Njah..., något säger mig även att Peter tar sina offer mera "personligt". Han är inte så slumpmässig med sitt offer. En random prostituerad gör inte det för Peter. Dvs själva jakt-elementet..
Peter hade ju inviterat Kim..
Med tanke på att Madsens mamma var "fin" dame, tror jag Peter letar någon som har likheter med henne. Det duger liksom inte med vem som helst.
Alltså, man blir förundrad över hur en människa kan ljuga så mycket som Madsen. Och om samma tema, olika lögner - t.ex alla vidriga tortyr och mordfilmer, sökningar på "halshugga flicka" m.m. Han ljuger och försöker bortförklara sitt sexuella intresse för sånt på flera olika sätt.
Om man bad 1000 personer att försöka hitta på de mest infantila bortförklaringarna till varför någon gillar att titta på grova tortyrfilmer, snuffmovies o.dyl så lovar jag att INGEN skulle komma i närheten av Madsens sanslöst verklighetsfrånvända kommentarer. Tar nu upp några exempel som jag tagit från Expressens och Aftonbladets liverapportering.
Offer-Madsen, som läser extrema tortyrtexter för att han tycker synd om de som drabbas, känner sig som dem och börjar nästan gråta. På Peter Madsens dator hittades även sju texter som beskriver hur kvinnor torteras.
Åklagaren frågar om texterna:
– Jag blir inte upphetsad över sådana saker. Och mitt intresse för det här är helt enkelt för att jag identifierar mig med dem som drabbas. Jag tycker synd om dem.
Historie-Madsen, som nog egentligen trodde han laddat ner historiska skildringar, en sån historieälskare som han är Animationerna som visades i går är gjorda av en och samma person.
Madsen uppger att han har laddat ner filmer som den här personen gjort
Madsen säger nu att upphovsmannen till filmerna har gjort grafiska skildringar av historiska situationer, bland annat från andra världskriget. Det var därför jag blev intresserad av hans filmer, säger Madsen nu.
Förfalskningsavslöjar-Madsen, internets riddare, som ville avslöja falska halshuggningar, så gedigen i detta hedervärda uppdrag att han sökte på samma halshuggningsfilmer flera gånger Det gäller en autentisk film där en kvinna får halsen avskuren.
Enligt Madsen har det förekommit en diskussion om videon var äkta eller inte.
Jag ville lära mig att skilja på äkta och falska filmer, förklarar Peter Madsen.
– Jag vill gärna avslöja falska videor, säger han.
Madsen uppger att han skrivit sökord som "beheaded girl" för att hitta videorna på nytt.
Klicka o Blunda-Madsen, som när han sökt upp och spelat upp våldstortyr/halshuggningsfilmer så har han gjort det bara för att få klicka och få upp en film, men sen blundade han. Enligt historik från datorn tittade Peter Madsen på flera filmer.
Försvarsadvokat Betina Hald Engmark frågar varför:
– Jag klickade bara upp för att se vad det var, svarar Peter Madsen.
– Men jag har inte tittat på filmerna (på internetsidan).
Allätar-Madsen, den enda människan i hela världen som intresserar sig för precis allt som finns så Jakob ska minsann inte lägga någon negativ värdering i det, vare sig det gäller tortyrfilmer, katter, ufon eller vad fan det än må vara. Åklagare Jakob Buch-Jepsen förklarar att han ville höra om Peter Madsen har ett intresse för död och tortyr av kvinnor.
– Jag intresserar mig för nästan allt. Och de här filmerna är en del av det, förklarar Peter Madsen.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-03-28 kl. 18:13.
Med tanke på att Madsens mamma var "fin" dame, tror jag Peter letar någon som har likheter med henne. Det duger liksom inte med vem som helst.
Jag tackar återigen (att man svarar på mina frågor i tråden).
Har inte läst så mycket på Peters uppväxt, barndom etc.., helt ärligt så handlar ju detta om mordet på Kim. När det är sagt så är det lika intressant om Peter`s bakgrund. Om ett motiv..
Skall påpeka att jag inte på något sätt tar Peter i försvar. Kim var ett offer för ett monster, punkt.
Senast redigerad av Snapcount 2018-03-28 kl. 18:18.
Alltså, man blir förundrad över hur en människa kan ljuga så mycket som Madsen. Och om samma tema, olika lögner - t.ex alla vidriga tortyr och mordfilmer, sökningar på "halshugga flicka" m.m. Han ljuger och försöker bortförklara sitt sexuella intresse för sånt på flera olika sätt.
Om man bad 1000 personer att försöka hitta på de mest infantila bortförklaringarna till varför någon gillar att titta på grova tortyrfilmer, snuffmovies o.dyl så lovar jag att INGEN skulle komma i närheten av Madsens sanslöst verklighetsfrånvända kommentarer. Tar nu upp några exempel som jag tagit från Expressens och Aftonbladets liverapportering.
Offer-Madsen, som läser extrema tortyrtexter för att han tycker synd om de som drabbas, känner sig som dem och börjar nästan gråta. På Peter Madsens dator hittades även sju texter som beskriver hur kvinnor torteras.
– Jag blir inte upphetsad över sådana saker. Och mitt intresse för det här är helt enkelt för att jag identifierar mig med dem som drabbas. Jag tycker synd om dem.
Historie-Madsen, som nog egentligen trodde han laddat ner historiska skildringar, en sån historieälskare som han är Animationerna som visades i går är gjorda av en och samma person.
Madsen säger nu att upphovsmannen till filmerna har gjort grafiska skildringar av historiska situationer, bland annat från andra världskriget. Det var därför jag blev intresserad av hans filmer, säger Madsen nu.
Förfalskningsavslöjar-Madsen, internets riddare, som ville avslöja falska halshuggningar, så gedigen i detta hedervärda uppdrag att han sökte på samma halshuggningsfilmer flera gånger Det gäller en autentisk film där en kvinna får halsen avskuren.
Jag ville lära mig att skilja på äkta och falska filmer, förklarar Peter Madsen.
Madsen uppger att han skrivit sökord som "beheaded girl" för att hitta videorna på nytt.
Klicka o Blunda-Madsen, som när han sökt upp och spelat upp våldstortyr/halshuggningsfilmer så har han gjort det bara för att få klicka och få upp en film, men sen blundade han. Enligt historik från datorn tittade Peter Madsen på flera filmer.
Allätar-Madsen, den enda människan i hela världen som intresserar sig för precis allt som finns så Jakob ska minsann inte lägga någon negativ värdering i det, vare sig det gäller tortyrfilmer, katter, ufon eller vad fan det än må vara. Åklagare Jakob Buch-Jepsen förklarar att han ville höra om Peter Madsen har ett intresse för död och tortyr av kvinnor.
– Jag intresserar mig för nästan allt. Och de här filmerna är en del av det, förklarar Peter Madsen.
Promille-Madsen
Denna omfattande mängd filmer uppger Madsen utgör bara 3 promille av allt han intresserar sig för.
Offer-Madsen, som läser extrema tortyrtexter för att han tycker synd om de som drabbas, känner sig som dem och börjar nästan gråta.
På Peter Madsens dator hittades även sju texter som beskriver hur kvinnor torteras.
Historie-Madsen, som nog egentligen trodde han laddat ner historiska skildringar, en sån historieälskare som han är
Animationerna som visades i går är gjorda av en och samma person.
Förfalskningsavslöjar-Madsen, internets riddare, som ville avslöja falska halshuggningar, så gedigen i detta hedervärda uppdrag att han sökte på samma halshuggningsfilmer flera gånger
Det gäller en autentisk film där en kvinna får halsen avskuren.
Klicka o Blunda-Madsen, som när han sökt upp och spelat upp våldstortyr/halshuggningsfilmer så har han gjort det bara för att få klicka och få upp en film, men sen blundade han.
Enligt historik från datorn tittade Peter Madsen på flera filmer.
Allätar-Madsen, den enda människan i hela världen som intresserar sig för precis allt som finns så Jakob ska minsann inte lägga någon negativ värdering i det, vare sig det gäller tortyrfilmer, katter, ufon eller vad fan det än må vara.
Åklagare Jakob Buch-Jepsen förklarar att han ville höra om Peter Madsen har ett intresse för död och tortyr av kvinnor.
Skulle vara intressant att veta hur mycket precis allt som finns nedladdat och sparat i mappar som är angivna efter sitt innehåll och som inte är våldsrelaterat eller har med raketer, luftballonger eller u-båtar att göra.
Haha. Dom förnekar sig inte, narcissist-psykopaterna. Är det någon gång det kan klämmas fram äkta tårar är det när dom tänker på sig själva. Stackars, stackars Madsen...hans liv var över. Allt var så meningslöst att han t o m lekte med tanken på att ta livet av sig.
Nu tycker jag att vi bestämmer att det är han som är det största offret i den här historien. Släpp honom fri!
Inte en enda tanke på offret eller dess anhöriga.
Bara Jag Jag Jag hela tiden.
Åklagaren borde även under utdragna former plocka isär PMs konstgjorda status som uppfinnare och ubåtsbyggare-han har ju i realiteten bara parasiterat på andras kunskap och ekonomi i hela sitt liv. Kanske får detta den stoltserande fasaden hos PM att krackelera i raseri.
Tror det kommer ske. Väntar med spänning på utbrottet...
Ingen spekulation om nåt som helst, men jag undrar hur föräldrarna klarar av och vara så lugna.
Och må dom ta frågan om ersättning för öppen rätt? Kan dom inte spela mer på känslor istället - så, om inte ånger från PM, kanske nån sorts reaktion?
Ånger från PM? Du skämtar. En psykopat har ingen ånger, inget samvete, men de försöker verka så men allt är ett spel. En sån som PM har studerat hur andra personer är när de visar känslor och varför de gör det. Sen försöker de härma, vilket oftast går väldigt dåligt.
Se den sk arbogakvinnan som också försökte visa känslor, men det blev helt fel.
Jag tackar återigen (att man svarar på mina frågor i tråden).
Har inte läst så mycket på Peters uppväxt, barndom etc.., helt ärligt så handlar ju detta om mordet på Kim. När det är sagt så är det lika intressant om Peter`s bakgrund. Om ett motiv..
Skall påpeka att jag inte på något sätt tar Peter i försvar. Kim var ett offer för ett monster, punkt.
Han verkar ju ha fokus på kvinnor med rött, långt hår - precis som hans mamma hade.
Han hon "försvann" från hans liv har han i vuxen ålder beskrivit som något som inte spelade någon roll och har talat ganska nedlåtande om henne, typ "allt skulle vara så puttinuttigt hemma, hon var religiös och det var inte han och han verkade tycka att hon inte betydde något alls (vilket såklart är ett helt onaturligt tankesätt).
Jag la upp några bilder jag fogat samman på rödhåriga kvinnor i Madsens liv för ett tag sen, rödhåriga kvinnor verkar ju ha varit något speciellt för honom
Med början då han mamma med blurrat ansikte, sen en målning av "Kraka" från den nordiska mytologin, en av ubåtarna fick ju namnet Kraka. Sen den rödhåriga väninnan han verkade se som något ouppnåeligt väsen, här döper hon ubåten. Sedan bild på den svenska rödhåriga strippan han badade i vattentanken med och en viss plats på ubåten, som hade med henne att göra, ansåg han vara helig. Till sist då en bild på fina Kim, vars liv den blodtörstige sadisten avslutade.
Här är bilderna:http://forumbilder.com/image/38s
Föräldrarna tigger offentligt i rätten inför hela världens press om belopp som ändå måste vara småsummor för ett akademikerpar i 60-årsåldern: 150 000 DKR per person - och som de vet måste tas från danska skattebetalare eftersom M. bara har tre kronor på kontot och 1,6 miljoner i skulder. Detta gör de genom att nämna att K fortfarande var skriven "hemma" - men erkänner i samma andetag att hon var det för att hon - den oerhört framgångsrika, enormt anlitade kosmopolitanska världsreportern - skulle ha fortsatt tillgång till sjukvård och socialhjälp på de svenska skattebetalarnas bekostnad... Jag har faktiskt tappat all respekt jag någonsin hade för den familjen nu.
Från BT:s live-täckning idag:
"- Hun har boet hjemme hos os nu og da. Hun valgte desuden også at have adresse hjemme, så hun havde adgang til det svenske sundheds- og socialvæsen." (Ingrid Wall)
"Forholdet mellem Kim Wall og hendes forældre beskrives, da det ikke er givet, at forældre kan få erstatning, hvis deres voksne børn dør."
Skumt förresten att det alls ska vara möjligt att få ersättning för vuxna barns död. Eller för barns eller syskons död överhuvudtaget. Pengar kan väl inte ersätta en människa..? Inte ens sådana summor som det går att få ut i USA. Borde bara, enligt mig, vara möjligt för änkor och minderåriga barn, när det är familjeförsörjaren som har dött. Och i synnerhet då, som sagt, när ersättningen måste komma från det allmänna.
Så kanelgifflar och flaskvatten skulle vara till när M och D skulle ut och åka, passar inte direkt till en dejt till vilken det skulle köpas nya skor, strumpor och läppstift snarare skulle man tänka sig trevligare dryck och mat