2018-03-31, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Inte hittad, men vi är flera som har diskuterat om och hur han kan ha gömt minneskortet någonstans mellan räddningsbåten och polisstationen. Gå bakåt i kommentarerna nån dag/ett par dar och du hittar diskussionerna. Kolla också noga på landstigningsfilmen då han blev räddad och du ser att han har haft flera tillfällen att gömma eller slänga minneskortet under den tiden.

Det har du rätt i, ett litet minneskort, det går att lägga under tungan eller bakom en hörntand.
Han har spelat in detta, käns ganska säkert, eftersom han tydligen är duktig på att förverkliga det han säger och vill.
Tack!
Citera
2018-03-31, 21:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Har inte hört talas om en sån. Har du nån länk till en artikel eller nåt angående brevbomben?
Det stämmer det med brevbomben. PM var inne på förhör men de hade inga bevis. Jag tror också att han är skyldig. Jag ska se om jag hittar en länk.

Citat mogna-meloner sid 974:

Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det var en man i en förening han blivit utesluten ur som blev dödad av en brevbomb. Så det var inte helt otrolig att han kände den mördade och han besatt ju förmodligen med sitt kemiintresse kunskaper om hur man tillverkar en bomb.

Citat:
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare.

Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.

Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.

– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-03-31 kl. 21:28.
Citera
2018-03-31, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Palle Sørensen som alltså satt inlåst i 30 år sköt ihjäl fyra polismän 1965.
Han avled för övrigt i februari i år i den aktningsvärda åldern av 90 år.
Det verkar som att man behöver ha begått mer än ett mord för att få sitta längre än 16 år.

Polismördaren var förresten bland annat intresserad av rymden han också framgår det nedan:
https://www.expressen.se/kvallsposten/palle-dodade-fyra-poliser-sorgligt/

Ja, vem vet? Madsen kanske kommer ut redan efter 10, 12 år. Förutsättningen för det är
givetvis att hans farlighet bedöms ha avtagit helt så att han inte längre anses utgöra en risk
att ha lös i samhället.
Stöter han bara på några hjärnskrynklare av mindre gott slag än de han redan mött
så kanske han som den drivne manipulatör han är och förblir lyckas inbilla dem att
så är fallet med honom; helt harmlös har han blivit under åren bakom lås och bom, så snäll
och oförarglig som man bara kan bli.
Och så släpps han fri igen. Är sedan länge gift med den sköna Deirdre och de har fått en
son som döpts till Werner efter den där tyska snubben Von Braun.
Men pappa Peter får snart anledning att bli missnöjd med avkomman: han visar nämligen
totalt ointresse för allt vad teknik, raketer och ubåtar heter. Pojken vill hellre leka med dockor
och Madsen gråter floder inför anblicken av detta så djupt nedslående.
Vad månde bliva av den lilla grabben? grubblar han dagarna i ända.
Inte vill han till rymden som far sin och inte heller visar Werner tecken på psykopati det allra
minsta. Han bryr sig om andras känslor, tvi vale!
Peter grimaserar och är mycket besviken.

Vad lever då den lilla familjen på kanske någon undrar.
Jo, Peter lyckas aldrig få något jobb, alla vägrar att anställa honom och egenföretagare kan
han inte bli längre så det är frugan som får dra in pengarna till hyra och mat och allt annat
och det gör hon genom föreläsningar på temat: "Konsten att älska någon vad denne
än gjort". Hon blir flitigt anlitad. Påfallande mycket kvinnor blir det som kommer och lyssnar
på henne av någon anledning.
Så var den sagan slut.

Inlägget började med en beryktad dansk mördare. Och då kan vi avsluta med ytterligare en:
Han mördade eftersom "det kröp i fingrarna".

En av Danmarks mest farliga män är nu död. Verner Erling Larsen blev 57 år gammal.

https://www.expressen.se/kvallsposten/danmarks-farligaste-mordare-ar-nu-dod/

Å fan är han död nu Larsen!?
Född uppvuxen i USA, mord mord mord sedan flytta han till Danmark, ännu mer mord, och en massa friarinnor, damerna var helt i extas....???
Finns en mycket intressant bok skriven av en dansk antropolog (forskare var han iallafall) som undersökte några mördare, intressant och skrämmande läsning som gör det lättare att fatta dessa existensers livsglöd som inte sällan är andras död.
Senast redigerad av Vanstyretstid 2018-03-31 kl. 21:34.
Citera
2018-03-31, 21:28
Medlem
Citat:
Har inte hört talas om en sån. Har du nån länk till en artikel eller nåt angående brevbomben?

Läs inlägget: #11672 av moderatorn så får du lite mer detaljer..
Citera
2018-03-31, 21:30
Medlem
Det finns ju ett avsnitt av Arkiv X när en sexual-sadistisk fånge med förkärlek att skära kvinnor i underlivet rymmer och letar rätt på rödhåriga scully för att ge henne en omgång, kanske har Madsen tittat på detta avsnitt och fått sig en idé?
Citera
2018-03-31, 21:36
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Å fan är han död nu Larsen!?
Född uppvuxen i USA, mord mord mord sedan flytta han till Danmark, ännu mer mord, och en massa friarinnor, damerna var helt i extas....???
Finns en mycket intressant bok skriven av en dansk antropologi som undersökte några mördare, intressant och skrämmande läsning som gör det lättare att fatta dessa existensers livsglöd som inte sällan är andras död.
Du tänker nog på den här liraren istället: Peter Lundin eller Bjarne Skounborg som han
numera kallar sig. En riktigt ruggig figur den där. Mördade sin egen mor borta i staterna.
Och sen hemskickad till Danmark tog han livet av en kvinna och hennes två söner.
Men inte får det andra damer att bli avskräckta...en psykologistuderande hörde av sig
och de blev ett par.

https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-vill-mordaren-peter-lundin-42-komma-ut/
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-31 kl. 21:45.
Citera
2018-03-31, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det stämmer det med brevbomben. PM var inne på förhör men de hade inga bevis. Jag tror också att han är skyldig. Jag ska se om jag hittar en länk.

Citat mogna-meloner sid 974:

Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det var en man i en förening han blivit utesluten ur som blev dödad av en brevbomb. Så det var inte helt otrolig att han kände den mördade och han besatt ju förmodligen med sitt kemiintresse kunskaper om hur man tillverkar en bomb.

Citat:
Det är inte första gången som kriminalpolisen visat intresse för Peter Madsen. Redan 1994 gjorde hans stora intresse för sprängmedel att han blev förhörd om mordet på 29-årige Henrik Christensen, som dödats av en kraftig brevbomb på ett kontor i Köpenhamn två år tidigare.

Då hade Peter Madsen redan blivit utesluten ur raketklubben Dark för att de andra medlemmarna tyckte att han tog för stora chanser i sina experiment.

Han säger i boken ”Rocket-Madsen” att den kvinnliga kriminalaren frågade om hans politiska åsikter och sa att polisen visste att rakettillverkarna skulle kunna producera en bomb om de ville.

– Jag gav min förklaring och sa till henne att min politiska övertygelse var att vi skulle kolonisera hela universum. Och sedan hörde jag inte mer från dem, säger Peter Madsen i boken.

Minns mordet mycket väl, man trodde det var politiskt, men jag hade ingen aning om att PM blev förhörd angående det. Som jag förstår är mordet fortfarande olöst och man kanske tar upp det som ett cold case igen?

Tack för upplysningen.
Citera
2018-03-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Angående de här våldsamma filmerna. Det framgår inget annat, än att M bara sökt på dem på vanliga Google. De ligger öppet på vanliga internet, vem som helst kan söka fram dem. Och det är dålig film-, ljud- och bildkvalitet på de äkta avrättningsvideorna (ja, jag har sett de som gick att identifiera från sökorden M använt). Kameran skakar, det är suddig bild och man ser knappast dragen på kvinnorna som blir avrättade. Om nu sådant tar upp en så väldigt stor del av ens liv som åklagaren vill ha det till, så lägger man väl mer resurser på det? Då skaffar man väl filmer av bättre kvalitet, även om man får betala en slant för att få tillgång till dem genom några skumma kanaler, som man tar sig tid att forska fram. Eller..?

M:s våldsfilmshistorik tycks mig inte vara något annat än vanligt slösurfande, om än med lite ovanligt innehåll. Och han är liksom inte den enda som har sett dessa filmer... Jag har t.ex. träffat på ungdomar - ja alldeles för unga - som haft det som en sport att söka fram de äckligaste autentiska videorna, och utmana varandra att kolla. Vad ska vi förresten göra med alla som inte hjälper till vid trafikolyckor, utan stannar och glor som gamar i stället..? Ska de sättas i förvaring i förebyggande syfte..? Jag tror nämligen att det bor en gam eller en ghoul i de flesta av oss... Annars skulle det inte vara så många inlägg i kriminaltrådarna här t.ex.!

Angående våldsfilmerna är det en smärre katastrof – anser jag – att de finns helt öppet på internet. Det är naturligtvis en katastrof redan i sig att de överhuvudtaget existerar och att de som har gjort dem inte har fått sitt straff (döds..).

Det är horribelt att tänka att våra ungdomar slösurfar och tittar på något sånt. De kan aldrig bli normala efter att sett skiten. Och vi behöver inte fler ”madsens”. Därför är jag orolig.

Det var förresten hemst att titta på filmsnutten där Madens kompis saknar ”Mengelen”. En medelåldersman som ser ut som vem som helst – men som tydligen är totalt borta i huvudet. Madsen har erkänt att han åtminstone har styckat Kim. Men hans kompis tar ingen notis av detta.

Lika borta i skallen som Deirdre, Madsens exfru (?) och tydligen många andra av det där gänget omkring Madsen.

Jag som är försiktig av mig redan får än mer vatten på min kvarn när jag inser att det existerar likasinnade till Madsen i MÄNGDER.

P.S. Jag tittar aldrig på kriminalserier i tv..
Citera
2018-03-31, 21:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Bögsex vittnesmålet missade jag, vilken dag och vilket vittne var det ( omndu kommer ihåg)?

Der är ju föga förvånande att PM sysslat med sådant, någon sa ju tidigt att han hela tiden ville prova nya saker. Han tröttnade på gruppsex med 10 personer och ville göra det med 100 st nästa gång, eller något sådant :-)

"https://ekstrabladet.dk/112/live-peter-madsens-elskerinde-vidner/7093109

- Har der været noget med en nordmand og en hændelse, spørger anklageren.
- Ja. Vi mødte en nordmand, som gerne ville simulere en razzia, hvor to politimænd ransagede en lejlighed og så voldtog kvinden, der var der, siger vidnet.
- Så en slags voldtægtsleg, spørger anklageren.
- Det kaldes rollespil, siger vidnet.
- Var der nogen biseksuel adfærd fra Peter?, spørger anklageren.
- Ja, det var der, siger vidnet."

Detta vittne (tjejen med de borttappade nycklarna i hangaren) berättar också att M själv spelat i två porrfilmer, en tysk och en dansk. Jag undrar var de finns..? Inte för att jag brukar titta på sådant, men lite nyfiken blir man ju...
Citera
2018-03-31, 21:51
Avslutad
Citat:
Du tänker nog på den här liraren istället: Peter Lundin eller Bjarne Skounborg som han
numera kallar sig. En riktigt ruggig figur den där. Mördade sin egen mor borta i staterna.

https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-vill-mordaren-peter-lundin-42-komma-ut/

Det har du rätt i!
Namnet får en lätt att tänka på Lundin Oil...
Förresten var du aktiv i detta LH fall med NB som mördare för några år sedan.
Vad tycker du?
Visst är det en djävla skillnad på P.Madsen och
N.Bilevicius i rätten.
Ett fullständigt mörkat fall och morgondagens rättsskandal, men det hör inte hit i denna tråd.
Men en sak var då uppenbart, det var så korrupt och så mycket Jäv att om folk utifrån orten/trakten skulle vetat så skulle det ta hus i helvete hos även "Professorn".
Detta är på ett annat plan....
P.Madsen är inte direkt blyg, han tittar inte ner i golvet tydligen och han visar en djävligt obehaglig stake i rättssalen, ingen liten träl eller bonddräng här inte.
Citera
2018-03-31, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Angående våldsfilmerna är det en smärre katastrof – anser jag – att de finns helt öppet på internet. Det är naturligtvis en katastrof redan i sig att de överhuvudtaget existerar och att de som har gjort dem inte har fått sitt straff (döds..).

Det är horribelt att tänka att våra ungdomar slösurfar och tittar på något sånt. De kan aldrig bli normala efter att sett skiten. Och vi behöver inte fler ”madsens”. Därför är jag orolig.

Det var förresten hemst att titta på filmsnutten där Madens kompis saknar ”Mengelen”. En medelåldersman som ser ut som vem som helst – men som tydligen är totalt borta i huvudet. Madsen har erkänt att han åtminstone har styckat Kim. Men hans kompis tar ingen notis av detta.

Lika borta i skallen som Deirdre, Madsens exfru (?) och tydligen många andra av det där gänget omkring Madsen.

Jag som är försiktig av mig redan får än mer vatten på min kvarn när jag inser att det existerar likasinnade till Madsen i MÄNGDER.

P.S. Jag tittar aldrig på kriminalserier i tv..

Såna predators har funnits i alla tider, men nu är det värre än nånsin med den ohämmade tillgången av gräsliga filmer. Hur ska inte sånt påverka en 10-12-årig liten pojke i hans kvinno- och människosyn? Föräldrarna kan stoppa mycket av tittandet, men tyvärr inte allt. De kan titta hemma hos kompisar vars föräldrar inte är så nogräknande. Det är, som du skriver en total katastrof.

PS. Jag ser heller inte på kriminalserier, men däremot ser jag ibland på ett par av TV4Faktas dokumentärer om mord och varför de sker.
Citera
2018-03-31, 21:53
Medlem
Citat:
Och sen hemskickad till Danmark tog han livet av en kvinna och hennes två söner.
Men inte får det andra damer att bli avskräckta...en psykologistuderande hörde av sig
och de blev ett par.

"Nyligen fick Peter Lundin, 42, en egen son med en kvinna han träffat under tiden i fängelse. Enligt dansk press har Lundins advokater dessutom ansökt om villkorlig frigivning för tvåbarnspappan.
Efter 14 år i fängelse har Peter Lundin beviljats flera bevakade permissioner."

Personen ifråga har 4st mord på sitt "samvete". Kvinnornas dras till honom och han beviljas permissioner..
Jag vet inte om man på allvar tror att man minsann kan bota honom.. och släppa honom fri
Senast redigerad av sno 2018-03-31 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in