GW kommer ta upp detta fall i sin serie på TV4 och för ändamålet har dom låtit bygga en modell av Nautilus i full storlek. Det skall bli riktigt intressant tycker jag. Hoppas dom bjuder in Ubåtsexperten från Danmark för att förklara hur hon arbetade med sin bedömning.
Jag skulle mycket hellre vilja läsa/se någon dokumentär om hur polis och åklagare arbetade med det här fallet. Hur dom så snabbt agerade från första stund, hur deras tankegångar gick mm. Det skulle jag med nyfiket intresse gärna ta del av.
Den dokumentären skulle jag också väldigt gärna vilja se.
Breiviks advokat har förresten skrivit en bok om Breivik. Kan man tänka sig att Madsens advokat gör samma sak?
]Visst kan man publicera digitalt. Men vem skulle göra det? Madsen har inte, och kommer aldrig få, tillgång till nätet[/b]. Själv skulle jag dock med stort intresse läsa ev intervjuer OM honom. Och andra böcker som kan förklara psykologin bakom det här brottet och hur han blev som han blev. Ann Rule har skrivit om ganska många brott i USA och forskat i dessa brott. Mycket intressanta.
Förlaget så klart.
Det kommer att komma flera böcker OM Madsen. Du behöver inte oroa dig..
Jag hade trott att du hade önskat honom ett långt lidande istället :-o
Själv önskar jag att detta leder till något gott i alla fall. Typ att man lär sig något om detta fall. Både när det gäller barnuppfostran, samhällets roll etc.
Nej, faktiskt inte, ser ingen poeng i det faktiskt. Det viktigaste är att han hålls borta från gatan sån att folk kan känna sig trygga. Men det är klart, jag skulle inte börja gråta om jag fikk höra att han åkte på en käftsmell då och då. Såpass ärlig får man vel endå vara. Flesh is weak.
Nja, PM påstår att hon sagt så. Och han ljuger ju så fort han öppnar munnen. Jag tror att hon helt enkelt avskyr människan efter händelsen.
Ja, det ligger nog närmare sanningen. I och med att verkstaden är nedstängd, tömd och uthyrd har väl S. numera blivit bostadslös på kuppen. Hon äger ju dock båten som stod vid verkstaden. Men det är väl kanske futiliteter jmfrt med vad Madsen har åstadkommit för skada. Det kan inte vara lätt att ta in. Måste vara svårsmält föda.
Senast redigerad av Remark 2018-04-11 kl. 13:58.
Ja, det ligger nog närmare sanningen. I och med att verkstaden är nedstängd, tömd och uthyrd har väl S. numera blivit bostadslös på kuppen. Hon äger ju dock båten som stod vid verkstaden. Men det är väl kanske futiliteter jmfrt med vad Madsen har åstadkommit för skada. Det kan inte vara lätt att ta in. Måste vara svårsmält föda.
Hon har en bostad på Istedgade, men måste vara i andra hand för hon verkar inte skriven där. Så hon är inte hemlös .
Jaha, men då kan det i alla fall inte bli värre att vara i raketen...
I vilket fall som helst så ger det falska förväntningar, då slungan är hejsan-hoppsan. Och har jag fattat saken rätt så har riktiga G-slungor stolar som anpassar sig automatiskt till vad som är "nedåt" eller att man har ställt in den till vad som kommer att vara "ned" för den kraft man skall utsätta testobjektet för.
Det snabbaste sättet att se hur fel han hade var på ansiktsuttrycket. Lite väl entusiastisk...
Fysikutbildade får gärna rätta detta halvt OT.
Antag att en G-slunga skapar kraften 1 G vinkelrätt från rotationsaxeln. Men kraften nedåt är ju även den 1 G. Alltså är resultanten 1,41 G i 45 graders vinkel till antingen rotationsaxeln eller rotationsplanet (dvs exakt mitt emellan).