2018-03-12, 22:08
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han ville kanske åka fast också? Få ett avslut. Med älskarinnan planerar han en toppdag med utflykt och shopping. Det är allmänt känt att Madsen spenderade de mesta av sponsringspengarna på sina projekt. Men nu hade han fått 5000 precis. Och han verkade villig att spendera av dem. Pengarna gjorde kanske varken från eller till med Madsens ekonomiska bekymmer? Kanske han ville leva ut sin stora fantasi också. Bränna alla broar innan allt skulle gå åt fanders ändå. Ja,vem vet?

Som jag tidigare spekulerat kring i ett inlägg i den här tråden, sett ur ett intrapsykiskt objektrelationsperspektiv, skulle det kunna vara så enkelt att PM helt enkelt "hade ihjäl sig själv", den store RaketMadsen är död.

Nu sitter ett skal, det enda som finns kvar, av den forna vida kända fantastiska RaketMadsen, i buren, utan raketverkstad, utan ubåt, utan vänner och raketbyggande dyrkande volontärer, utan älskarinnor, utan inströmmande pengar från investerare, istället bara miljonskulder till danska staten.
Senast redigerad av MegaSkurt 2018-03-12 kl. 22:15.
Citera
2018-03-12, 22:14
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så att se om det finns nåt mönster i en störd hjärna är intressant, men som jag editerade och strök under: Det är kvinnotortyr som gäller för PM, inte gamla manliga martyrer. Det är ww2, raketer, ubåtar, landvinningar, hjältedåd och berömmelse. Där tror jag man ska leta (men det är jag det )

Hadde du lagt till skidsport och folkdräkter hadde du ganska noggrant beskrivit den norska folksjälen.
Citera
2018-03-12, 22:16
Medlem
Citat:
Kan nån översätta det här stycket. Google translate får spatt på vissa meningar. Det fetade fattar jag inte.

Grev Dracula sidder i cockpittet på denne hans nye flagermus, og mærker fornemmelsen af læderhuen og de nye pilotbriller med knækket glas. Han elsker fart. Nu kan han endelig komme til England, give van Helsing en på spanden og ordne Mina. En droptank med jord fra Transylvanien gør det ud for hans sarkofag. Han kikker på værkføreren med et utålmodigt blik.

Greve Dracula sitter i cockpit i sin nya fladdermus, känner igen känslan av läderhuvan och de nya pilotglasögonen med brutet glas. Han älskar fart. Nu kan han äntligen komma till England, ge van Helsing på "hinken" (nöten) och ordna Mina. En avloppstank med land från Transsylvanien gör den till hans sarkofag. Han tittar på hantverket med en otåligt blick.

PS. Mina med Versalt M i början, är det namn på en tjej? Om det var en explosiv mina hade det nog stått med gemena bokstäver tror jag. (?)
Citera
2018-03-12, 22:19
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Greve Dracula sitter i cockpit i sin nya fladdermus, känner igen känslan av läderhuvan och de nya pilotglasögonen med brutet glas. Han älskar fart. Nu kan han äntligen komma till England, ge van Helsing på "hinken" (nöten) och ordna Mina. En avloppstank med land från Transsylvanien gör den till hans sarkofag. Han tittar på hantverket med en otåligt blick.

PS. Mina med Versalt M i början, är det namn på en tjej? Om det var en explosiv mina hade det nog stått med gemena bokstäver tror jag. (?)

Mina Van Helsing...
Citera
2018-03-12, 22:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Om man är uppvuxen med en väldigt gammal pappa som är insnöad på marin och krigshistoria. "Hans far älskade honom handfast". Tydligen var det bara de två som levde isolerat från det PM var 6 år. Vilka godnattsagor för ett litet barn att växa upp med. Brrr.
Jag skrev lite om psykopati, hade Fallon i åtanke som sagt samt detta med arv och miljö.
RPU är inte mer än fragmentariskt återgiven. Hur många poäng han erhållit på skattningsskala vet vi inte, ej heller diagnos relaterat till narcissism.
Med reservation hur dansk RPU presenteras så pratas det dock om drag.
Om han fått en mer normal uppväxt hade det kanske inte blivit så hemskt som det blev (med reservation att han ger sig hän åt sadism). Sistnämnda kan dock ha påverkats likaväl av hans fars erbarmerliga kvinnosyn.
Som du skriver påverkar miljö (uppväxt, barndom) oerhört mycket. Om de inte isolerat sig, om det funnits en enda normal "vårdare" (biologiskt släktskap el kön är inte noga) i hans närhet så hade det kanske inte blivit så "mekaniskt" och vansinnigt på den känslomässiga fronten.
Citera
2018-03-12, 22:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Hadde du lagt till skidsport och folkdräkter hadde du ganska noggrant beskrivit den norska folksjälen.
Hahahahaha, lusekofte då?
Citera
2018-03-12, 22:25
Medlem
Och Madsen skulle ju ha ihjäl sig själv. Men det var inte så svårt att lista ut att det bara var ytterligare skitsnack i en lång rad av lögner. Nej, Madsen har inte haft minsta tanke på att ta död på sig själv, det lät bara bra på papper så att säga. Eller han tyckte det gjorde det. Vid det här laget är han väl den ende kvar som tror på sina lögner.
Citera
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Jag skrev lite om psykopati, hade Fallon i åtanke som sagt samt detta med arv och miljö.
RPU är inte mer än fragmentariskt återgiven. Hur många poäng han erhållit på skattningsskala vet vi inte, ej heller diagnos relaterat till narcissism.
Med reservation hur dansk RPU presenteras så pratas det dock om drag.
Om han fått en mer normal uppväxt hade det kanske inte blivit så hemskt som det blev (med reservation att han ger sig hän åt sadism). Sistnämnda kan dock ha påverkats likaväl av hans fars erbarmerliga kvinnosyn.
Som du skriver påverkar miljö (uppväxt, barndom) oerhört mycket. Om de inte isolerat sig, om det funnits en enda normal "vårdare" (biologiskt släktskap el kön är inte noga) i hans närhet så hade det kanske inte blivit så "mekaniskt" och vansinnigt på den känslomässiga fronten.

Inga detaljer i sammanfattningen av RPUn nej, dock uppfattade jag det som att han var rätt så jädra störd, vilket får stöd av uttalandet från professorn i psykologi som uttalat sig i BT.

Och vi vet fortfarande inte alls mycket, nästan inget, om modern, och om hur lille Peter hade det mellan 0-4 års ålder.

Dock håller jag det högst sannolikt att arv spelat stor roll här, skulle vara väldigt intressant med en analys av en PET-scan av hans hjärna!
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Kan nån översätta det här stycket. Google translate får spatt på vissa meningar. Det fetade fattar jag inte.

Grev Dracula sidder i cockpittet på denne hans nye flagermus, og mærker fornemmelsen af læderhuen og de nye pilotbriller med knækket glas. Han elsker fart. Nu kan han endelig komme til England, give van Helsing en på spanden og ordne Mina. En droptank med jord fra Transylvanien gør det ud for hans sarkofag. Han kikker på værkføreren med et utålmodigt blik.

Gä van Helsing en käftsmell och ta hand om Mina (setta tänderna i henne?)
Senast redigerad av kugutt 2018-03-12 kl. 22:28.
Citera
2018-03-12, 22:27
Medlem
develis avatar
Citat:

Tack. Jag funderade också kring denna versal och mina borde väl vara "mine"?

Edit. Van Helsing har med dracula att göra som rollfigur.
Citera
2018-03-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Som jag tidigare spekulerat kring i ett inlägg i den här tråden, sett ur ett intrapsykiskt objektrelationsperspektiv, skulle det kunna vara så enkelt att PM helt enkelt "hade ihjäl sig själv", den store RaketMadsen är död.

Nu sitter ett skal, det enda som finns kvar, av den forna vida kända fantastiska RaketMadsen, i buren, utan raketverkstad, utan ubåt, utan vänner och raketbyggande dyrkande volontärer, utan älskarinnor, utan inströmmande pengar från investerare, istället bara miljonskulder till danska staten.
Ja,jag tror att jag läste vad du skrev och hade det i bakhuvudet.

På ett högst omedvetet plan isåfall. Om det var ett slags förintande av Raket-Madsen borde han inte jobba så hårt för att komma lindrigt undan fängelsestraff. Å andra sidan var han kanske vid vägs ände med sig själv, just när han fick en impuls att kontakta KiM. Enligt en dansk artikel jag läste (men inte funnit igen) hade han lämnat rymdlabratoriet tänt och med dörren på vid gavel efter sig.Det var en hund som höll på att springa in där på natten sedan. Som att han helt maniskt med huvudet under armen bara sprungit därifrån för att möta KiM vid Ubåtsplatsen. (?)
PS."Skalet" har inga drömmar och ambitioner kvar. Talar om sig själv i tredje person.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-12 kl. 22:31.
Citera
2018-03-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Mina Van Helsing...
Van Helsing hade en snygg fru alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto