2018-03-30, 00:54
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tror det är något slags modern härskarteknik. "Du vet inte hur världen verkligen ser ut. Men det gör jag"
Du har nog helt rätt. Jag tror nästan att Peter Madsen-hybrisen smittat av sig på vissa i tråden. Liksom "vet bäst, är bäst, ifrågasätt för fan inte mig".

Och #Remarks svar här visar att vi nog är något på spåren. Madsen-hybrisen, härskartekniken.
Men, värt att veta - det är en riktig loosertaktik.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, som PM som såg allt mycket bättre i mörkret än vakten på lastfartyget som såg det i månsken.
Citera
2018-03-30, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tackar för den bekräftelsen!
Han liknar på pricken en skolkamrat jag hade en gång. Gick bättre för honom och mördat
har han inte gjort mig veterligen.

Svårt att tänka sig att den lille skiten där från filmen 92 skulle kunna gå och bli en
ruskig kvinnomördare.
Men det är ju så ofta faktiskt: de allra värsta av gärningsmännen ser så förbannat alldagliga
ut.[b] Till det yttre är det så harmlöst. Men innanför ser det rakt annorlunda ut...
Det är därför man inte ska döma hunden efter håren.
Och det är därför fru Justitia, rättvisans gudinna bär ögonbindel. För att inte klasstillhörighet,hudfärg,utseende ska påverka henne.
Ett annat talande ordspråk i sammanhanget, "I de grundaste vatten simmar de största fiskarna".
Citera
2018-03-30, 01:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Tackar för den bekräftelsen!
Han liknar på pricken en skolkamrat jag hade en gång. Gick bättre för honom och mördat
har han inte gjort mig veterligen.

Svårt att tänka sig att den lille skiten där från filmen 92 skulle kunna gå och bli en
ruskig kvinnomördare.
Men det är ju så ofta faktiskt: de allra värsta av gärningsmännen ser så förbannat alldagliga
ut. Till det yttre är det så harmlöst. Men innanför ser det rakt annorlunda ut...
Är nog ganska vanligt att det är just de oansenliga typerna, de som är lite "eljest", har udda intressen, inga kompisar och kanske också blivit retad för sin nördighet, utseende osv - att många av de hemskaste mördarna har vuxit upp ungefär så, som i ett utanförskap trots att han är bland en massa andra elever i skolan. Och liten och klen såg han också ut att vara som liten, den blivande sadist och styckmördaren.
Citera
2018-03-30, 01:25
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, han dressade upp ordentligt. Av med häktesklädernas trista lump, på med kostym och intellektuella glasögon inför damernas dag.

Dessvärre har kläderna ingen som helst avgörande betydelse när det kommer till det han är åtalad för eller rättens bedömning i sakfrågan.

Men samtidigt säger det något om hans poserande förmåga och ständiga vilja till bedräglighet. I alla lägen.
Dessvärre inser han nog inte det utan kör "Seriöse-Intellektuelle-Kavaj-Madsen", redo att babbla om nya, tekniskt invecklade förklaringar till om hur det kunde bli så många, konstiga fel på ubåten samtidigt och varför han var tvungen att binda fast den redan döda kroppen med spännband.
Blir nog nån förklaring som har med månens dragningskraft och raketbränsle att göra, som är så invecklad och otrolig att Bettina väser åt honom att hålla käften.
Citera
2018-03-30, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Forkert vill nog bli "fel" i den här sammanhang.

Med det menas nog att ventilen är låst i fel läge
Danska ordet "udstødningsgas" svarar alltså emot avgaser på svenska, exhausts på engelska

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ett annat talande ordspråk i sammanhanget, "I de grundaste vatten simmar de största fiskarna".
Och inte minst "I de grumligaste vattnen simmar de fulaste fiskarna"
Citera
2018-03-30, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Här är det jag tror:
Kl 20.16 skickar Kim sista sms till pojkvännen.
Kl 20.30 c:a är ubåten nära kryssningsfartyget Aida Bella (mellan middelgrundsfortet och Köpenhamns hamn).
En passagerare tar ett av de sista fotona på ubåten.
Kl 20.29 är sista aktivitet på Kims mobil.
Kl 20.43 och framöver försöker Kims pojkvän skicka sms men får inget svar.
Kl 20.43 försöker kryssningsfartyget kontakta ubåten varit i deras kurs.

Kl 20.43-23.05 kan inte ubåten ses via radar. Han dyker ner och Kim utför intervju, katt- och råttalek. I slutskedet går han till attack och binder henne.

Kl 23.05 kommer ubåten upp till ytan.
23.35 skickar han sms till frun:
'Jeg er lidt på eventyr med Nautilus, har det godt. Sejler i havblik i månelys. Dykker ikke. Knus og kram til misserne'

Strax före midnatt är han i extas och tappar kontrollen - nära kollision, endast 30 m från fraktfartyget Ternvag vid Dogden.

Kl 02.15 ligger ubåten stilla i 50 minuter. Torterar och dödar Kim.

Kl 04.43-08.22 går ubåten i undervattensläge i Kögebukt, påbörjar styckning för att sen dumpa påsar etc.

När PM SMSar sin hustru 23.25 efter första dyket, så är det troligtvis för att hon S. inte ska bli orolig när Nautilus inte återvänder som sagt vid 23-tiden och blanda in polis samt räddningstjänst.
Om KiM levt tror jag att PM tvingat henne att skriva ett lugnande SMS till sin pojkvän liknande det han själv skrev till S.för att lugna henne.

Det andra som talar emot att KiM levt kl 02.15 är, att skulle verkligen PM vågat mörda henne i yt-läge inte långt från Amager? När PM seglade omkring i Kögebukten måste han varit väldigt uppmärksam på trafiken runt omkring sig även under stoppet.
Eftersom inget lugnande SMS besked skickats till KiMs pojkvän måste ju PM förstått att han troligtvis kommer att ringa polis under natten.

Jag tror nog att PM fantiserat så mycket om att bli jagad av polis att den biten fungerade. Att PM vad han nu än pysslade med, hade radion på för att höra om Nautilus var eftersökt. Räddningstjänsten sökte ju av nordvästra Kögebukten medans PM fortfarande befann sig i ytläge efter (02.30) och han lyckades gömma sig för dem. Om nu PM verkligen vågade mörda KiM i ytläge mellan 02.15-03.05 utan att ha uppmärksamheten riktad på sjön, varför dök han då ner kl 04.43 för att stycka kroppen?

Jag påstår inte att du har fel men jag tror så här;

Kl 20.20 tvingas kryssningsfartyget Aidabella (mellan middelgrundsfortet och Köpenhamns hamn) ändra kurs och segla undan Ubåten.
Kl 20.43 försöker kryssningsfartyget förgäves kontakta ubåten. Det måste ha varit över radion.
Kl 20.43-23.05 kan inte ubåten ses via radar.

20.43 vet vi att Nautilus är under vatten. Dessförinnan har Kim och PM tagit sig ned och satt sig i mässen. Kaffe och kanelgifflar har redan KiM berättat i mess till pojkvännen om att PM köpt med sig kl 20.16. Alltså var de på väg ned till mässen redan då. PM,-Ska vi gå ner och hygge oss lite med kaffe och kakor och ta din intervju nu?
Hon försöker få iväg ett mess (en sista aktivitet) från mobilen kl.20.29 Kanske i tornet nedanför låsta luckan (?)
Jag tror att PM är så upphetsad redan kl 20.20 att han knappt kan fokusera på annat än sin mordplan.
Katt och råtta leken var kanske redan inledd före dyket? Vad säger att det verkligen blev tid avsatt till kaffe och intervju?
Så fort PM fått ned KiM i Ubåten så är hon utlämnad i hans våld. Kanske att hon redan var bunden
kl 20.30?

Kl 23.05 kommer ubåten upp till ytan. Då är KiM död.
23.25 skickar han sms till frun. För att han planerat att åka ut på Östersjön,tillbringa många timmar långt borta från Köpenhamn samt sänka KiMs kvarlevor där. (Troligtvis hade de aldrig hittats förrän någon kvarleva kanske flutit i land efter ngt.år, någonstans i Östersjöområdet.)
Sedan rengöra båten i lugn och ro och segla tillbaka till Rehavesöen och låtsas att han satt Journalisten i land föregående kväll. Jag tror att det var PMs ursprungliga plan. Och sedan plantera ut falska spår kring pirområdet. Om en kvarleva skulle dyka upp med tiden är det svårt att koppla den till PM.

Eftersom PM fortfarande är i extas av spänning håller han på att kollidera med fraktfartyget Ternreg kl 23.47. PM vet att han är illa ute eftersom han brutit mot sjölagen (inga lanternor) samt närapå orsakat en fartygskollision. PM oroar sig för att bli eftersökt av lotsbåtar på väg ut mot Östersjön och bestämmer sig därför att helt byta kurs och styr norrut i sundet. Det får bli Köge bukt som PM känner sig trygg med. Vad han pysslar med sedan i tre timmar kan man undra. Kanske att han fotograferade under stoppet? Ville fokusera på det och inte styra Ubåten?
Men kl.04.43 dyker Nautilus för andra gången. PM är helt slut och behöver sova. Sover ca två timmar på botten. Kanske han försover sig?
Och på grund av tidsbristen blir det hafs och slafs med det mesta. PM inser nu att goda råd är dyra och att han måste sänka Nautilus (kl 10.40.) Trots att han ej är färdig. Men det är hans enda chans.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-30 kl. 05:43.
Citera
2018-03-30, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är nog ganska vanligt att det är just de oansenliga typerna, de som är lite "eljest", har udda intressen, inga kompisar och kanske också blivit retad för sin nördighet, utseende osv - att många av de hemskaste mördarna har vuxit upp ungefär så, som i ett utanförskap trots att han är bland en massa andra elever i skolan. Och liten och klen såg han också ut att vara som liten, den blivande sadist och styckmördaren.

Nja, det vet jag inte om det stämmer alltså, det statistiska underlaget är ju så ytterst litet, väldigt få mördare av den typen totalt sett. Troligen en myt skulle jag tro. Klena människor med liten muskelmassa kan ofta inte genomföra de vanliga mordsätten.

En av de värsta seriemördarna, Ted Bundy, USA, lär ha varit mycket charmig och som en bilförsäljartyp som kunde övertala nästan vem som helst. Smart, välbeställd, välklädd, vältränad, lång och stilig,
Ändå eller just därför så kunde han få omkull ett stort antal kvinnor, han mördade dock inte riktigt alla de han träffade,

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Dessvärre inser han nog inte det utan kör "Seriöse-Intellektuelle-Kavaj-Madsen", redo att babbla om nya, tekniskt invecklade förklaringar till om hur det kunde bli så många, konstiga fel på ubåten samtidigt och varför han var tvungen att binda fast den redan döda kroppen med spännband.

Kavaj-tricket är nog advokatens ide´ -Fattar inte varför ni ska dividera om dödsorsaken, Det räcker med att kroppen förlorar en viss mängd blod (cirka en liter) så anses det vara tillräckligt för att ange det som dödsorsaken. Redan sticken i bålen kan ha åstadkommit detta. I äldre kriminalutredningar utomlands så har blodmängden ofta varit tillräcklig för att döma den åtalade för mord, även om det funnits andra tänkbara dödsorsaker. Även om kroppen styckats eller inte. Det finns liksom ingen annan förklaringsmodell till blodförlusten - Skulle tex KW kunna ha stuckit sig själv på det sättet ?
Nej, kom igen här, PM är skyldig utav bara h-e, eller hur ?

Även ett mindre stick i bålen kan göra att BO förlorar medvetandet efter 10-20 minuter och utan ett akutsjukhus i närheten så följer ju döden straxt därpå.

Och PM torde ha förberett sig med attt ha ett förkläde till hands, annars hade hans kläder haft många blodfläckar,

Det är bara hårklyverier att gissa på bara griftefridsbrott, ger mig fanken på att han åker in på mord ändå
Fast fähunden PM gillar väl att dra ut på sin kioskdeckarstory så mycket det går...
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-03-30 kl. 05:29.
Citera
2018-03-30, 05:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Finns det någon här i tråden som vet exakt när Madsen först fick eskort av polisen efter han kom i land med fritidsbåten? Jag minns att filmen - där en kvinnlig journalist ropar "Är du OK Peter?" och han svarar med tummen upp - följdes av att han först försvinner bakom en annan båt (knyter skorna) och sedan ropar att "det är nåt jag måste fixa först" och älgar iväg med raska steg. Jag kan inte hitta den senare filmsekvensen längre, men jag tror mig minnas att det bara klipps till när han går med guldfoliet och vattenflaska och intervjuas (då med poliseskort). Vad jag försöker komma fram till är ifall Madsen haft möjligheter att gömma undan kamerans minneskort (som ju saknas) innan polisen började ställa frågor och eskortera honom. Enligt den filmen (som jag inte längre hittar) så verkar han ha kunnat röra sig fritt under de första minuterna innan han träffar polisen.

Med tanke på allt som man nu vet om fallet, så förefaller det vara extremt sannolikt att Madsen filmat övergreppen och att denna film (minneskortet) var något han hade med sig när han kom iland.
Han hade ju sparat undan mindre troféer som strumpbyxor och en hårlock ombord (allt efter klassiskt seriemördar-manér), så inte fan hade han försatt chansen att "lave en snuffmovie" när han hade chansen.

Det där minneskortet finns någonstans, och jag tror inte det ligger på havets botten. Det var alltför värdefullt.

Jag håller med dig, det måste finnas inspelat.....undrar om sådana små minneskort går att återfinna med ex metalldetektor på marken??? På natten, av någon annan?
Citera
2018-03-30, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
När PM SMSar sin hustru 23.25 efter första dyket, så är det troligtvis för att hon S. inte ska bli orolig när Nautilus inte återvänder som sagt vid 23-tiden och blanda in polis samt räddningstjänst.
Om KiM levt tror jag att PM tvingat henne att skriva ett lugnande SMS till sin pojkvän liknande det han själv skrev till S.för att lugna henne.

Det andra som talar emot att KiM levt kl 02.15 är, att skulle verkligen PM vågat mörda henne i yt-läge inte långt från Amager? När PM seglade omkring i Kögebukten måste han varit väldigt uppmärksam på trafiken runt omkring sig även under stoppet.
Eftersom inget lugnande SMS besked skickats till KiMs pojkvän måste ju PM förstått att han troligtvis kommer att ringa polis under natten.

Jag tror nog att PM fantiserat så mycket om att bli jagad av polis att den biten fungerade. Att PM vad han nu än pysslade med, hade radion på för att höra om Nautilus var eftersökt. Räddningstjänsten sökte ju av nordvästra Kögebukten medans PM fortfarande befann sig i ytläge efter (02.30) och han lyckades gömma sig för dem. Om nu PM verkligen vågade mörda KiM i ytläge mellan 02.15-03.05 utan att ha uppmärksamheten riktad på sjön, varför dök han då ner kl 04.43 för att stycka henne?

Jag påstår inte att du har fel men jag tror så här;

Kl 20.20 tvingas kryssningsfartyget Aidabella (mellan middelgrundsfortet och Köpenhamns hamn) ändra kurs och segla undan Ubåten.
Kl 20.43 försöker kryssningsfartyget förgäves kontakta ubåten. Det måste ha varit över radion.
Kl 20.43-23.05 kan inte ubåten ses via radar.

20.43 vet vi att Nautilus är under vatten. Dessförinnan har Kim och PM tagit sig ned och satt sig i mässen. Kaffe och kanelgifflar har redan KiM berättat i mess till pojkvännen om att PM köpt med sig kl 20.16. Alltså var de på väg ned till mässen redan då. PM,-Ska vi gå ner och hygge oss lite med kaffe och kakor och ta din intervju nu?
Hon försöker få iväg ett mess (en sista aktivitet) från mobilen kl.20.29 Kanske nerifrån ubåten eller i tornet nedanför låsta luckan (?)
Jag tror att PM är så upphetsad redan kl 20.20 att han knappt kan fokusera på annat än sin mordplan.
Katt och råtta leken var kanske redan inledd före dyket? Vad säger att det verkligen blev tid avsatt till kaffe och intervju?
Så fort PM fått ned KiM i Ubåten så är hon utlämnad i hans våld. Kanske att hon redan var bunden kl 20.30?

Kl 23.05 kommer ubåten upp till ytan. Då är KiM död.
23.25 skickar han sms till frun. För att han planerat att åka ut på Östersjön,tillbringa många timmar utan radarövervakning (att Öresund är övervakat visste tom jag. Jag visste bara inte hur. Så det måste PM känt till.) samt sänka KiMs kvarlevor där. (Troligtvis hade de aldrig hittats förrän någon kvarleva kanske flutit i land efter ngt.år, någonstans i Östersjöområdet.)
Sedan rengöra båten i lugn och ro och segla tillbaka till Rehavesöen och låtsas att han satt Journalisten i land föregående kväll. Jag tror att det var PMs ursprungliga plan.

Eftersom PM fortfarande är i extas av spänning håller han på att kollidera med fraktfartyget Ternreg kl 23.47. PM vet att han är illa ute eftersom han brutit mot sjölagen (inga lanternor) samt närapå orsakat en fartygskollision. PM oroar sig för att bli eftersökt av lotsbåtar på väg ut mot Östersjön och bestämmer sig därför att helt byta kurs och styr norrut i sundet. Det får bli Köge bukt som PM känner sig trygg med. Vad han pysslar med sedan i tre timmar kan man undra. Kanske att han fotograferade under stoppet? Ville fokusera på det och inte styra Ubåten?
Men kl.04.43 dyker Nautilus för andra gången. PM är helt slut och behöver sova. Sover ca två timmar på botten. Kanske han försover sig?
Och på grund av tidsbristen blir det hafs och slafs med det mesta. PM inser nu att goda råd är dyra och att han måste sänka Nautilus (kl 10.40.) Trots att han ej är färdig. Men det är hans enda chans.
Tror att han under de 50 min fotograferar, filmar och utför det grövsta övgreppen, huggen i underliv och får utlösning. Sedan åker han runt och irrar o vet att det blir mindre blod efter några timmar. Att han smsar vid 23 ett avsked beror på att han vet vad som ska bli. Han har börjat att tortera henne.
Citera
2018-03-30, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Tror att han under de 50 min fotograferar, filmar och utför det grövsta övgreppen, huggen i underliv och får utlösning. Sedan åker han runt och irrar o vet att det blir mindre blod efter några timmar. Att han smsar vid 23 ett avsked beror på att han vet vad som ska bli. Han har börjat att tortera henne.
Varför tror du att han ville vänta så länge? Det var ju sagt att de skulle vara tillbaka ungefär vid kl.22 om jag inte missminner mig. KiM hade en avskedsfest,PM hade en kone och tre katter som väntade honom.
EDIT: Dessutom är det väl inte ett avsked han skickar till sin S? Det är ju en efterhandskonstruktion.
Han skriver "dyker ej" för att hon inte ska oroa sig. Men enligt vad han påstår tänkte han sänka sig.
Det stämmer ju inte. Alltså lögn.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-30 kl. 06:56.
Citera
2018-03-30, 06:03
Medlem
Kan PM utnyttjat stoppet i 50 minuter fom.02.15, till att stå uppe i tornet och försöka ladda upp en film i molnet?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-30 kl. 06:36.
Citera
2018-03-30, 06:23
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Inte ett smack!
Jag spekulerade alltså helt vildsint i att Madsen och Deidre kan tänkas skaffa ett barn ihop
framöver och eftersom det från och till diskuterats om Deidre Kings rätta könstillhörighet
så kände jag då att det var påkallat att nämna att jag själv numera är rätt övertygad om
att hon är verkligen är kvinna och fullt i stånd således att kunna bli gravid och föda fram
en avkomma till sin älskade, rara Peter.
Deidre ska ju ha en dotter sen förut så nog är hon av honkön alltid.
Där gick nog tanken lite för snabbt 😊? Den mördade Madeleine i Långshyttan hade ju också barn (om inte minnet sviker mig)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in