spelade med när han filmade henne - för att sen plötsligt ändra på stämningen och gå in på det sexuella - vilket måste ha (eller kanske ha) upplevts som chockerande. Efter första chocken kommer insikten om att hon inte kan fly.. inte kan kalla på hjälp.. måste spela med/streta emot och hoppas att hon klarar sig. Till slut inser hon att det inte kommer att ske..
Senast redigerad av sno 2018-04-11 kl. 17:12.
Citera
2018-04-11, 17:06
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Finns ingen foto på henne? Jag försökte med Google bilder men kom det ingen bild fram på henne!

https://minfil.org/61G3d6e5bd/pm_og_sirid.jpg
Citera
2018-04-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag inbillar mig att han älskade tanken av att någon som trodde sig ha full koll och kanske dessutom lite övertag - plötsligt skulle inse att det var precis tvärtom. Att hon hade blivit grundlurad.

Det tar några sekunder för hjärnan att anpassa sig till något så ofattbart och man hinner inte ens inse att det handlar om en riktigt fara..

Alla frågor som passerar ens hjärna. Ögonen som stor vidöppna och hakan man har tappat.. För att sen överraskas av smärtan.

Ja, just det. Wall var en quality target, någon som det bör ha varit extra spännande att chocka.

Den relationella delen av pervomord är föga känd, för mördaren vill ju inte berätta om den magiska stunden, precis när offret förstår, får panik.

För mördaren är kontakten med offret intim på ett jävligt konstigt vis. Det går inte att greppa...

Mördaren äger liksom offret, under mordakten, och efteråt åxo...

När Madsen påstår att han känner Walls ande, är han fortfarande hög, tänd på hela situationen.

Andra mördare har uttryckt sig på liknande sätt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-04-11 kl. 17:10. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-04-11, 17:09
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så NRK har fått det hela på bakfoten ?
Kim Walls danska pojkvän satt på en gräsmatta och såg när ubåten seglade ut i Öresund med Kim Wall och Peter Madsen i ubåts-tornet.
Pojkvännen berättar nu själv för första gången om hur det gick till när han såg sin flickvän för sista gången.
Det fanns ett förslag om att pojkvännen skulle åkt med i ubåten - men han ska ha avstått i sista stund.https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-walls-sista-tid-innan-hon-klev-pa-ubaten/
Citera
2018-04-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Okej, sladden är jag med på sen tidigare, men dessa uppförstorade närbilder på Madsens bakhuvud, vilken är dess originalbild?

#letsdoit bör veta.
Citera
2018-04-11, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Urk.

Och filmvetaren i mig...

Eftersom Madsen innehade en själv bör han veta marknadsvärdet på en dylik.
Citera
2018-04-11, 17:15
Medlem
Citat:
Att kunna behärska 8 språk tar tid. Kim var bara 30. Därför var jag övertygad om att åtminstone 3 av dessa språk skulle ha varit svenska, danska och norska. Bara för att komma lindrigare undan.

Om jag träffade en "käresta" som hade som modersmål ett av dessa språk som jag behärskade då skulle jag inte välja att prata engelska med henom.
Jag tror inte Kim var intresserad av att komma "lindrigare undan". Hon ville förstå och begripa. Att resa över hela världen och enbart tala norska, danska och svenska är ingen hit. Och så engelska då. Du kommer bra mycket längre med spanska, franska, engelska och kinesiska.
Citera
2018-04-11, 17:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Kim Walls danska pojkvän satt på en gräsmatta och såg när ubåten seglade ut i Öresund med Kim Wall och Peter Madsen i ubåts-tornet.
Pojkvännen berättar nu själv för första gången om hur det gick till när han såg sin flickvän för sista gången.
Det fanns ett förslag om att pojkvännen skulle åkt med i ubåten - men han ska ha avstått i sista stund.https://www.expressen.se/kvallsposten/kim-walls-sista-tid-innan-hon-klev-pa-ubaten/

Stod nog inget om språket i sms`andet i den artikeln.

Nå strunt idet, är väl bara jag som gör en höna av en fjäder.

Tyckte det var konstigt att hon var bekväm nog att kommunicera med Peter på danska.., men inte med sin Sambo.

(min tankegång var om Peter kanske hade skickat "I Love you" till sambon med Kim`s telefon, istället för Kim)
Citera
2018-04-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
https://minfil.org/61G3d6e5bd/pm_og_sirid.jpg
Det där ser inte alls ut som Sirid. Märkligt. Konstigt foto i så fall.

Nedan är S*irid.

https://www.google.se/search?q=sirid+ane+laursen&tbm=isch&source=iu&ictx =1&fir=dTjpHL57G7w44M%253A%252CQpdpmzUt9IrrqM%252C _&usg=__dQdMdiPKClfSckdPunHxOiviXh4%3D&sa=X&ved=0a hUKEwjftLqFw7LaAhXkDpoKHdHrB1QQ9QEIMzAD#imgrc=dTjp HL57G7w44M:
Senast redigerad av Chess77 2018-04-11 kl. 17:24.
Citera
2018-04-11, 17:23
Medlem
Citat:
1) Jag har under min FB-tid fått lära mig att det finn fenomen som jag inte ens kunde föreställa mig - men som ändå existerar.

2) Jag menade inte ens någon "sexfilm" utan ex att hon låtsades vara en i besättningen/kaptenen ombord och att Madsen spelade med när han filmade henne - för att sen plötsligt ändra på stämningen och gå in på det sexuella - vilket måste ha (eller kanske ha) upplevts som chockerande. Efter första chocken kommer insikten om att hon inte kan fly.. inte kan kalla på hjälp.. måste spela med/streta emot och hoppas att hon klarar sig. Till slut inser hon att det inte kommer att ske..
En journalist lär ju knappast vara intresserad av mer än att slutföra sin intervju dessutom skulle det vara en kort tur eftersom det var människor som väntade på henne.
Att de på RML lekte på sin arbetsplats innebär inte att det är något som är normalt de kallade sig för airship captains, the alchemist, balloon skipper osv. trots att knappast hade någon rymdraket eller några luftballonger förstår faktiskt inte ens hur någon seriös ens sökt sig dit för viktig praktik om de tittat på hemsidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in